Zbirke Državnega zbora RS - seje delovnih teles



DRŽAVNI ZBOR
REPUBLIKE SLOVENIJE
Odbor za gospodarstvo

Številka: 060-16 / 09 - 0008
Ljubljana, 3. 6. 2009
Z a p i s n i k


8. seje Odbora za gospodarstvo, ki je bila 28. 5. 2009 ob 14.05. uri v veliki dvorani Tomšičeva 5, v pooslopju Državnega zbra Republike Slovenije, Ljubljana, Šubičeva 4.

Seja se je pričela ob 14.05 in se je končala ob 16.17 uri.

Sejo je vodil Vili Rezman, predsednik Odbora za gospodarstvo.

Ostali prisotni člani: Marjan Bezjak, Matjaž Han, Anton Kampuš, Matevž Frangež, Miroslav Klun, Milan Čadež, Danijel Krivec, Alojz Posedel, Andrej Vizjak, Milan Gumzar, Bogdan Barovič, Franc Bogovič.


Prisotni po pooblastilu: dr. Luka Juri (namesto Antona Colariča), Melita Župevc (namesto Mirka Brulca)

Seji so prisostvovali tudi:
- mag. Darja Radič, Ministrstvo za gospodarstvo
- Barbara Pernuš Grošelj, Ministrstvo za gospodarstvo
- Mojca Jarc, Ministrstvo za gospodarstvo
- Matjaž Janša, Ministrstvo za gospodarstvo
- Matjaž Kočar, Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano
- Sonja Bukovec, Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano
- Vida Čadonič Špelič, Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano
- Branko Lobnikar, Ministrstvo za javno upravo
- Mojca Ramšak, Ministrstvo za javnu upravo
- Srečko Durov, Pošta Slovenije
- Boris Novak, Pošta Slovenije
- Nataša Kocijančič, APEK
- Karmen Lebe, Pošta Slovenije
- Alenka Avberšek, GZS




Sprejet dnevni red:

1. Predlog zakona o poštnih storitvah (ZPSto-2), druga obravnava, EPA 314-V.

2. Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o državni upravi ((ZDU-1E) - skrajšani postopek, EPA 324-V- zainteresirano delovno telo. Odbor je kot matično delovno telo obravnaval Predlog zakona o poštnih storitvah, ki ga je Državnemu zboru v obravnavo predložila Vlada.

Seji Odbora so prisostvovali predstavnice in predstavniki predlagatelja zakona (Ministrstva za gospodarstvo), Zakonodajno-pravne službe, Gospodarske zbornice Slovenije in Pošte Slovenije.

V skladu s 129. členom Poslovnika Državnega zbora so 22. 5. 2009 amandmaja k Predlogu zakona vložile poslanske skupine SD, ZARES, LDS in DeSUS, in sicer k 5. in 77. členu. Poslanska skupina ZARES je svoj podpis k amandmajema umaknila 26. 5. 2009, preostale poslanske skupine pa so amandmaja umaknile 28. 5. 2009 pred sejo Odbora.

Odbor je bil seznanjen z Mnenjem Zakonodajno-pravne službe (ZPS), ki je navedeni Predlog zakona proučila z vidika skladnosti z Ustavo in pravnim sistemom ter z zakonodajno-tehničnega vidika. ZPS je k posameznim členom oblikovala konkretne pripombe, in sicer k 3., 4., 5., 7., 9., 19., 21., 22., 23., 24., 26., 29., 30., 32., 33., 34., 36., 37., 39., 43., 53., 56., 57., 58., 62., 63., 64., 66., 67., 72. in 74. členu. Pretežni del pripomb je bil upoštevan s sprejetjem amandmajev Odbora.

Odboru so bili posredovani predlogi za amandmaje Odbora z dne 27. 5. 2009 k 3., 4., 5., 7., 8., 9., 19., 20., 21., 22., 26., 28., 29., 30., 31., 33., 34., 36., 37., 39., 42., 43., 53., 56., 57., 58., 63., 64., 72. in 74. členu, ki so jih pripravile strokovne službe pretežno na podlagi mnenja ZPS.
* * *

V uvodni dopolnilni obrazložitvi členov je državna sekretarka Ministrstva za gospodarstvo poudarila, da je bil veljavni zakon sprejet še pred vstopom Slovenije v Evropsko unijo in je v slovenski pravni red prenesel vse direktive s tega področja. S predloženim zakonskim besedilom pa se v slovenski pravni red prenaša Direktivo 2008/6/ES Evropskega parlamenta in Sveta z dne 20. februarja 2008 o spremembi Direktive 97/67/ES glede popolnega oblikovanja notranjega trga poštnih storitev v Skupnosti, katere cilj je popolna sprostitev trga poštnih storitev. Direktivo je Slovenija zavezana prenesti v nacionalni pravni red najpozneje do 31. decembra 2010.

Cilji predloga novega Zakona o poštnih storitvah so zagotavljanje izvajanja kakovostne in dostopne univerzalne poštne storitve, varstvo pravic uporabnikov in spodbujanje učinkovite konkurence na trgu poštnih storitev, vse zaradi popolnega odprtja trga in razširitve trga poštnih storitev. S predlogom novega zakona se odpravljajo tudi pomanjkljivosti v smislu izboljšanja določb ZPSto-1, ki so se pokazale med njegovim izvajanjem. Med poglavitnimi rešitvami predloženega zakonskega besedila je predstavnica predlagatelja omenila, da se s Predlogom zakona ureja možnost ustanavljanja kompenzacijskega sklada, ki ga upravlja APEK, kot glavni nacionalni regulator trga poštnih storitev, in sicer z namenom, da se za izvajanje univerzalnih storitev na tistih območjih, kjer se povzročajo neto stroški in s tem ustvarja nepravično finančno breme za izvajalce univerzalne storitve, iz tega kompenzacijskega sklada ta strošek povrne. V kompenzacijski sklad pa morajo vplačevati vsi izvajalci poštnih storitev v Sloveniji, to je izvajalci univerzalne storitve in izvajalci zamenljivih storitev. Na ta način se bodo lahko financirale obveznosti izvajanja univerzalne storitve. Drugih rešitev pa ni podrobneje predstavljala, saj so dovolj dobro predstavljene v uvodnem delu Predloga zakona.

Predstavnica ZPS je še ustno na kratko predstavila mnenje, in sicer je pripombe ZPS predstavila po treh sklopih. Prvi sklop pripomb se nanaša na ustavno pravni vidik, kjer ZPS izpostavlja načelo legalitete in spoštovanja pravne varnosti v povezavi s predvidenim podzakonskim urejanjem, ki se nanaša tako na akte Vlade kot tudi akte agencije. Drugi sklop se nanaša na pravno sistemske pripombe, in sicer vprašanje delovanja Agencije za pošto in elektronske komunikacije v razmerju do ureditve v Zakonu o javnih agencijah ter nekatera druga vprašanja, na primer vprašanje dokončnosti odločb, ki jih izdaja agencija, oziroma pravnih sredstev, ki so zoper te odločbe predvidena. Tretji sklop pa predstavljajo pripombe, ki se nanašajo na jasnost posameznih institutov oziroma temeljnih pojmov, s katerimi operira Predlog zakona, ter jasnost posameznih določb.

Ob zaključku je poudarila, da je bil na podlagi sodelovanja strokovnih služb velik del navedenih pripomb ZPS na ustrezen način upoštevan v predlogih za amandmaje Odbora. Za tiste pripombe, ki pa niso bile upoštevane, pa je bila s strani predlagatelja podana obširna utemeljitev razlogov, zaradi katerih jih ni mogoče upoštevati.


V okviru razprave o posameznih členih je bila predlagatelju najprej izrečena pohvala za tako hitro in dobro pripravljen Predlog zakona, s katerim se v slovenski pravni red prenaša prvo direktivo, ki je bila potrjena pod slovenskim predsedstvom, kar ima nedvomno nek simbolen pomen. S to direktivo se namreč popolnoma liberalizira trg poštnih storitev ob hkratni zaščiti pravic uporabnikov teh storitev. V postopku sprejemanja direktive se je namreč iskalo ravnotežje med sprostitvijo trga ter hkratno zagotovitvijo ustrezne pokritosti vseh območjih s poštnimi storitvami. Izraženo je bilo tudi upanje, da so predlogi amandmajev, pripravljeni na podlagi mnenja ZPS, ustrezen kompromis med poslanstvom direktive ter slovenskim pravnim sistemom.

V nadaljevanju pa so člani Odbora in ostali vabljeni največ pozornosti namenili določbam 65. in 77. člena, in sicer zlasti vsebini amandmaja k 77. členu, ki pa je bil še pred sejo umaknjen. Ne glede na to, da je bil amandma umaknjen, je večina razpravljavcev menila, da je o njegovi vsebini treba razpravljati, saj gre za pomembno vprašanje oziroma dilemo. Z amandmajem se je namreč želelo opredeliti, da z dnem uveljavitve tega zakona prenehajo veljati vse odločbe, ki so bile izdane na podlagi prvega odstavka 30. člena veljavnega zakona. Ta določba je izvajalcem poštnih storitev, ki opravljajo drugo gospodarsko dejavnost, pri kateri imajo na trgu prevladujoč položaj, ali imajo izključno ali posebno pravico opravljati neko gospodarsko dejavnost oziroma uporabljati naravno dobrino ali drugo omejeno sredstvo, nalagala, da morajo poštne storitve izvajati v pravno samostojni družbi. V Predlogu zakona pa navedene obveznosti opravljanja teh storitev v pravno samostojni družbi ni več, saj je v 36. členu predvideno zgolj vodenje ločenih računovodskih evidenc izvajalcev univerzalne storitve. S petim odstavkom 36. člena pa se tudi prepoveduje navzkrižne subvencije v smislu, da izvajalec univerzalne storitve z univerzalnimi storitvami ne sme subvencionirati preostalih poštnih storitev in drugih storitev, ki jih izvaja. Dejstvo je, da je APEK na podlagi določbe prvega odstavka 30. člena Pošti Slovenije izdal odločbo ter ji med drugim naložil, da do 1. 7. 2009 zagotovi izvajanje gospodarske dejavnosti poštnih storitev v pravno samostojni osebi. Glede na to, da s sprejetjem predloženega zakona takšne obveze (po opravljanju dejavnosti poštnih storitev v pravno samostojni osebi) ne bo več, se je članom Odbora postavljalo vprašanje, kakšen bo status te odločbe po sprejetju zakona. Gre sicer za pravnomočno odločbo, katere izvršitev pa bi Pošti Slovenije nedvomno prinesla precejšnje stroške ter s tem poslovno škodo.

Za razrešitev tega vprašanja je poslanec mag. Andrej Vizjak podal alternativni predlog, in sicer predlog za amandma Odbora k 65. členu, ki opredeljuje ukrepe, ki jih imata na voljo inšpektor, pristojen za pošto, ali pooblaščena oseba agencije, če ugotovita kršitve zakona oziroma drugega akta, ki ga nadzirata. Predlagal je, da se v ta člen doda nov tretji odstavek, s katerim bi se dalo večja pooblastila pristojnemu inšpektorju oziroma pooblaščeni osebi agencije z namenom bolj učinkovitega urejanja področja poštnih storitev. Pogosto se namreč šele pri izvajanju zakonskih določb ugotovi njihove pomanjkljivosti, mogoče pa celo prenehajo obstajati razlogi za že sprejete odločbe, kot na primer pri obravnavani odločbi APEKA Pošti Slovenije. Njihove izvršba s tem tako postane nesmotrna, ali lahko celo prinese nepotrebno poslovno škodo, kot pri tem primeru. Z dopolnitvijo določbe 65. člena pa bi pooblastili tisti organ, ki je odločbo izdal, da jo sam spremeni ali dopolni, kadar je to potrebno zaradi učinkovitejše odprave kršitve, oziroma jo prilagodi ter delno ali v celoti odpravi, kadar prenehajo razlogi zanjo. S tako rešitvijo bi se ohranila tudi neodvisnost odločanja, saj bi lahko odločbo spremeni tisti, ki jo je izdal. S tem bi tudi bila dana možnost, da pristojni organ odloča od primera do primera, ne pa kar generalno, kot bi to pomenilo s sprejetjem amandmaja k 77. členu.

V razpravi je bilo opozorjeno na nekaj podobnih primerov, ko se je veljavne zakone spreminjalo, pa novele zakonov niso vzpostavile potrebnega odnosa do veljavnih odločb, sprejetih na podlagi določb zakonov, ki so bile z novelo bistveno spremenjene. Zaradi takih primerov se na primer občine soočajo z dramatičnimi finančnimi posledicami. Ob tem je bilo poudarjeno, da pravna teorija (dr. Vilko Androjna, dr. Erik Kerševan) izrecno poudarja, da mora ob takšnih primerih vprašanje vnaprejšnje veljavnosti izdanih in pravnomočnih pozitivnih odločb zakonodajalec rešiti v novem predpisu, s katerim je na novo uredil pravna razmerja na določenem upravnem področju, ter razveljavil prejšnji predpis, in v prehodnih odločbah novega predpisa določiti način, rok in pogoje, ob katerih jih je mogoče uskladiti z novo pravno ureditvijo.

Predstavnica Vlade je poudarila, da Vlada nasprotuje rešitvi, da bi se v zakonu zapisalo določbo, da z dnem uveljavitve zakona prenehajo veljati odločbe, izdane na podlagi prvega odstavka 30. člena veljavnega zakona. Obravnavana odločba je bila izdana 14. 11. 2007. Njen prejemnik je imel na voljo pravna sredstva, ki bi jih lahko uporabil, če bi bila odločba po njegovem mnenju nepravična ali kakorkoli v nasprotju z njegovimi interesi. Pravnih sredstev ni izkoristil, tako da je odločba sedaj pravnomočna. V nasprotju z načeli pravne varnosti in predvidljivosti bi tako bilo z zakonom razveljaviti pravnomočne odločbe, prav tako pa bi bila takšna rešitev sporna z vidika samostojnosti in neodvisnosti nacionalnega regulatornega organa. S sprejetjem takšnega amandmaja bi namreč Državni zbor poskušal opravljati njegovo vlogo. Poleg tega pa morebitni sprejem ustreznega amandmaja k 77. členu zadevne problematike ne bi rešil, saj mora Pošta Slovenije odločbo izpolniti do 1. 7. 2009, ko novi zakon sploh še ne bo veljal.

Svoje stališče je v zvezi z zadevno problematiko predstavil tudi predstavnik Pošte Slovenije, ki je med drugim poudaril, da je ocena Vlade pavšalna, ker v Pošti menijo, da izdana odločba agencije predstavlja kršitev načela sorazmernosti, saj gre za nesorazmeren ukrep oziroma poseg oblastnega organa v svobodno gospodarsko pobudo. Pošta pravnih sredstev na izdano odločbo ni vložila zato, ker ji je bilo ob izdaji odločbe zagotovljeno, da bo sprejet nov zakon, ki bo razrešil to vprašanje. Poleg tega v Pošti menijo, da gre za določbo, ki sploh ne sodi v Zakon o poštnih storitvah, saj takšen strukturni ukrep po vsebini sodi v pristojnost varuha konkurence. V Pošti tako menijo, da sicer res imajo prevladujoč položaj, da pa ga ne zlorabljajo, zato jih ne bi smeli sankcionirati. S tega vidika bi po mnenju Pošte kazalo ustrezno amandmirati 77. člen, saj s spremembo 65. člena nastale situacije z vidika Pošte ne bi razrešili, ker tako sprejeta določba ne bi mogla veljati za nazaj. V nadaljevanju pa je podrobnejše pojasnil, s kakšnimi posledicami bi se Pošta morala soočiti, če amandma ne bo sprejet.

Predstavnica Vlade je opozorila, da je navedena razprava morebiti odveč, saj je po Zakonu o upravnem postopku mogoče uvesti nov upravni postopek po uradni dolžnosti ter izdati novo odločbo, in sicer kadar se po pravnomočnosti odločbe dejanske ali pravne okoliščine spremenijo. To pomeni, da pravno sredstvo za razrešitev navedene problematike že obstaja, tako da dopolnitev 65. člena ni potrebna. Glede na to je mag. Andrej Vizjak umaknil svoj predlog za amandma Odbora.

Ker se s Predlogom zakona trg poštnih storitev popolnoma liberalizira, je bilo postavljeno vprašanje, kako je na takšno liberalizacijo trga pripravljena Pošta Slovenije. Tako vprašanje se postavlja tudi v luči dejstva, da se bo trg v Sloveniji popolnoma sprostil najpozneje so 31. 12. 2010, pri čemer bodo nekatere države članice svoj trg poštnih storitev sprostile šele dve leti kasneje. Predstavnica Pošte Slovenije je v zvezi s tem pojasnila, da so v Pošti skupaj s pristojnimi organi in tudi regulatorjem proučili, ali se bo Pošta Slovenije v duhu direktive sposobna soočiti z liberaliziranim trgom že do konca leta 2010. Glede na to, da so v Pošti Slovenije že v preteklosti izvedli številne ukrepe v smislu posodobitve poslovanja in uvajanja novih storitev ter glede na tržno pozicijo, ki jo ima Pošta Slovenije tako v Sloveniji kot tudi v tujini, je bila sprejeta ocena, da je Pošta dovolj dobro pripravljena, ter posledično odločitev, da prehodnega obdobja s protekcionističnimi ukrepi ne potrebuje.

Odbor je v okviru razprave v skladu z osmim odstavkom 131. člena Poslovnika Državnega zbora sprejel naslednje

amandmaje:

K 3. členu: Tretji odstavek se spremeni tako, da se glasi: »(3) Agencija lahko s splošnim aktom glede na stanje trga poštnih storitev in ugotovljenih potreb uporabnikov poveča omejitev mase poštnih paketov pri univerzalni storitvi do mase, ki ne presega 20 kg, in lahko predpiše posebne ureditve za dostavo takšnih paketov. Ne glede na navedeno pa mora biti kot del univerzalne storitve iz prejšnjega odstavka zagotovljena dostava poštnih paketov prejetih iz drugih držav članic Evropske unije do mase, ki ne presega 20 kg na celotnem ozemlju Republike Slovenije.«

V šestem odstavku se črta tretji stavek.

K 4. členu:

Na koncu tretjega odstavka se doda nov stavek, ki se glasi:

»Agencija pri tem lahko pridobi tudi predhodno mnenje organa, pristojnega za varstvo konkurence.«

K 5. členu:

Šesti odstavek se spremeni tako, da se glasi:

»(6) Vlada Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: vlada) lahko glede na stanje trga poštnih storitev in zaradi zagotovitve enakopravne obravnave vseh uporabnikov poštnih storitev z uredbo določi dodatne storitve, za katere veljajo enaki pogoji, kot za univerzalne storitve. Če je potrebno financiranje teh dodatnih storitev, sredstva zagotovi ministrstvo, pristojno za pošto (v nadaljnjem besedilu: ministrstvo) iz državnega proračuna, ob upoštevanju pravil o državni pomoči.«

K 7. členu:

Doda se nov četrti odstavek, ki se glasi:
»(4) Pred izdajo odločbe na podlagi analize stanja agencija v Uradnem listu in na svojih spletnih straneh objavi javni poziv za pridobitev mnenj zainteresirane javnosti glede interesa za izvajanje univerzalne storitve ter zagotovitve njene kakovosti izvajanja. Agencija v javnem pozivu določi rok za pridobitev mnenj zainteresirane javnosti, ki ne sme biti krajši od 30 dni ter vprašanja, o katerih želi pridobiti mnenja zainteresirane javnosti. Agencija ohrani stopnjo zaupnosti prejetih informacij, ki so označene kot poslovna skrivnost.«

Dosedanji četrti odstavek postane peti odstavek.

Dosedanji peti odstavek se črta.

K 8. členu:

V prvem stavku prvega odstavka se beseda »četrtega« nadomesti z besedo »petega«.

K 9. členu:

V prvem odstavku se za besedo »agencije« črta besedilo »ali oseba, ki jo ta pooblasti«.

V prvem stavku tretjega odstavka se za besedo »izobrazbo« črta besedilo »in izkušnje s poštnimi storitvami«.
K 19. členu:

Za zadnjim stavkom drugega odstavka se doda nov stavek, ki se glasi:

»Agencija na podlagi izračuna neto stroškov obveznosti univerzalne storitve ugotovi, ali ti res pomenijo nepravično breme.«

V tretjem odstavku se za besedo »njegove« črta beseda »predhodne«.
K 20. členu:

V drugem odstavku se za besedo »Agencija« črta besedo »lahko«.

V petem odstavku se za besedo »leto« doda besedilo », kadar ugotovi, da ti predstavljajo nepravično breme, «.

K 21. členu:

V tretjem odstavku se za besedo »Agencija« črta besedo »lahko«.

K 22. členu:

V prvem odstavku se črta drugi stavek.
K 26. členu:

V naslovu člena se besedilo »pogoji za izdajo odločbe« nadomesti z besedo »odločba«.

V prvem odstavku se besedilo »ob upoštevanju določb 7. člena« nadomesti z besedilom »na način določen v 7. členu«.

K 28. členu:

V drugem stavku tretjega odstavka se besedilo »odločbo tudi razveljavi« nadomesti z besedilom »tudi prekliče veljavnost odločbe«.
K 29. členu:

Člen se spremeni, tako da se glasi:
»29. člen
(preklic veljavnosti odločbe)

(1) Veljavnost odločbe se lahko deloma ali v celoti prekliče.
(2) Odločbo, s katero se veljavnosti prejšnje odločbe prekliče, izda agencija po uradni dolžnosti ali na predlog imetnika dovoljenja.
(3) Agencija lahko prekliče veljavnost odločbe na predlog njenega imetnika, šele ko je izpolnil svoje obveznosti, ki izhajajo iz zakona ali drugega predpisa, odločbe in iz pogodb z uporabniki poštnih storitev.
(4) Agencija prekliče veljavnost odločbe po uradni dolžnosti, če: (6) Če bi bilo ogroženo zagotavljanje univerzalne storitve, agencija prekliče veljavnost odločbe na podlagi tega člena šele potem, ko z odločbo imenuje drugega izvajalca univerzalne storitve.«

K 30. členu:

Člen se spremeni, tako da se glasi:
»30. člen
(postopek preklica veljavnosti odločbe)

(1) Kadar se postopek preklica veljavnosti odločbe začne po uradni dolžnosti, mora agencija o tem in o razlogih za začetek postopka nemudoma obvestiti imetnika odločbe.
(2) Ob kršitvi z zakonom ali odločbo določenih obveznosti, za katere je določeno, da se odločba razveljavi po uradni dolžnosti, mora agencija pred preklicem njene veljavnosti pisno opozoriti njenega imetnika, naj preneha s kršitvami ugotovljenimi v postopku nadzora, in mu določiti rok, v katerem jih mora odpraviti. Če tudi po poteku roka imetnik odločbe ni prenehal s kršitvami, agencija prekliče veljavnost odločbe ob upoštevanju zadnjega odstavka prejšnjega člena.
(3) Veljavnost odločbe se lahko prekliče deloma ali v celoti, upoštevaje načelo sorazmernosti.
(4) Preklic veljavnosti odločbe učinkuje od dneva dokončnosti odločbe, s katero je bila prejšnja odločba razveljavljena.«

K 31. členu:

V prvem odstavku se v 3. točki besedi »z razveljavitvijo« nadomestita z besedilom »s preklicem veljavnosti«.

V drugem odstavku se beseda »dovoljenja« nadomesti z besedo »odločbe«.
K 33. členu:

V drugem odstavku se za drugo vejico črta besedo »najpozneje«.

K 34. členu:

Člen se spremeni tako, da se glasi:
»34. člen
(obveznost plačila agenciji)

(1) Vsak izvajalec poštnih storitev iz drugega in tretjega odstavka 24. člena je zavezanec za plačilo agenciji.
(2) Način izračuna in poravnave plačil agenciji predpiše minister ali ministrica pristojen oziroma pristojna za pošto (v nadaljnjem besedilu: minister), pri čemer upošteva obratovalne stroške agencije glede na naloge, ki jih izvaja agencija po tem zakonu. Poštne storitve za slepe in slabovidne se ne upoštevajo pri izračunu višine plačila.
(3) Plačilo agenciji se poravnava letno.
(4) Agencija višino plačil iz tega člena določi s tarifo, ki je splošni akt agencije. Pri izdaji tarife agencija upošteva pokrivanje stroškov dela, ki jih ima agencija z izvrševanjem določb tega zakona, glede na načrtovane cilje in naloge, povezane s poštnimi storitvami, določenimi v programu dela agencije. Tarifa vsebuje posebno obrazložitev, v kateri se navedejo razlogi za sprejetje ali spremembo tarife, ter cilji, ki bi jih na ta način dosegli. Tarifa se objavi v Uradnem listu Republike Slovenije skupaj z njeno obrazložitvijo in začne veljati naslednji dan po tej objavi.
(5) Pred izdajo ali spremembo tarife je treba predvideti stroške, ki jih ima agencija z izvrševanjem določb tega zakona ter določiti rok, ki ne sme biti krajši od 15 dni in ne daljši od dveh mesecev, v katerem se zavezanci iz prvega odstavka tega člena pozovejo, da dajo svoje mnenje, pripombe in predloge glede načrtovane izdaje ali spremembe tarife. V tem času se lahko opravijo tudi medsebojni razgovori. Za izdajo ali spremembo tarife je treba pridobiti predhodno soglasje vlade.«

K 36. členu:

V prvem stavku šestega odstavka se besedilo »pristojni organ, ki je neodvisen« nadomesti z besedilom »revizor ali strokovna institucija, ki sta neodvisna«.

K 37. členu:

Drugi odstavek se spremeni tako, da se glasi:

»(2) Agencija lahko s splošnim aktom podrobneje določi, kaj mora obsegati vsebina splošnih pogojev za izvajanje poštnih storitev iz prejšnjega odstavka.«




K 39. členu:



V četrtem odstavku se črtata drugi in tretji stavek.
K 42. členu:

V naslovu člena se za besedo »načini« dodata besedi »dostave in«.

Doda se nov prvi odstavek, ki se glasi:

»(1) Ne glede na določbe prejšnjega člena se poštne pošiljke lahko dostavijo tudi na drugo ustrezno mesto, pod pogoji in na način, določen v splošnem aktu iz četrtega odstavka 5. člena tega zakona.«

Dosedanji prvi odstavek postane drugi odstavek.

K 43. členu:

V tretjem odstavku se za besedama "univerzalne storitve" črta besedilo »ali izvajalec zamenljive storitve«.

K 53. členu:

V drugem stavku drugega odstavka 53. člena se za besedo »pošiljkami« doda besedilo »zaradi samega izvajanja poštnih storitev ter reševanja reklamacij in pritožb« ter na koncu stavka pika nadomesti z vejico in doda besedilo »reševanje reklamacij in pritožb.".

Četrti odstavek se spremeni tako, da se glasi:
»(4) Izvajalci poštnih storitev morajo vzpostaviti ustrezne sisteme za preprečevanje posegov v zaupnost poštnih pošiljk.«

K 56. členu:

V drugem stavku četrtega odstavka se pred piko doda besedi »davčnih obveznosti«.



K 57. členu:

Tretji odstavek se spremeni tako, da se glasi:

«(3) Agencija lahko s splošnim aktom podrobneje uredi vprašanja, ki se pojavijo pri izvrševanju posameznih določb tega zakona.«
K 58. členu:

Člen se spremeni tako, da se glasi:

»58. člen
(financiranje agencije)

Sredstva za delo v okviru pooblastil na podlagi tega zakona agencija ustvarja s prihodki iz letnih plačil zavezancev na podlagi 34. člena tega zakona, ki jih ti nakazujejo na njen račun.«

K 63. členu:

V šestem odstavku se za besedo »Agencija« črta besedo »lahko«.

K 64. členu:

Prvi in drugi odstavek se spremenita tako, da se glasita:

»(1) Pooblaščene osebe agencije nadzirajo izvajanje določb tega zakona, ki se nanašajo na izvajanje in kakovost univerzalne storitve, dostop do poštnega omrežja, splošne pogoje in oblikovanje cen izvajalca univerzalne storitve, prepoved subvencioniranja in na vodenje računovodstva izvajalcev univerzalne storitve ter izvajanje vseh posamičnih aktov, ki jih izdaja agencija v okviru svojih pristojnosti.
(2) Inšpektorji, pristojni za pošto, nadzirajo izvajanje določb tega zakona ter na njegovi podlagi izdanih predpisov, ki jih ne nadzorujejo pooblaščene osebe agencije na podlagi prejšnjega odstavka.«

V prvem stavku tretjega odstavka se beseda »prejšnjega« nadomesti z besedo »prvega«.
K 72. členu:

Prvi odstavek se spremeni tako, da se glasi:

»(1) Rok za izdajo podzakonskih predpisov ter splošnih aktov agencije, ki so po tem zakonu obvezni na podlagi določb šestega odstavka 3. člena, četrtega odstavka 5. člena, drugega odstavka 20. člena, tretjega odstavka 21. člena, drugega odstavka 23. člena, drugega odstavka 34. člena, četrtega odstavka 45. člena, tretjega odstavka 46. člena, petega odstavka 48. člena drugega odstavka 58. in šestega odstavka 63. člena tega zakona, je eno leto od njegove uveljavitve.«

Doda se nov tretji odstavek, ki se glasi:

»(3) Do izdaje splošnega akta iz četrtega odstavka 5. člena tega zakona se za nameščanje in dostavo preko izpostavljenih predalčnikov uporablja 36. člen Zakona o poštnih storitvah (Uradni list RS, št. 102/04 - uradno prečiščeno besedilo).«
K 74. členu:

V prvem odstavku se na koncu stavka pred piko doda besedilo »z izdajo odločbe po tem zakonu.«
Obrazložitev:
Amandma je potreben zaradi uskladitve z mnenjem Zakonodajno-pravne službe Državnega zbora.


Odbor je v skladu s 128. členom Poslovnika Državnega zbora glasoval o vseh členih Predloga zakona ter jih sprejel.


Glede na sprejete amandmaje je na podlagi prvega odstavka 133. člena Poslovnika Državnega zbora pripravljeno besedilo Dopolnjenega predloga zakona, v katerega so vključeni sprejeti amandmaji. Dopolnjeni predlog zakona je sestavni del poročila.
* * *

Za poročevalca Odbora na seji Državnega zbora je bil določen predsednik Odbora Vili Rezman oziroma eden od podpredsednikov.


Ad 2)

Odbor je kot zainteresirano delovno telo obravnaval Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o državni upravi, ki ga je Državnemu zboru v obravnavo in sprejetje po skrajšanem postopku predložila Vlada.

Seji Odbora so prisostvovali predstavniki predlagatelja zakona, Zakonodajno-pravne službe in Gospodarske zbornice Slovenije.

Odbor je bil seznanjen z amandmaji poslancev Luke Jurija in Dejana Levaniča k 2. in 7. členu, Poslanske skupine SDS k 1., 2., 5., 7., 10. in 13. členu ter Poslanskih skupin ZARES, SD, DeSUS in LDS k 5. členu.

Uvodoma je predstavnik predlagatelja predstavil ključne spremembe veljavnega Zakona, katerih cilji so predvsem racionalizacija delovnih področjih ministrstev ter uskladitev z aktualno zakonodajo, zmanjšanje stroškov dela zaradi nove organizacije nekaterih področij, večja preglednost in transparentnost delovnih področij posameznih ministrstev ter uporabnikom prijaznejše delovanje državnih organov. Predlagatelj s predloženo novelo skuša celovito reorganizirati delo državne uprave, pri čemer se ena od sprememb nanaša tudi na delovno področje Odbora za gospodarstvo, saj je z novelo predviden prenos področja elektronskih komunikacij in pošte iz Ministrstva za gospodarstvo na Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo, iz Ministrstva za okolje in prostor na Ministrstvo za gospodarstvo pa področje učinkovite rabe energije. Po mnenju Vlade je prenos elektronskih komunikacij in pošte potreben zato, da izvajanje nalog na področju informacijske družbe postane učinkovitejše in uspešnejše. Na Ministrstvu za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo že obstaja Direktorat za informacijsko družbo, ki ga je smotrno združiti z Direktoratom za elektronske komunikacije. Poudariti pa je treba, da se prenaša le regulatorne funkcije na tem področju, saj upravljanje z gospodarsko dejavnostjo na področju elektronskih komunikacij in pošte (to je Telekoma in Pošte Slovenije) ostala na Ministrstvu za gospodarstvo, in sicer zaradi morebitnega konflikta interesov.

V razpravi o posameznih členih Predloga zakona so se člani Odbora in ostali vabljeni omejili na razpravo o 2., 7. in 11. členu ter k tem členom vloženih amandmajih, in sicer zato, ker se ti členi nanašajo na področje dela Odbora. Z določbami teh členov je namreč predviden prenos področja elektronskih komunikacij in pošte iz Ministrstva za gospodarstvo na Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo ter prenos področja učinkovite rabe energije iz Ministrstva za okolje in prostor na Ministrstvo za gospodarstvo.

Glede prenosa učinkovite rabe energije in s tem tudi obnovljivih virov energije so si bili razpravljavci enotni in so ga podprli oziroma poudarili, da gre za dobro in izredno smotrno potezo. S tem se namreč področje energetike zaokrožuje v enem samem resorju in to v Ministrstvu za gospodarstvo, kar bo nedvomno pozitivno vplivalo na boljše uresničevanje sprejetih politik na tem področju. Morebiti bo s tem prenosom tudi omogočeno, da se bo področju učinkovite rabe energije v bodoče posvečalo več pozornosti, kar je nujno potrebno.

Glede prenosa področja elektronskih komunikacij in pošte pa so bila mnenja deljena. Nekateri razpravljavci, med njimi zlasti predstavniki vloženih amandmajev k 2. in 7. členu, so menili, da prenos tega področja iz Ministrstva za gospodarstvo na Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo ni niti smiseln, niti primeren. Elektronske komunikacije in pošta namreč sodijo med splošne gospodarske dejavnosti, za katere je primerno, da sodijo v pristojnost Ministrstva za gospodarstvo. Glavna usmeritev Ministrstva za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo na tem področju pa naj bo le spodbujanje razvoja in uvajanje novih tehnoloških rešitev in inovacij. Morebitna skrb za gospodarsko dimenzijo te dejavnosti bi preveč obremenila ali celo otežila izvedbo zahtevnih izzivov, s katerimi se to ministrstvo sooča. Strogo je tako treba še naprej ločevati med osnovnimi gospodarskimi dejavnostmi na področju elektronskih komunikacij in pošte ter tehnološkim razvojem na tem področju s spodbujanjem širitve informacijskih tehnologij. Poudarjeno je tudi bilo, da je v večini držav Evropske unije obravnavano področje v pristojnosti Ministrstva za gospodarstvo, izjema je le Danska, kjer sodi to področje v pristojnost Ministrstva za znanost, tehnologijo in inovacije. Če se želi združiti področje informacijske družbe z elektronskimi komunikacijami in pošto, pa je to edino smiselno v okviru gospodarskega ministrstva. Argumenti Vlade za takšen prenos namreč ne zdržijo.

Nekateri razpravljavci pa so se z vladnim predlogom strinjali, saj so poudarjali, da gre Vladi prepustiti odločitev, kako si bo svoje delovno področje organizirala, da bo lahko svoje naloge najbolj učinkovito in najuspešneje opravljala. Poudarjali so tudi, da je bistvenega pomena to, da se področji informacijske družbe ter elektronskih komunikacij in pošte združi v okviru enega resorja ter s tem poveže in doseže sinergijske učinke, kje pa je to združeno, pa je drugotnega pomena.

Predstavniki Vlade so z dodatnimi argumenti poskušali utemeljiti potrebo po prenosu obravnavanega področja na Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo, pri čemer so poudarjali, da je ključnega pomena združitev področja informacijske družbe ter elektronskih komunikacij in pošte v okviru enega resorja. Tudi mednarodne primerjave pokažejo, da ima večina držav ta področja združena v enem resorju, ena v okviru resorja, pristojnega za znanost, nekaj držav pa ima ustanovljen celo poseben resor, o čemer bi morebiti v Sloveniji v prihodnje tudi kazalo razmisliti. Ker na Ministrstvu za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo že deluje Direktorat za informacijsko družbo, se Vladi zdi smiselno, da se to združi v okviru tega resorja. Gospodarsko upravljane s Telekomom in Pošto Slovenije pa ostaja na Ministrstvu za gospodarstvo, in sicer tudi v izogib morebitnega konflikta interesov. Vlada tako amandmajev poslancev Jurija in Levaniča ter poslanske skupine SDS ne podpira. V bodoče pa bo kazalo prisluhniti tudi argumentom OECD ter področje upravljanja z državnim premoženjem združiti v enem samem resorju, kar bi prispevalo k izboljšanju učinkovitosti upravljanja.

Večina prisotnih članov Odbora se z argumenti Vlade ni strinjala, saj je po končani razpravi navedene amandmaje podprla.

V razpravi je bilo opozorjeno tudi na nekatera druga vprašanja, ki s predloženim zakonskim besedilom niso neposredno povezana, se pa v razpravi o področjih dela Ministrstva za gospodarstvo nedvomno odpirajo. Izpostavljeno je bilo tako vprašanje, zakaj se s Predlogom zakona na Ministrstvo za gospodarstvo iz Ministrstva za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo ne prenaša področje tehnologije, na kar je nenazadnje tekom prejšnjega mandata pogosto opozarjal tudi sedanji minister za gospodarstvo in kar bi nedvomno bilo smiselno. Prav tako je bilo opozorjeno ne neprimernost in nedodelanost prenosa področja gospodarske diplomacije iz Ministrstva za gospodarstvo na Ministrstvo za zunanje zadeve.

* * *

Odbor je po končani razpravi na podlagi prvega odstavka 41. člena in prvega odstavka 43. člena Poslovnika Državnega zbora sprejel (7 ZA, 5 PROTI) naslednje
mnenje:

Odbor za gospodarstvo podpira amandmaja poslancev dr. Luke Jurija in Dejana Levaniča ter vsebinsko enaka amandmaja Poslanske skupine SDS k 2. in 7. členu Predloga zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o državni upravi (ZDU-1E), skrajšani postopek, EPA 324-V.
* * *

Pri obravnavi Predloga zakona na seji matičnega delovnega telesa bo kot predstavnik Odbora sodeloval podpredsednik Matjaž Han.


Jerneja Bergoč
sekretarka


Zadnja sprememba: 06/03/2009
Zbirke Državnega zbora RS - seje delovnih teles