Zbirke Državnega zbora RS - predlogi aktov

Show details for EVIDENČNI PODATKIEVIDENČNI PODATKI

REPUBLIKA SLOVENIJA
VLADA REPUBLIKE SLOVENIJE



Številka: 00700-2/2010/4
Ljubljana, 04.03.2010




PREDSEDNIK DRŽAVNEGA ZBORA

LJUBLJANA



Vlada Republike Slovenije je na 71. redni seji dne 4.3.2010 sprejela:

- Poročilo o izvajanju Zakona o delnem subvencioniranju polnega delovnega časa,

ki vam ga pošiljamo na podlagi 7. člena Zakona o delnem subvencioniranju polnega delovnega časa (Uradni list RS, št. 5/09, 40/09 in 57/09).

Vlada Republike Slovenije je na podlagi 45. člena Poslovnika Vlade Republike Slovenije in na podlagi 235. člena Poslovnika Državnega zbora določila, da bodo kot njeni predstavniki na sejah Državnega zbora in njegovih delovnih teles sodelovali:

- dr. Ivan Svetlik, minister za delo, družino in socialne zadeve,
- dr. Anja Kopač Mrak, državna sekretarka, Ministrstvo za delo, družino in
socialne zadeve,
- Zoran Kotolenko, vodja Sektorja za programe zaposlovanja, Ministrstvo za
delo, družino in socialne zadeve.





mag. Milan Martin CVIKL
GENERALNI SEKRETAR


PRILOGA: 1

Številka: 00700-2/2010/4
Ljubljana, 04.03.2010




POROČILO O IZVAJANJU ZAKONA O DELNEM SUBVENCIONIRANJU POLNEGA DELOVNEGA ČASA




SPLOŠNO O IZVAJANJU ZAKONA

Zakon o delnem subvencioniranju polnega delovnega časa (Uradni list RS, št. 5/09, 40/09 in 57/09; v nadaljnjem besedilu: ZDSPDČ), ki je bil sprejet z namenom omejevanja učinkov svetovne gospodarske krize in ohranitve delovnih mest, je začel veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu RS, t.j. dne 24. januarja 2009.

Zavod RS za zaposlovanje (v nadaljnjem besedilu: zavod) je kot izvajalec ZDSPDČ dne 26. januarja 2009, na svojih spletnih straneh objavil vso potrebno dokumentacijo za koriščenje pravice do dodelitev subvencije po tem zakonu.

Zaradi velikega zanimanja delodajalcev je zavod že pred samo uveljavitvijo ZDSPDČ uvedel poseben brezplačni telefon s številko 080 2055, preko katere je mogoče še danes vsak delovni dan med 8. in 15. uro zastaviti vprašanje v zvezi z uveljavljanjem subvencije. Stranke lahko zastavljajo vprašanja tudi preko elektronskega naslova eSubvencije@ess.gov.si, najpogostejša vprašanja in odgovore pa zavod objavil na svoji spletni strani.

Zavod je v zelo kratkem času vzpostavil posebno ekipo uslužbencev, ki je zagotavljala vsebinsko koordinacijo z Ministrstvom za delo, družino in socialne zadeve, izdelavo vse potrebne dokumentacije, tehnično podporo z drugimi javnimi institucijami in programiranje dvojne lastne informacijske podpore. Zavod postopke po ZDSPDČ izvaja na Centralni službi v Ljubljani, v Službi aktivne politike zaposlovanja.

Na začetku izvajanja ZDSPDČ je zavod približno 60 % delodajalcem, ki so vložili zahtevke za odobritev subvencije, poslal poziv za dopolnitev vloge, saj so imeli vlagatelji težave predvsem z dvema prilogama k vlogi – kolektivno pogodbo oziroma splošnim aktom delodajalca (če pri delodajalcu ni organiziranega sindikata), s katerim ob sklicevanju na ustrezno kolektivno pogodbo ali zakon v ukrep delnega subvencioniranja polnega delovnega časa vključenim delavcem določajo kot polni delovni čas delovni čas 36 ur/teden in/ali sklenjenim dogovorom med delodajalcem in reprezentativnim sindikatom o zagotavljanju dela za krajši delovni čas.



Zavod je sproti reševal tudi druga odprta vprašanja, ki so se nanašala na subjekt upravičenosti do subvencije, pogoje za pridobitev subvencije ipd. O vsem tem so bili delodajalci obveščeni preko eSporočil, spleta ter po telefonu, tako da je vsak naslednji mesec izvajanja ukrepa delež dopolnitev vlog strmo padal. Majhen je tudi delež izdanih sklepov o zavrženju vloge, saj je bila vloga (tudi po telefonskih pozivih delodajalcem) zavrnjena le v primeru, če vloge dejansko niso želeli ustrezno dopolniti (razlog za takšno postopanje delodajalcev je bil večinoma v javnem objavljanju prejemnikov sredstev pomoči države).

Splošen odziv delodajalcev glede oddaje vloge za delno subvencioniranje polnega delovnega časa je bil sicer pozitiven, pohvalili so zlasti enostavnost prijavnih obrazcev ter uporabniku prijazno spletno aplikacijo (eStoritve).

Za začetek izvajanja ZDSPDČ je bilo značilno tudi veliko zanimanje javnosti in medijev, zastavljala pa so se zlasti vprašanja glede nadzora nad morebitnimi kršitvami zakona (o nadzoru nad izvajanjem zakona več v nadaljevanju poročila).

Za izvajanje ZDSPDČ je bilo prvotno na razpolago 230.400.000,00 EUR proračunskih sredstev, ki so se na podlagi sprejetega Rebalansa II proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, 59/09) zmanjšala na 53.000.000,00 EUR.


Delodajalci lahko kandidirajo za subvencijo v višini:
Sprva je bilo predvideno šestmesečno izvajanje delnega subvencioniranja polnega delovnega časa (t.j. šestmesečna možnost, da delodajalci vložijo zahtevek za dodelitev subvencije), in sicer do izteka meseca septembra 2009, naknadno pa se je rok za vložitev zahtevka za dodelitev subvencije na podlagi spremembe ZDSPDČ, objavljene v Uradnem listu RS, št. 57/09, podaljšal do 31. marca 2010. Do izteka tega datuma lahko delodajalci še oddajo vlogo za pridobitev subvencije, ki jo bodo prejemali najkasneje do 30. septembra 2010.


PODATKI O VLOGAH IN SKLENJENIH POGODBAH

Do dne 31. decembra 2009 je bilo prejetih 1020 vlog za 83.996 delavcev v vrednosti 35.236.930,00 EUR.

Do dne 31. december 2009 je bilo sklenjenih 842 pogodb za 64.807 delavcev v višini 42. 193.710,00 EUR.



Seznam delodajalcev - podpisnikov pogodbe o delnem subvencioniranju polnega delovnega časa, je javno objavljen na spletni strani zavoda:
http://www.ess.gov.si/slo/Dejavnost/ZaDelodajalce/DelnoSubvencioniranjeDelCasa/Seznam.xls

Prav tako je na spletnih straneh zavoda objavljen vzorec pogodbe med delodajalcem in zavodom.

Spodnja tabela prikazuje prejete vloge in število sklenjenih pogodb s specifikacijo po zaključenih mesecih:

LETO 2009 (po mesecih) ŠTEVILO PREJETIH VLOGŠTEVILO SKLENJENIH POGODBPOGODBENO ŠTEVILO SUBVENCIONIRANIH DELAVCEVPOGODBENA VREDNOST
JANUAR129
FEBRUAR 2607323.21917.880.750,00
MAREC 17528116.38111.097.240,00
APRIL 831295.7424.287.390,00
MAJ 63592.4421.808.100,00
JUNIJ78541.723863.940,00
JULIJ48473.8651.725.660,00
AVGUST21546.9982.743.800,00
SEPTEMBER6721656314.640,00
OKTOBER24743.0411.125.150,00
NOVEMBER2028436226.080,00
DECEMBER1322304120.960,00
SKUPAJ 98184264.80742.193.710,00

Glede strukture delodajalcev – vložnikov zahtevka za dodelitev subvencije, ni zaznati nobenih posebnosti, saj so med prejemniki tako mali, srednje veliki kot veliki delodajalci in delodajalci iz različnih gospodarskih panog.


Razvrstitev delodajalcev po dejavnosti prikazuje naslednja tabela:

SKD DEJAVNOST
Število delodajalcev
pogodbenikov
A in B Kmetijstvo rudarstvo
6
C 10 do 12 Predelovalna Prehrana, tobačni izdelki itd.
12
C 13 do 15 Predelovalna Tekstil in usnje
46
C 16 do 18 Predelovalna Les, tisk, papirna
47
C 19 do 23 Predelovalna Kemija, farmacija, nekovinski izd.
47
C 24 in 25 Predelovalna Kovinska industrija
109
C 26 in 27 Predelovalna Elektro industrija
43
C 28 do 33 Predelovalna (vozila, stroji, pohištvo itd.)
91
D in E Oskrba z elektriko, vodo, plinom , komunalo…
4
F Gradbeništvo
73
G Trgovina
128
H Promet in skladiščenje
27
I Gostinstvo
27
J Inforamcijske, komunikacijske dejavnosti
23
K Finančne, zavarovalniške dejavnosti
14
L Nepremičnine
11
M do S Ostale dejavnosti
134
Skupaj
842


Razvrstitev delodajalcev po regijah oz območnih službah zavoda na dan 31. december 2009 prikazuje naslednja tabela:

Območna služba
Število delodajalcev
Odstotek
CELJE
101
12,0
KOPER
41
4,9
KRANJ
99
11,8
LJUBLJANA
254
30,2
MARIBOR
85
10,1
MURSKA SOBOTA
54
6,4
NOVA GORICA
43
5,1
NOVO MESTO
31
3,7
PTUJ
21
2,5
SEVNICA
22
2,6
TRBOVLJE
26
3,1
VELENJE
65
7,7
SKUPAJ
842
100,0

Razvrstitev delavcev, izplačanih ali le obračunanih iz naslova delnega subvencioniranja polnega delovnega časa, po spolu je naslednja:

SUBVENCIONIRANI DELAVCI PO SPOLU
Število
Odstotek
ŽENSKE
22.843
36,7
MOŠKI
39.438
63,3
SKUPAJ
62.281
100,0


PODATKI O MESEČNIH IZPLAČILIH SUBVENCIJE

Tabela prikazuje zbirne podatke o mesečnih izplačilih subvencij:

LETO 2009 (po mesecih) DATUM IZPLAČILAŠTEVILO IZPLAČANIH DELODAJALCEVŠTEVILO SUBVENCIONIR. DELAVCEVSKUPNA VREDNOST IZPLAČILA v EURVRAČILA SREDSTEV V PRORAČUN
FEB3.4.200910025.6641.654.380,005.640,00
MAR14.5.200929134.8462.708.220,00 60,00
APR10.6.200942039.8713.480,315,00 180,00
MAJ 15.7.200945740.5623.610.680,00 /
JUN14.8.200952541.7803.653.130,00 /
JUL15.9.200951137.2973.115.335,00 16.560,00
AVG15.10.200959434.1143.219.360,00 /
SEP16.11.200951831.7712.361.690,00 1.140,00
OKT15.12.200943924.1451.677.465,00 /
SKUPAJ25.480.575,00 23.580,00

SKUPAJ IZPLAČANIH SREDSTEV NA DAN 31. december 2009: 25.480.575,00 EUR (ob upoštevanju vračil do konca leta 2009 je skupna realizacija izvajanja ukrepa delnega subvencioniranja polnega delovnega časa znašala 25.456.995,00 EUR).

V letu 2009 je bilo v povprečju na delavca na mesec izplačanih 80,85 EUR subvencije. Glede na to, da je zavod na mesec v povprečju izplačal 428 delodajalcev za 34.450 delavcev, povprečno izplačilo na delavca v letu 2009 znaša 738,95 EUR.

Zavod se je s pogodbo zavezal delodajalcu izplačevati subvencijo v roku 45 dni za pretekli mesec, če delodajalec zahtevek za izplačilo subvencije na zavod posreduje do 10. dne v mesecu za pretekli mesec. Iz datumov izplačil pa je razvidno, da je ta rok bistveno krajši, zavod namreč posameznega delodajalca izplača v povprečju v 33-ih dneh.


NADZOR NAD IZVAJANJEM ZAKONA

Zavod opravlja nadzor nad dodelitvijo in izplačevanjem subvencije ter izvajanjem pogodbe. Ob predložitvi delodajalčevega mesečnega zahtevka za izplačilo se sproti preverja, ali delodajalec spoštuje zakonske pogoje in pogodbene obveznosti, k čemur se je zavezal s sklenitvijo pogodbe. Upoštevanje zakonske prepovedi odpuščanja iz poslovnih razlogov se npr. preverja na podlagi pregleda predložene dokumentacije, ki je priloga zahtevku za izplačilo in z vpogledom v uradne evidence Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije, s čimer se preverja ustrezna zavarovalna podlaga delavca (prijava trajanja delovnega tedna 36 ur in ali je delavec dejansko zaposlen pri delodajalcu - prejemniku subvencije), redno izplačevanje plač in prispevkov za obvezna socialna zavarovanja s križanjem podatkov iz uradnih evidenc Davčne uprave RS. Po drugi strani se npr. prepoved odrejanja nadurnega dela najpogosteje kontrolira na kraju samem, z vpogledom v delodajalčevo evidenco ur opravljenega dela delavcev.

Za poglobljen in sistematičen nadzor nad izvajanjem ZDSPDČ je pristojna Služba za nadzor v okviru zavoda, ki je pristopila k vzorčenju pogodb, sklenjenih z delodajalci, v skladu z določili ZDSPDČ in po naslednjih kriterijih:

· pregled zajema najmanj 10 % vseh delodajalcev,
· izplačana sredstva,
· delodajalci s sedežem na vseh območnih službah zavoda,
· število zaposlenih, za katere je delodajalec upravičen do prejemanja subvencije.

Služba za nadzor je v obdobju od začetka izvajanja ukrepa do 31. decembra 2009 uvedla skupno 114 nadzorov po ZDSPDČ, in sicer 19 na podlagi zunanjih, pretežno anonimnih prijav ter 107 na podlagi izvedenega naključnega vzorčenja vseh podpisanih pogodb ter na pobudo vodstva zavoda. Izvedena so bila tri vzorčenja, in sicer v začetku meseca maja 2009, v začetku meseca junija 2009 ter sredi meseca avgusta 2009. Skupaj z vzorčenjem in prijavami je bilo v nadzore do dne 31. decembra 2009 zajetih 13,4 % vseh delodajalcev podpisnikov - pogodb.

Nadzore opravljajo pooblaščeni nadzorniki z opravljenim posebnim strokovnim izpitom za nadzornike (trenutna zasedba: 5 nadzornikov in vodja službe).

Nadzor izpolnjevanja pogodbenih obveznosti fizičnih ali pravnih oseb na podlagi določil ZDSPDČ poteka na način, da nadzornik na kraju samem po predhodnem pregledu dosegljive dokumentacije, ki jo opravi na zavodu, ter predhodni pridobitvi informacij s strani pristojnega davčnega urada in zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije, pri delodajalcu z zapisnikom preveri, ali delodajalec izpolnjuje vse sprejete pogodbene obveznosti. Delodajalec mora ob tem predložiti vso potrebno dokumentacijo (npr. računovodsko-analitično dokumentacijo) za izvedbo nadzora, k čemur se je zavezal ob sklenitvi pogodbe.

Ob nadzoru na kraju samem so, po dogovoru z nadzornikom, poleg pristojnih vodilnih delavcev delodajalca prisotni še predstavniki sindikatov.

Posebej se preverja izpolnjevanje naslednjih pogodbenih obveznosti:
· ustreznost razporeditve delovnega časa,
· obveznost zagotavljanja plač delavcem, za katere delodajalec prejema subvencijo,
· obveznost plačevanja prispevkov za socialno varnost,
· prepoved odpuščanja iz poslovnih razlogov,
· prepoved odrejanja nadurnega dela,
· prepoved izplačevanja nagrad organom vodenja in nadzora,
· ustreznost mesečnih zahtevkov za izplačilo, prilagojenih morebitni spremembi delovnega časa ter števila delavcev, za katere delodajalec prejema subvencijo,
· obveznost posredovanja končnega poročila,
· namenskost porabe prejetih finančnih sredstev.

O opravljenem nadzoru pripravi nadzornik poročilo o opravljenem nadzoru, delodajalec pa lahko poda pripombe na zapisnik o opravljenem nadzoru. Če se ugotovi, da delodajalec svoje obveznosti izpolnjuje, izda nadzornik ob zaključku postopka nadzora o tem le ugotovitveni sklep. Če se ugotovi nasprotno, izda nadzornik ugotovitveni sklep s predlogom ukrepov. Pristojna uradna oseba zavoda o izvedenih ukrepih obvesti nadzornika, ki je vodil postopek. Postopek nadzora je zaključen, ko nadzornik prejme ustrezno obvestilo o izvedenih ukrepih oziroma izrečenih sankcijah.

Do 31. decembra 2009 je bilo opravljenih 96 nadzorov, pričetih na podlagi zunanjih prijav ter iz 1. in 2. slučajnega vzorčenja. Izdana so bila ustrezna poročila s predlogi in sicer:
· v 75 primerih ni bilo ugotovljenih pomanjkljivosti,
· v 3 primerih je bil postopek nadzora ustavljen zaradi sporazumne prekinitev pogodbe,
· v 18 primerih so bile ugotovljene pomanjkljivosti oziroma kršitve pogodb.

Ugotovljene so bile sledeče kršitve:
· izplačevanje nadur (KEKO - VARICON d.o.o., EXPO BIRO d.o.o., Iskra Avtoelektrika Livarna Komen d.o.o.),
· neupravičeno prejeta subvencija ter izplačilo nadur (DRUŽBA PAVLIN d.o.o.),
· neupravičeno prejeta subvencija za 1 delavca pri delodajalcu TINK TRGOVINA d.o.o. in za 2 delavca pri delodajalcu OBZORJE INVEST d.o.o.,
· odpuščanja iz poslovnih razlogov (18 delavcev pri delodajalcu Iskra mis d.d., 1 delavec pri delodajalcu BETI PLETIVA d.o.o. ter za 16 delavcev in prekoračen fond ur pri delodajalcu KLADIVAR d.o.o.),
· zamuda rokov za izplačilo plač in prispevkov (Harambašič Jožica s.p.),
· niso bili poravnani prispevki za socialno varnost za mesec april 2009 (GRAD-GOST, d.o.o.),
· niso bili poravnani prispevki za socialno varnost za obdobje od 1. februar 2009 do 30.april 2009 za 64 delavcev (GOSTINSTVO CELJE d.o.o.),
· predčasna prekinitev pogodbe (GOSTINSKE STORITVE - podano soglasje zavoda),
· prekoračen fond ur pri 92 delavcih pri delodajalcu YDRIA Motors d.o.o., pri 17 delavcih v ALUMAR d.o.o., v GORENJE, Gospodinjski aparati, d.d., ki se bo dodatno dokazoval po izteku ukrepa konec januarja 2010, v Domel d.d. za 158 delavcev, ki so predhodno prešli ponovno na 40 h in v Color, industrija sintetičnih smol, barv in lakov d.o.o. pri 6 delavcih).

Za kršitelje so bile vzpostavljene ustrezne terjatve, sredstva pa so bila v večji meri že vrnjena v proračun.

Zavod je v okviru izvajanja nadzora ustrezno ukrepal tudi zoper delodajalce, ki so v času vključenosti v ukrep delnega subvencioniranja polnega delovnega časa odpuščali delavce iz poslovnih razlogov. Odstotek delodajalcev, ki so odpuščali delavce iz poslovnih razlogov, je do 31. decembra 2009 znašal 3,56 %, in sicer 30 od skupno 842 vključenih delodajalcev ni spoštovalo zakonske prepovedi odpuščanja delavcev iz poslovnih razlogov.

Redno izplačevanje plač in prispevkov za obvezna socialna zavarovanja zavod preverja s križanjem podatkov iz uradnih evidenc Davčne uprave RS. V tem primeru gre tudi za 100% kontrolo, saj se preveri vsakega delodajalca, ki je prejemnik subvencije, in sicer ob zaključku prejemanja subvencije. V tem primeru zavod pripravi tabelo z delodajalci, ki so v preteklem mesecu prenehali prejemati subvencijo, jo po varni elektronski pošti posreduje Davčni upravi RS, ki poda informacijo o poravnanih pogodbenih obveznostih. Če se pri tem ugotovi, da ima delodajalec davčni dolg do države, ga zavod pozove k izpolnitvi pogodbenih obveznosti v roku 45 dni. Če delodajalec v omenjenem roku obveznosti ne poravna, zavod vzpostavi terjatev (bodisi vračilo celotne subvencije če delodajalec npr. v celotnem obdobju prejemanja subvencije ni izplačeval prispevkov za obvezna socialna zavarovanja, bodisi vračilo sorazmernega dela prejete subvencije za mesece, v katerih obveznosti niso bile poravnane).

Na podlagi preverjanj podatkov v uradnih evidencah Davčne uprave RS je bilo do 31. decembra 2009 ugotovljeno, da od vseh 842 delodajalcev 53 delodajalcev (t.j. 6,3%) ni imelo poravnanih prispevkov za obvezna socialna zavarovanja in sicer:

· 41 delodajalcev obveznosti ni poravnavalo v celotnem obdobju prejemanja subvencije,
· 12 delodajalcev pa je svoje obveznosti poravnalo le delno (v določenih mesecih da, v drugih pa ne oziroma le delno).

Do 31. decembra 2009 je zavod, po predhodnem pozivu k izpolnitvi obveznosti, obvestilo o poravnanih obveznostih, opremljeno z uradnim potrdilom Davčne uprave RS oziroma potrdilom o odloženem obročnem odplačevanju prispevkov, kot so se delodajalci dogovorili s pristojnimi davčnimi uradi, prejel od 18 delodajalcev.

V programu dela Službe za nadzor za leto 2009 so bili predvideni sledeči kazalniki uspešnosti:
· realizacija števila zaključenih nadzorov (uspešnost - število zaključenih nadzorov je enako planiranemu oziroma odstopanje ne presega 10 %),
· trajanje postopka nadzora od prijave do zaključka nadzora.

Število zaključenih nadzorov je bilo za 100% višje od načrtovanega. Čas trajanja nadzora od prijave do zaključka v povprečju znaša postopka 93 dni, kar je nekoliko manj od načrtovanega.



RAZNO

Do 31. decembra 2009 je 15 delodajalcev podalo vlogo za delno subvencioniranje polnega delovnega časa, vendar so od vloge kasneje odstopili.

Do 31. decembra 2009 je 105 delodajalcev podalo prošnjo za prekinitev pogodbe:
· 86 delodajalcev iz razloga, ker so prešli na 40-urni delovni čas,
· 19 delodajalcev iz različnih razlogov, predvsem iz razloga, ker so ugotovili, da ne bodo mogli izpolnjevati pogodbenih obveznosti in so zato zelo hitro po sklenitvi pogodbe zaprosili za njeno prekinitev še pred izplačilom prve subvencije (le 2 delodajalca sta že prejela prvo izplačilo subvencije, a sta jo tudi vrnila, 1 delodajalec pa je prejel 4 izplačila subvencije, ki pa jih je prav tako že vrnil).

Zavod je do 31. decembra 2009 prejel skupaj 332 predlogov za podaljšanje sklenjenih pogodb:
· od tega jih je 30 zavrnil kot prepozne,
· 11 delodajalcem predloga za podaljšanje pogodbe ni odobril zaradi kršitev pogodbenih obveznosti (delodajalci so v času vključenosti v ukrep odpuščali delavce iz poslovnih razlogov),
· 254-im delodajalcem je zavod predlog za podaljšanje že odobril in z delodajalci sklenil aneks k pogodbi,
· ostali predlogi so še v obdelavi.

V primeru, da je delodajalec zaprosil za podaljšanje subvencioniranega obdobja, je po šestih mesecih moral oddati vmesno poročilo o izvajanju ukrepa delnega subvencioniranja polnega delovnega časa, v primeru, da se mu je obdobje subvencioniranja po šestih mesecih izteklo, pa končno poročilo.

V letu 2009 je zavod z delodajalci sklenil pogodbo:
· za obdobje le od 1 do 3 mesecev -s 14 delodajalci
· za obdobje od 4 do 6 mesecev - s 542 delodajalci,
· za obdobje od 7 do 9 mesecev - z 11 delodajalci in
· za obdobje nad 12 meseci - s 4 delodajalci.

Vloga 72 delodajalcev je bila do dne 31. decembra 2009 zavržena s sklepom, saj vloge niso želeli ustrezno dopolniti.

6 delodajalcev je zaprosilo, da pogodba začne veljati kasneje kot 1. dan naslednjega meseca po vložitvi vloge.

Delodajalci so pohvalili:
· pravočasnost začetka izvajanja delnega subvencioniranja polnega delovnega časa,
· enostavnost prijavnih obrazcev ter sistem mesečnega izstavljanja zahtevkov za izplačilo in
· hitrost izplačevanja subvencije (v povprečju 12 dni pred rokom). Delodajalci so bili kritični glede:
· nefleksibilnosti zakona (subvencijo so lahko prejemali le za delavce, ki so jih navedli na seznamu ob vlogi; posledično delodajalec posameznega delavca, če se je npr. upokojil ali mu je delovno razmerje sporazumno prenehalo, ni mogel nadomestiti z novim),
· nemožnosti uveljavljanja pravice do delnega subvencioniranja polnega delovnega časa za samozaposlene osebe in enoosebne gospodarske družbe brez zaposlenih delavcev.


***Del besedila ni objavljen v podatkovni zbirki - celotno besedilo je v priponki***



Zadnja sprememba: 03/09/2010
Zbirke Državnega zbora RS - spredlogi aktov