Zbirke Državnega zbora RS - sprejeti zakoni

Show details for EVIDENČNI PODATKIEVIDENČNI PODATKI

Z A K O N
O RATIFIKACIJI OKVIRNEGA SPORAZUMA MED REPUBLIKO SLOVENIJO IN EVROPSKO INVESTICIJSKO BANKO O DEJAVNOSTIH EIB V SLOVENIJI (MOSEIB)




1. člen

Ratificira se Okvirni sporazum med Republiko Slovenijo in Evropsko investicijsko banko o dejavnostih EIB v Sloveniji, sklenjen dne 15. decembra 1997 v Luksemburgu.


2. člen

Okvirni sporazum se v angleškem izvirniku in slovenskem prevodu glasi:



E V R O P S K A I N V E S T I C I J S K A B A N K A







OKVIRNI SPORAZUM

med

REPUBLIKO SLOVENIJO

in

EVROPSKO INVESTICIJSKO BANKO

o dejavnostih EIB v Sloveniji










Ljubljana, 1. december 1997
Luksemburg, 15. december 1997


REPUBLIKA SLOVENIJA (v nadaljevanju "Slovenija") na eni strani,

in

EVROPSKA INVESTICIJSKA BANKA (v nadaljevanju "Banka") na drugi strani,

sta se v želji, da bi na splošno omogočili odobravanje posojil Banke za investicijske projekte, zanimive za Slovenijo, in da bi v ta namen zaščitili te projekte ter zagotovili določene pravice in privilegije za Banko,

DOGOVORILI O NASLEDNJEM:

1. ČLEN
Opredelitev pojmov

Za namen tega sporazuma:

pomeni "upravičenec" katerokoli osebo, bodisi fizično osebo ali pravno osebo, ustanovljeno po zasebnem ali javnem pravu, ki je deležna ugodnosti financiranja s strani Banke za katerikoli projekt, in vključuje posojilojemalca pri Banki, sodolžnika, garanta ali lastnika projekta, ki ga financira Banka;

pomeni "projekt" katerikoli investicijski projekt, ki ga Banka financira neposredno ali preko posrednika, in ki izpolnjuje naslednja merila:

(i) je na ozemlju Slovenije ali pa ga Banka financira na ozemlju Slovenije ali preko njega in

(ii) vlada Slovenije zaprosi za njegovo financiranje ali potrdi, da sodi financiranje v okvir tega sporazuma,

če se Banka strinja s financiranjem na dan po dnevu začetka veljavnosti tega sporazuma ali izrecno v pričakovanju njegove sklenitve ali začetka veljavnosti;

"davek" pomeni katerikoli davek, dajatev, takso, akontacijo ali katerokoli dajatev na državni, regionalni ali lokalni ravni.

2. ČLEN
Dejavnost Banke

Banka lahko na ozemlju Slovenije prosto opravlja dejavnosti, ki jih navaja njen statut, vključno s sposojo sredstev v skladu z zakonodajo in predpisi Slovenije in pri tem uporablja vse dovoljene instrumente. Še posebno se lahko na podlagi svoje ocenitve projekta odloča, ali in pod kakšnimi pogoji bo odobrila kredit za podporo projekta.

3. ČLEN
Obdavčitev Banke

Obresti in vsa druga plačila, zapadla v korist Banke in ki izhajajo iz dejavnosti, predvidenih s tem sporazumom, kot tudi aktiva in prihodki Banke, ki so povezani s temi dejavnostmi, so prosti davkov. Nobena dejavnost Banke na ozemlju Slovenije, predvidena s tem
sporazumom, sama po sebi ne povzroči, da bi bila Banka ali njena aktiva podvrženi obdavčitvi.

4. ČLEN
Konvertibilnost valute

Ves čas veljavnosti finačne operacije, sklenjene po 2. členu tega sporazuma, Slovenija:

a) zagotavlja, (i) da upravičenci lahko zamenjajo v katerokoli polno konvertibilno valuto zneske v domači valuti Slovenije, ki so potrebni za pravočasno plačilo vseh vsot, ki jih dolgujejo Banki za posojila in garancije v zvezi s katerimkoli projektom, in (ii) da so ti zneski prosto, takoj in dejansko prenosljivi;

b) zagotavlja, (i) da lahko Banka zamenja v katerokoli polno konvertibilno valuto zneske v domači valuti Slovenije, ki jih je Banka prejela kot plačilo v zvezi s posojili in garancijami ali katerokoli drugo dejavnostjo, in da Banka lahko prosto, takoj in dejansko prenese tako zamenjane zneske; ali, če se Banka tako odloči, (ii) da lahko prosto razpolaga s temi zneski na ozemlju Slovenije.

5. ČLEN
Obravnavanje projektov

Slovenija zagotavlja, da projekti, ki jih financira Banka na podlagi tega sporazuma, kot tudi pogodbe za njihovo izvajanje glede davčnih, carinskih in drugih zadev ne bodo deležni manj ugodnega obravnavanja kot projekti ali pogodbe, ki jih financira katerakoli mednarodna finančna institucija, ali ki se priznava po kateremkoli dvostranskem sporazumu v zvezi z njimi ali po notranji zakonodaji, kar je najugodnejše.

Slovenija vsakemu projektu nudi polno in stalno zaščito in varnost pred razlastitvijo in sporom, če je treba ohraniti sposobnost projekta, da ustvarja prihodek, ki je na razpolago za odplačevanje dolga, ki nastane v povezavi s tem projektom.

6. ČLEN
Javna naročila

Banka lahko kot pogoj za financiranje projektov postavi pravila za udeležbo pri javnih naročilih in drugih postopkih, ki zagotavljajo konkurenco pri oddaji del in ki so v skladu z vsakič veljavnimi pravili in postopki Banke.

7. ČLEN
Status in obravnava Banke

Banki je zagotovljena popolna pravna osebnost na ozemlju Slovenije, še posebej sposobnost sklepanja pogodb, da pridobi premičnine in nepremičnine in z njimi razpolaga, da je udeležena v sodnih postopkih v skladu s slovensko zakonodajo in predpisi, ki določajo status in pravice subjektov mednarodnega prava, kot tudi v skladu z načelom najbolj ugodne obravnave.

Banka je glede svojih dejavnosti na ozemlju Slovenije obravnavana kot mednarodna institucija, ki ima največje ugodnosti v zvezi s temi dejavnostmi ali, če je to še ugodneje, v skladu s katerimkoli mednarodnim sporazumom, ki ureja take dejavnosti.

Še posebej ima Banka prost dostop do domačega finančnega trga v Sloveniji in se njene obveznosti ter vrednostni papirji obravnavajo pod vsaj tako ugodnimi pogoji, vključno s pogoji davčne obravnave, kot se priznavajo pravnim osebam javnega prava v Sloveniji vključno z državo, in najugodneje obravnavani mednarodni finančni instituciji.


8. ČLEN
Privilegiji in imunitete Banke

Aktiva Banke je oproščena:
(a) preiskave in vseh oblik razlastitve;
(b) davka ali uvedbe kateregakoli ukrepa izvršbe ali zaplembe preden pristojno sodišče proti Banki ne izda dokončne, brezprizivne sodbe.

Predstavniki Banke so pri svojih dejavnostih v zvezi s tem sporazumom deležni vsaj naslednjih imunitet in privilegijev:

(a) imunitete pred pravnimi in upravnimi postopki v zvezi z dejanji, ki jih izvajajo po svoji uradni dolžnosti razen v primerih, ko se Banka tej imuniteti odpove;
(b) diplomatskih privilegijev in ugodnosti, ki jih nudi Slovenija za uradne stike, za prenos dokumentov in potovanja.

9. ČLEN
Reševanje sporov v zvezi s financiranjem Banke

Slovenija se zavezuje, da bo glede kateregakoli spora, ki nastane med Banko in upravičencem v zvezi s finaciranjem projekta: (i) zagotovila, da so sodišča v Sloveniji pooblaščena, da priznajo dokončno odločbo, ki jo izda pristojno sodišče ali organ razsojanja v rednem postopku, vključno s Sodiščem Evropskih skupnosti ali katerimkoli domačim sodiščem države članice ES, in (ii) zagotovila izvršitev kakršnekoli take odločitve v skladu z veljavnimi notranjimi pravili in postopki.

Za namen 9. člena izraz "projekt" vključuje vse projekte, ki so v Sloveniji in jih financira Banka.

10. ČLEN
Subrogacija

Pravice, ki jih Banki daje ta sporazum, lahko uživa in uresničuje (i) Banka v svojem imenu ali kot predstavnica ES, če je ES izvršila plačilo Banki v skladu s katerokoli garancijo ali zavarovanjem, ki zadeva katerokoli posojilo sklenjeno v skladu s tem sporazumom ali (ii) odvisno od primera, sama ES na podlagi pravice do subrogacije.

11. ČLEN
Sodelovanje

Slovenija se zaveže, da bo Banko pravočasno obvestila o vsakem ukrepu ali ukrepu, ki ga je sama predlagala, ali o vsaki drugi okoliščini, za katero se lahko upravičeno pričakuje, da bo bistveno vplivala na pravice in interese Banke po tem sporazumu.

12. ČLEN
Reševanje sporov v zvezi s tem sporazumom

Katerikoli spor, nesoglasje, nasprotje ali zahteva (skupno imenovani "spor"), ki nastopi v povezavi z obstojem, veljavnostjo, razlago, izvajanjem ali prenehanjem tega sporazuma, se, kolikor je mogoče, reši sporazumno med Slovenijo in Banko.

Če spora med Slovenijo in Banko ni možno rešiti po mirni poti v 60. dneh po obvestilu o sporu s strani katerekoli pogodbenice, katerakoli pogodbenica spor predloži v obravnavo Sodišču Evropskih skupnosti, katerega odločitev je dokončna in zavezujoča.

Predložitev spora v obravnavo temu sodišču ne pomeni, da se katerakoli pogodbenica odreka kateremukoli privilegiju ali pravici do imunitete pred izvršbo v skladu z veljavnim pravom.

13. ČLEN
Začetek veljavnosti

Ta sporazum začne veljati na dan, ki sledi datumu, s katerim Banka vladi Slovenije potrdi prejem (i) overjene kopije akta o ratifikaciji vlade Slovenije ali drugega dokumenta, o katerem sta se sporazumeli Slovenija in Banka in (ii) za Banko sprejemljivega pravnega mnenja glede pravne veljavnosti tega sporazuma, ki ga podpiše minister za pravosodje Slovenije.

Ne glede na zgoraj navedeno se bodo vse določbe tega sporazuma uporabljale v zvezi s katerokoli dejavnostjo, ki jo opravlja Banka na ozemlju Slovenije po dnevu sklenitve tega sporazuma.

14. ČLEN
Prenehanje veljavnosti

Banka lahko Slovenijo z obvestilom razreši vseh ali nekaterih njenih obveznosti v zvezi s tem sporazumom. Razen če ni drugače navedeno, tako obvestilo ne vpliva na pravice in interese, ki jih je Banka pridobila v zvezi s projekti in finančnimi operacijami, ki so na dan obvestila še odprti.

15. ČLEN
Naslov za sporočanje

Pogodbenici se strinjata, naj se vsa sporočila v zvezi z izvajanjem tega sporazuma naslovijo na njuna naslova, in sicer:

Za Slovenijo: Ministrstvo za finance,
Župančičeva 3,
SLO-1502
Slovenija;


Za Banko: 100, Boulevard Konrad Adenauer
L-2950, Luxembourg.


V POTRDITEV TEGA sta spodaj podpisana, za to pravilno pooblaščena, podpisala ta sporazum v angleškem jeziku v treh izvirnikih, s tem, da sta vsako stran parafirala gospa Meta BOLE v imenu republike Slovenije in gospod Marco PADOVAN v imenu Banke.



Podpisano za in v imenu Podpisano za in v imenu
REPUBLIKE SLOVENIJE EVROPSKE INVESTICIJSKE BANKE


Mitja GASPARI l.r. Panagiotis GENNIMATAS l.r.
Minister za finance Podpredsednik





Na 1. dan decembra 1997, v Ljubljani
Na 15. dan decembra 1997, v Luksemburgu


3. člen

Za izvajanje tega Okvirnega sporazuma skrbi Ministrstvo za finance.

4. člen

Ta zakon začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije - Mednarodne pogodbe.



Številka: 440-03/99-84/1
Ljubljana, dne 10. marca 1999



Predsednik
Državnega zbora
Republike Slovenije
Janez Podobnik, dr. med.

Zadnja sprememba: 05/11/2007
Zbirke Državnega zbora RS - sprejeti zakoni