Zbirke Državnega zbora RS - predlogi aktov |
EVIDENČNI PODATKI
Številka: 36100-9/2009/4
Ljubljana, 10.09.2009
PREDSEDNIK DRŽAVNEGA ZBORA
L J U B L J A N A
Vlada Republike Slovenije je na 43. redni seji dne 10.09.2009 sprejela:
- POSLOVNI NAČRT RUDNIKA ŽIROVSKI VRH, JAVNEGA PODJETJA ZA ZAPIRANJE RUDNIKA URANA , D.O.O. ZA LETO 2009,
ki vam ga pošiljamo na podlagi drugega odstavka 10. člena Zakona o trajnem prenehanju izkoriščanja uranove rude in preprečevanja posledic rudarjenja v Rudniku urana Žirovski vrh (Uradni list RS, št. 22/06).
Vlada Republike Slovenije je na podlagi 45. člena poslovnika Vlade Republike Slovenije in na podlagi 235. člena poslovnika Državnega zbora določila, da bodo kot njeni predstavniki na sejah Državnega zbora in njegovih delovnih teles sodelovali:
- Karl Erjavec, minister za okolje in prostor,
- mag. Zoran Kus, državni sekretar, Ministrstvo za okolje in prostor,
- dr. Darij Krajčič, generalni direktor Direktorata za okolje,
Ministrstvo za okolje in prostor,
- mag. Nives Nared, sekretarka. Ministrstvo za okolje in prostor.
mag. Milan Martin CVIKL
GENERALNI SEKRETAR
PRILOGA: 1


POSLOVNI NAČRT
RUDNIKA ŽIROVSKI VRH,
javnega podjetja za zapiranje rudnika urana, d.o.o.
za leto 2009
RŽV, d.o.o.:
Peter Dolenc, univ. dipl. ekon.
Direktor
Todraž, julij 2009
RŽV, d.o.o.


1 UVOD
S Poslovnim načrtom Rudnika Žirovski vrh, javnega podjetja za zapiranje rudnika urana d.o.o. za leto 2009 (v nadaljevanju PN 2009) so načrtovane vse aktivnosti za leto 2009, za katere je pripravljena vsa dokumentacija in jih je dejansko tudi možno izvesti. S tem je zagotovljeno nadaljevanje izvajanja Noveliranega programa izvedbe trajne opustitve izkoriščanja uranove rude in preprečevanje posledic rudarjenja v Rudniku urana Žirovski vrh v obdobju 2006 do 2010 (v nadaljevanju Novelirani program št. 2), IBE, april 2006, št. proj. UZVI-B103/029B, ki ga je sprejela Vlada Republike Slovenije, 23.11.2006, s sklepom št. 36100-17/2006/4.
PN 2009 je izdelan tudi na podlagi določb Zakona o trajnem prenehanju izkoriščanja uranove rude in preprečevanja posledic rudarjenja v Rudniku urana Žirovski vrh (Ur. l. RS, št. 36/92), v nadaljnjem besedilu ZTPIU, in Zakonov o spremembah in dopolnitvah ZTPIU (Ur. l. RS, št. 28/2000, 121/2005), v nadaljnjem besedilu ZTPIU-A in ZTPIU-B in Uredbe o preoblikovanju Rudnika Žirovski vrh, javnega podjetja za zapiranje rudnika urana, p.o., v Rudnik Žirovski vrh, javnega podjetja za zapiranje rudnika urana, d.o.o., Ur.l. RS, št. 79/2001 (v nadaljevanju Uredba)
Zgoraj navedeni zakon zahteva izdelavo »Operativnega plana aktivnosti za izvedbo programa«, kar je detajlno opredeljeno v drugem poglavju PN 2009 in izdelavo finančnega načrta, kar je detajlno opredeljeno v četrtem poglavju PN 2009..
V času priprave PN 2009 je že bil znan predviden razpoložljiv obseg proračunskega financiranja za leto 2009, ki je znašal 5.727.557,00 €. Zaradi rebalansa državnega proračuna so bila v maju 2009 sredstva RŽV zmanjšana, tako da znašajo dejansko razpoložljiva proračunska sredstva 4.542.698,00 €. Celotna sredstva so zagotovljena na proračunski postavki:
1503 Upravljanje z radioaktivnimi odpadki - 2999 Rudnik Žirovski vrh
Poleg proračunskih virov financiranja PN 2009 vsebuje tudi planirane prilive in odlive lastne realizacije. Pozitivna razlika se bo uporabila za plačilo nadomestila za omejeno rabo prostora Občini Gorenja vas Poljane, za izgradnjo Gospodarske cone Todraž, za izgradnjo centra za dolgoročno upravljanje in informiranje javnosti in prezaposlovanje presežnih delavcev. Načrtovana vrednost izvedbe programa v letu 2009 je 4.844.735,00 €. Skupna potrebna sredstva za pokritje vseh aktivnosti RŽV so načrtovana v višini 5.957.235,00 €.
Potrebno je poudariti, da so bila vsa do sedaj opravljena dela izvedena v skladu z Noveliranim programom ( do konca leta 2005 ) in Noveliranim programom št.2 ( od leta 2006 dalje).
Z vsemi izvedenimi deli RŽV v celoti zagotavlja zakonsko obvezo trajnega zavarovanja okolja pred posledicami izkoriščanja uranove rude.
2 OPERATIVNI PLAN AKTIVNOSTI ZA IZVEDBO
Operativni plan načrtuje izvajanje osnovnih izvedbenih projektov:
- trajno prenehanje obratovanja odlagališč,
- izvajanje ostalih del.
V sklopu izvedbe prenehanja obratovanja odlagališč se načrtuje zaključek vseh sanacijskih del na odlagališču rudarske jalovine Jazbec in nadaljevanje izvajanja sanacijskih del na odlagališču hidrometalurške (HMJ) jalovine Boršt.
Z ostalimi deli načrtujemo izvajanje varnosti pri delu in ostalih del pri zagotavljanju pogojev za izvajanje Noveliranega programa št.2 in za poslovanje javnega podjetja. Izvajanje nadzora vplivov na okolje je v PN 2009 prikazan ločeno v poglavju 2.4 Monitoring, upravljanje. Vsa ostala dela bodo izvajali delavci RŽV. Dela monitoringa in upravljanje pa bodo izvajali delavci RŽV in zunanji izvajalci.
V operativnem planu so aktivnosti, ki jih bodo izvajali zunanji izvajalci označene posebej.
Rekapitulacija stroškov vseh aktivnosti RŽV v letu 2009 je prikazana v tabeli 1.
V skladu z metodologijo Noveliranega programa št.2 so prikazani stroški ločeno v dveh vsebinskih skupinah. Prva so tehnične aktivnosti, ki obsegajo odlagališči Jazbec in Boršt. Druga skupina so ostala dela, ki obsegajo zagotavljanje pogojev, nabavo opreme, monitoring, in odškodnine. Stroški druge skupine so v pretežni meri fiksni stroški.
2.1 ODLAGALIŠČA
V okviru projekta trajne sanacije in končne ureditve odlagališč po Noveliranem programu št. 2 se planira nadaljevanje načrtovanih del.
Sanacijska dela na samem odlagališču rudarske jalovine Jazbec so končana. V letu 2009 je načrtovana izdelava vse potrebne dokumentacije in izvedba upravnih postopkov za pridobitev dovoljenja za uporabo objekta Jazbec od pristojnih upravnih organov.
Na odlagališču HMJ Boršt se bodo nadaljevala sanacijska dela. Ko bo zaključena prva faza sanacijskih in ureditvenih del se bodo pričela opazovanja ter meritve za odločitev upravičenosti izvedbe druge faze v letu 2010 (zgostitev vertikalne zaledne drenažne zavese in dodatni drenažni rovi).
Celotni stroški sanacije in končne ureditve odlagališč in ostalih objektov, ki k njim spadajo, ter izdelava dokumentacije so razvidni iz tabel 2 in 3. Sanacijska dela, ki jih izvajajo zunanji izvajalci, so posebej označena. Delo delavcev RŽV pa obsega vsa strokovno tehnična dela in potrebna dela na vzdrževanju odlagališč ter druga potrebna dela.
Odlagališče jamske jalovine Jazbec
V letu 2009 se bodo dokončala vsa manjša še potrebna dela na odlagališču. Izvedla se bo sanacija pridobivalnega prostora Jaka. Pripravila in urejala se bo dokumentacija za vse predpisane postopke formalnega zaključka izvedbe sanacije.
2.1.1 832 Odlagališče rudarske jalovine Jazbec – ZI (MOP)
V letu 2009 se bodo dokončala vsa manjša še potrebna dela na odlagališču Jazbec in morebitna potrebna dela, ki bodo določena ob zaključnem tehničnem pregledu.
Za prekrivanje odlagališča je izvajalec del CP Ljubljana pridobival material na zemljišču RŽV na lokaciji Jaka. K celotni sanaciji odlagališča zato spada tudi sanacija tega področja. Ker je bilo pridobivanje avtohtonega materiala zaključeno šele v oktobru 2008, končna sanacija v letu 2008 ni bila mogoča. Zato se na področju pridobivanja avtohtonih materialov Jaka v pomladanskem roku načrtuje zaključek rekultivacije področja oz. pogozditev.
Po končanju del na sanaciji in končni ureditvi odlagališča v letu 2008 bo opravljen interni tehnični pregled izvedenih del s strani RŽV in Strokovnega nadzora DDC. Pomanjkljivosti bo pogodbeni izvajalec CP Ljubljana odpravil do tehničnega pregleda komisije imenovane s strani upravnega organa, kateri je izdal dovoljenje za izvajanje del. Morebitne pomanjkljivosti, ugotovljene na dan tehničnega pregleda komisije, bo pogodbeni izvajalec odpravil pred izdajo dovoljenja za zaprtje odlagališča s strani Uprave RS za jedrsko varnost in končne odločbe za uporabo objekta s strani upravnega organa za rudarstvo.
Stroški obsegajo plačilo dodatnih in več del, ki jih ni bilo mogoče pokriti v letu 2008. 10% preloženih plačil iz preteklih let v skladu s pogodbenimi določili bo izplačanih v letu 2010..
2.1.2 834 Raziskave in verifikacija normativov – ZI
Na osnovi potrjenega Varnostnega poročila za odlagališče rudarske jalovine Jazbec (št. proj. UZVJ-B103/048A, Revizija A, dopolnitev 1a, RŽV, maj 2008) in Rudarskega projekta za končno ureditev odlagališča rudniške jalovine Jazbec (št.proj. ip 248/04, IRGO, avgust 2004) se po zaprtju odlagališča v prehodnem 5-letnem obdobju načrtuje izvedba programa monitoringa, kateri je razdeljen na obratovalni in tehnični monitoring. Obratovalni monitoring je naveden v poglavju 2.4.V okviru tehničnega monitoringa so v letu 2009 planirane meritve stabilnosti odlagališča in sicer:
- geodetske meritve v postavljeni geodetski mreži za kontrolo stabilnosti brežin odlagališča (2x precizne - zunanji izvajalec) cca 25.000,00 €
- inklinometrske meritve (izvajalec RŽV)
- revizija vodne bilance - zunanji izvajalec cca 25.000,00 €
Namen izvajanja meritev v letu 2009 in v naslednjih letih prehodnega obdobja je z analizo oceniti stabilnost brežin in ravnih površin odlagališča.
2.1.3 835 Izdelava PGD in pridobitev GD – Jazbec – ZI
Po dokončanju vseh sanacijskih del na odlagališču je poterbna izdelava naslednje dokumentacije:
- izdelave odmikov od rudarskih projektov zaradi ugotovljenih pomanjkljivosti na tehničnih pregledih cca 5.000,00 €
- izdelava projekta izvedenih del (že ovrednoteno v izvajalski pogodbi)
- izdelava projekta vzdrževanja in upravljanja cca 15.000 €
- izdelava elaborata o radiološkem nadzoru in vplivu na okolje v času izvajanja končne ureditve (neodvisne meritve) cca 5.000,00 €
- izdelava elaborata parcelacije in izvedba parcelacije ter delna obnova nekaterih parcelnih meja cca 5.000,00 €
- dopolnitev Varnostnega poročila za odlagališče rudarske jalovine Jazbec cca 30.000,00 € (od tega 20.000,00 € v letu 2009),
- izvedba tehničnih pregledov
- pridobitev dovoljenja za zaprtje odlagališča s strani Uprave RS za jedrsko varnost
- pridobitev uporabnega dovoljenja za sanirano odlagališče Jazbec od pristojnega organa za rudarstvo
2.1.4 836 Nadzor nad izvajanjem del Jazbec (EU + strokovni nadzor)
DDC bo opravljal potrebne naloge strokovnega nadzora do tehničnega pregleda objekta (odprava pomanjkljivosti, sodelovanje na tehničnih pregledih). EU nadzor Wismut pa bo izdelal mnenje o izvedenih delih na odlagališču Jazbec.
2.1.5 837 Izgradnja sistema dolgoročnega monitoringa Jazbec
RŽV v okviru svojih aktivnosti in obveznosti izvaja monitoring saniranih jamskih objektov, monitoring objektov, ki so v fazi sanacije in monitoring vplivnega okolja.
Prav tako izvaja RŽV v okviru svojih aktivnosti tudi potrebna vzdrževalna dela na saniranih površinah zunanjih jamskih objektov, v letu 2009 pa bo začel izvajati vzdrževalna dela tudi na saniranem odlagališču Jazbec, v letu 2010 pa še na saniranem odlagališču Boršt.
Ko bodo vsi objekti nekdanjega rudnika urana sanirani pa se bo izvajanje monitoringa in vzdrževanja nadaljevalo dolgoročno.
Za naloge monitoringa in vzdrževanja saniranih objektov, ter vse druge potrebne aktivnosti se v nadaljevanju uporablja izraz dolgoročno upravljanja.
Dolgoročno upravljanje opredeljujejo naslednji predpisi:
1. Načrt dolgoročnega nadzora odlagališča, vzdrževanje - upravljanje, monitoring: 76., 96.,
99., 124. člen Zakona o varstvu pred ionizirajočimi sevanji in jedrski varnosti (uradno
prečiščeno besedilo) /ZVISJV-UPB2/
2. Pravilnik o monitoringu radioaktivnosti (Ur.l. RS, št. 20/2007)
3. Poprejšnje soglasje k lokacijski dokumentaciji, Ministrstvo za zdravstvo, št. 531-4/231/76-
34/L14 – avtorizirane mejne vrednosti
4. Varnostno poročilo za odlagališče rudarske jalovine Jazbec, vsebina je predpisana z
dokumentom Vsebina varnostnega poročila, št. 017-16/2001/25/0500 z dne 30.10.2003
5. Varnostno poročilo za odlagališče hidrometalurške jalovine Boršt, vsebina je predpisana z
dokumentom Vsebina varnostnega poročila, št. 017-16/2001/25/0500 z dne 30.10.2003
Izgradnja sistema dolgoročnega upravljanja obsega izgradnjo vseh predpisanih merilnih, vzorčevalnih in kontrolnih mest s pripadajočo opremo, vzpostavitev sistema izvajanja vseh potrebnih in predpisanih aktivnosti ter izgradnjo stacionarne postaje za potrebe izvajanja dolgoročnega upravljanja.
- Izgradnja predpisanih merilnih mest z vgradnjo instrumentov (merilna mesta iztokov vode, inklinometri, piezometri, geodetske točke, itd), se izvaja v okviru izvajanja sancijskih del.
- Vzpostavitev in izvajanje vseh nalog dolgoročnega upravljanja. Izvajanje monitoringa že poteka med izvajanjem sanacijskih del in bo potekalo v enakem obsegu in na enak način, kot se že izvaja. Dodatno bo vzpostavljen sistem fizičnega nadzora in rednega vzdrževanja saniranih objektov. Dodatno bo potrebno vzdrževati stike in odnose z javnostjo in še posebej z lokalno skupnostjo (obveščanje o vplivih na okolje, o izvajanju del, itd.).
- Izgradnja stacionarne postaje je potrebna za zagotovitev pogojev za izvajanje dolgoročnega upravljanja, ki obsega zagotovitev trajne lokacije s prostori, ki bodo zagotavljali ustrezne delovne pogoje za uspešno delo.
Za izvajanje monitoringa se trenutno uporablja zgradbi, ki se nahaja v industrijski coni Todraž in je last Občine Gorenja vas Poljane. V večjem delu te zgradbe je industrijski obrat obdelave kovin. Prostori niso lokacijsko, funkcionalno in varnostno primerni za ureditev centra za dolgoročno upravljanje.
Center za dolgoročno upravljanje mora zagotoviti ustrezne delovne pogoje za nemoteno izvajanje vseh potrebnih nalog.
Zelo ustrezna lokacija za center za dolgoročno upravljanje je na zemljišču RŽV ob vznožju odlagališča Jazbec. Zemljišče spada v območje omejene rabe prostora ( parcela 910/, 910/1). Na zemljišču je že zgrajen objekt, ki je bil namenjen skladišču jeder vrtin.Objekta zaradi omejene rabe ni možno prodati, oziroma uporabljati v druge namene. Ker je bila izvedena izgradnja nosilne konstrukcije s streho, ga bo mogoče optimalno adaptirati za nove potrebe. Prav tako je ugodno, da je v neposredni bližini speljana vsa komunalna infrastruktura.
Po analizi vseh nalog, ki se bodo v okviru dolgoročnega upravljanja vseh saniranih objektov nekdanjega rudnika urana stalno izvajale, je bila narejena idejna zasnova rekonstrukcije obstoječega objekta. Ugotovljeno je bilo, da je mogoče objekt zelo funkcionalno adaptirati za potrebe izvajanja monitoringa. Zagotovljeni bodo prostori za izvajanje upravljanja (bele in črne garderobe, priročni laboratorij, prostori za merilno tehniko), poslovni prostori (pisarna, predavalnica, arhiv), pomožni prostori (toalete, čajna kuhinja) in razstavni prostor za informiranje javnosti z zbirko uranskih mineralov in informacijsko točko. Pred objektom bo urejen park demonstracijskih merilnih mest z obstoječo merilno tehniko in nekaterimi simboličnimi eksponati tehnične in kulturne dediščine.
Pomembni oziroma najvažnejši instituciji, ki sta in bosta neposredno udeležena pri izvajanju monitoringa in nadzora v prihodnosti sta URSJV in ARAO. URSJV je pristojna za izvajanje nadzora, ARAO pa je z zakonom določeni dolgoročni upravljavec ( 96.,97.člen ZVISJV), ki bo od RŽV prevzel objekte v upravljanje po petletnem prehodnem obdobju. Obema je bila idejna zasnov projekta že predstavljena. Prejeli smo tudi njuno pisno pozitivno mnenje. Seveda ne smemo mimo lokalne skupnosti, ki je zelo zainteresirana, da se zagotovi pogoje za stalni in kvalitetni nadzor saniranega področja.
Sredstva za namen izgradnje dolgoročnega monitoringa so predvidena v Noveliranem programu št.2. Vrednost načrtovanih del še ni znana, ker še ni izdelan projekt za izvedbo. Prva ocena pa je, da bo vrednost gradbenih del za adaptacijo objekta, opreme in ureditev okolice cca 500.000,00 €, od tega v letu 2009 40.000,00 € za izdelavo dokumentacije in delna izvedba gradbenih del v višini 180.000,00 € iz lastne realizacije (933).
2.1.6 839 Pripravljalna in vzdrževalna dela odlagališča Jazbec – RŽV
Leto 2009 bo prvo leto izvajanja vzdrževanja po zaključku vseh sanacijskih del. Zato se bo izvajal zelo intenzivni tekoči nadzor celotnega območja odlagališča, ki ga razdelimo na širše in ožje območje. Širše območje obsega vse ostale že sanirane lokacije nekdanjega rudnika, ožje pa obsega odlagališče Jazbec in njegovo neposredno okolico.
Vse tekoče aktivnosti nadzora bo izvajal RŽV s svojimi delavci, vzdrževalna dela pa tudi s pogodbenimi izvajalci. Morebitno ugotovljene nepravilnosti pri izvedbi sanacijskih del bo potrebno odpraviti v okviru reklamacije izvedbe del v dogovoru z izvajalcem. Dela nadzora in tekočega vzdrževanja se bodo izvajalo v letnem in zimskem času in bodo obsegala:
Nadzor prekrivke odlagališča in ostalih površin v širšem območju rudnika
Upravljanje in vzdrževanje saniranih površin vključno z vodotoki na območju odlagališča
vse vode, ki spadajo v območje odlagališča.
Vzdrževanje dostopnih cest, poti, ograje, itd.
Osnova za izvajanje vzdrževalnih del bo izdelani projekt vzdrževanja
Prekrivka odlagališča obsega cca 6 ha površine. Celotna površina še ni stabilizirana in bo ob nalivih ali drugih neugodnih vremenskih razmerah občutljiva za erozijo in druge poškodbe. Zato se bo stanje prekrivke nadzorovalo in tekoče odpravljalo morebitne poškodbe.
Na zatravljenih površinah bo potrebno ustrezno gospodariti, da bo ruša čim prej dosegla normalno stanje. Potrebno bo kositi travo in jo v letu 2009 odstranjevati iz odlagališča. Ker je zgornja plast prekrivke humus in kompost, je rast zelo intenzivna. Zato je sta predvideni najmanj dve košnji, po potrebi pa tudi tri. Zaradi oblike terena (naklon 20%) je potrebna posebna oprema za gorske kmetije. Prav tako bo na cca 3 % površine (večje strmine ob kanalih) potrebno dela izvajati ročno. Predvideni stroški cca 15.000,00 €.
Predmet nadzora in vzdrževanja so tudi sanirane površine na lokacijah odstranjenih začasnih odlagališč na P1 in P9. Še poseben poudarek bo poterben območjem že saniranih plitvih površinskih plazov na lokaciji P9.
Drugi največji del je vzdrževanje vseh odvodnih kanalov za meteorne vode na ožjem in širšem področju odlagališča. Zaradi velike količine letnih padavin in strmega terena bo še poseben poudarek in skrb potrebna predvsem v jesenskem in pomladanskem času.Vzdrževanje bo obsegalo redno čiščenje in odstranjevanje trave,listja, grmovja in vejevja ter izredna čiščenja in odstranjevanje nanosov ob nalivih ali večjih deževjih.
Na ožjem področju odlagališča se bo izvajalo dela na naslednjih objektih: jarek 1 in 2, obodne in odvodnjevalne kanale, prepuste, zadrževalnik na objektih A,B in C.
Na širšem območju pa se bo izvajalo vzdrževalna dela na naslednjih objektih:: preusmeritev potoka Jazbeca v Brdarčkovo grapo, regulacija potoka Jazbec od preusmeritve do odlagališča, struga hudourniškega potoka odstranjenega odlagališča P-9 in P1.
Na izgrajenem merilnem mestu jamske vode je potrebno izvajati redne kontrole in čiščenje kanala oz. umirjevalnika pred merilnim mestom, kakor tudi vzorčenje usedlin.
Dostopne ceste in poti se nahajajo na širšem in ožjem območju. Predvidoma bo potrebno vzdrževanti dostopne poti do odlagališča in na odlagališču v dolžini 2 km.
K rednemu vzdrževanju je potrebno dodati stroške pluženje snega zaradi zagotovljenega dostopa v zimskem času.
Celotno odlagališče je ograjeno, zato bo potrebno vzdrževati ograjo in redno odstranjevati travo in grmovje na njeni notranji in zunanji strani v celotni dolžini 1500 m.
Zagotavljati bo potrebno dostop do merilnih mest, ki se nahajajo na odlagališču in v njegovi okolici.
Dela v letu 2009 predstavljajo tudi pridobivanje izkušenj za poznejše dolgoročno upravljanje odlagališča na osnovi Varnostnega poročila in izvajanje del. Na podlagi odločbe Ministrstva za gospodarstvo, Direktorat za energijo - izvajane del na monitoringu rudnika po rudarskem projektu Monitoring in vzdrževanje površin po opustitvi pridobivanja uranove rude.
2.1.7 666 Reševalna postaja
Po zaključku del na odlagališču Jazbec bo zunanji izvajalec izpraznil garderobne, pisarniške in druge prostore bivše reševalne postaje, ki jih je uporabljal
Objekt bo preurejen v pomožne prostore za potrebe vzdrževanja in upravljanja (garaže, skladišče za večjo opremo za vzdrževalna dela).
Odlagališče HMJ Boršt
Osnovne aktivnosti v letu 2009 predstavlja dokončanje izvajanje prve faze načrtovanih sanacijskih del odlagališča HMJ Boršt. Po Noveliranem programu št.2 je predviden v tem letu tudi začetek druge faze. Odločitev upravičenosti izvedbe 2. faze bo sprejel strokovni projektni svet na osnovi opazovanj in meritev po zaključku prve faze za obdobje enega hidrološkega leta.
Zato se bo odločitev o začetku del zamaknila v leto 2010.
2.1.8 801 Raziskave in verifikacija normativov Boršt – ZI
Na osnovi izvedbene projektne dokumentacije se planirajo naslednje aktivnosti:
- geodetska izmera stabilnosti odlagališča HMJ Boršt med izvajanjem sanacije (stara opazovalna mreža od leta 1988 (cca 15.000,00 €)
- izvedba dodatnih raziskav za potrebe odločanja glede druge faze ( cca 25.000,00 €).
- Izdelava dokumentacije za utemeljitev 2. faze ( cca 20.000,00 €)
Po končanju izvedbe prve faze, ki vključuje prekritje odlagališča, odvodnjavanje in izgradnjo potrebnih merilnih mest, se načrtuje izvajanje vseh meritev, ki so potrebne za odločitev o izvedbi druge faze (zgostitev vertikalne zaledne drenažne zavese in dodatni drenažni rovi). Meritve in opazovanja z izdelavo poročil naj bi trajalo minimalno eno hidrološko leto.
2.1.9 804 Izdelava PGD in pridobitev GD za odlagališče Boršt – ZI
Za končanje prve faze se predvideva:
- izdelava odmikov od projektov in druge različne dokumentacije zaradi sprememb in odstopanj od osnovne projektne dokumentacije (cca 5.000,00 €).
- Izdelava izvedbene dokumentacije za sanacijo površinskega plaza na južni brežini hriba nad odlagališčem (5.000,00 €)
- določiti novo traso in odmik od rudarskega projekta za odvodnjavanje drenažnih vod iz zahodne zaledne drenažne zavese in odmiki od projekta za odvod voda iz SDIJ-ja do mešalne točke na zahodnem potoku (cca 5.000,00 €)
2.1.10 814 Odlagališče Boršt – ZI(MOP)
Na odlagališču HMJ Boršt se bodo intenzivno nadaljevala sanacijska dela.Začetek del je odvisen od spomladanskih vremenskih razmer, saj načrtovana dela zahtevajo stabilno vreme brez padavin. Predvidoma se bodo dela začela izvajati v aprilu in bodo obsegala:
- nadaljevanje izdelave prekrivke odlagališča v 4 plasteh (tesnilna, zaščitna, prehodna in vegetacijska plast) v skupni debelini 2,05 m. Za tesnilno plast bo izvajalec del dobavil glino iz zunanjih glinokopov, za zaščitno in prehodno plast bo izvajalec izvedel izkop in pripravo materialov na lokaciji pri Jaku, kjer se je že pripravljal tudi material za prekrivko v letu 2008, humus pa bo prav tako potrebno pripeljati od drugje, kar je predvideno tudi v pogodbi z izvajalcem del. Vsi vgradni materiali morajo izpolnjevati zahtevane kriterije kakovosti, ki so navedeni v projektni dokumentaciji.
Za dreniranje meteorne vode, ki pronica v prekrivko proti tesnilni plasti bodo izvedena drenažna rebra v zaščitni plasti prekrivke na brežinah odlagališča.
- odvodnjavanje površinske meteorne vode: Zgrajen bo sistem površinskih odvodnikov, ki ga sestavljajo kanali, ki odvajajo vodo izključno s površine prekrivke, zbirni kanal na zgornjem platoju in severni brežini odlagališča, obodni kanal, ki odvaja vodo tako iz zaledja kot s površine odlagališča, odvodni kanali, ki odvajajo vodo v vodotok in zaledni kanali.
- izgradnja vseh poterbnih piezometrov, inklinometrov in ostalih objektov za izvajanje projektno potrjenih opazovanj
- sanacija obstoječe vertikalne zaledne drenažne zavese (drenaža in vodnjaki)
- sanacija propusta zahodnega potoka pod dostopno cesto
- ureditev površine na področju pridobivanja avtohtonih materialov pri Jaku
- dekontaminacija insanacija dostopne ceste med odlagališčem in zadrževalnim bazenom
- rušenje začasnih objektov ob odlagališču (pralna ploščad, ploščadi za gradbene kontejnerje
SCT, kot pogodbeni izvajalec sanacijskih del bo v letu 2009 po pogodbi zaključil prvo
fazo del na končni ureditvi odlagališča HMJ Boršt.
V času izvajanja del na odlagališču Boršt bo RŽV izvajal meritve pretokov izcednih voda na zgrajenih merilnih mestih in ostale meritve, za katere ima ustrezno opremo, ter bo zagotavljal strokovno podporo izvajalcu del ter nadzoru s svojimi delavci.
2.1.11 817 Ceste na Boršt – ZI
Predvideva se le najnujnejša vzdrževalna dela na dostopnih cestah, ki so na območju odlagališča
2.1.12 821 Nadzor nad izvajanjem del Boršt (strokovni nadzor +EU)
Pogodbeni izvajalec strokovnega nadzora DDC bo nadaljeval z nadzorom pri delih na končni ureditvi odlagališča. Za potrebne EIB bo delo nadaljeval tudi pogodbeni konzultant Wismut.
2.1.13 822 Izgradnja sistema dolgoročnega monitoringa – Boršt – ZI
Za dolgoročno opazovanje plazu na odlagališču Boršt bo instaliran merilni avtomatski sistem za dolgoročno opazovanje. Za vrednost so bila delno zmanjšana sredstva na SN 801.
2.1.14 823 Pripravljalna in vzdrževalna dela odlagališča Boršt – RŽV
V širšem območju odlagališča se planira redno vzdrževanje vzhodnega in zahodnega potoka in čiščenje kanalov pristopnih cest. Na zatravljenih površinah odlagališča se načrtuje košnja trave, redni vizuelni nadzor travnate ruše, popravila erodiranih in poškodovanih delov prekrivke itd. Na meteorološki postaji je v letnem času potrebno vzdrževati travnate površine, preko vsega leta pa je naprave in instrumente redno čistiti (steklena krogla za merjenje obsevanosti) in prazniti (dežemer). Drenažni rov pod odlagališčem bo potrebno kontrolirati in sanirati novo nastale razpoke predvsem v kanalu talnega oboka rova.
Na izgrajenih objektih za potrebe odvodnjevanja bo potrebna redna kontrola, čiščenje in vzorčevanje Dela bodo izvajali delavci RŽV.
2.2 OSTALA DELA
V Noveliranem programu št. 2 so kot ostala dela navedena vsa tista dela in aktivnosti, ki so potrebna za nemoteno izvajane osnovnih izvedbenih projektov in dela, ki so potrebna za nemoteno poslovanje družbe. Teh del ni mogoče planirati v sklopu posameznih osnovnih projektov, obsegajo pa naslednje aktivnosti:
a) zagotavljanje pogojev
- varnost pri delu, varstvo pred IO sevanji in varovanje zdravja
- infrastruktura in tehnološki sklopi
- skupne naloge
- nabava in prodaja opreme in nepremičnin,
b) monitoring, upravljanje
c) odškodnine
d) prezaposlovanje
Celotni stroški zagotavljanja pogojev so prikazani v tabeli 4.
2.2.1 Varnost pri delu, varstvo pred IO sevanji in varovanje zdravja
Plan varnosti pri delu, varstva pred sevanji in varovanja zdravja načrtuje:
- predpisane in potrebne aktivnosti za zagotavljanje varnega dela zaposlenih, vključno z varstvom pred ionizirajočimi sevanji,
- aktivnosti v zvezi z izvajanjem potrebnih meritev izvajanja trajne ureditve rudniških objektov vključno z dekontaminacijo površin,
- izvajanje zdravstvenega varstva zaposlenih v RŽV in izredni ciljani zdravstveni nadzor nekdaj zaposlenih na benificiranih delovnih mestih v RUŽV,
- vzdrževanje in preizkušanje merilne opreme ter kalibracijo merilne opreme,
- požarno varstvo.
Prestavil iz poglavja monitoring
Dela nadzora varstva pred IO sevanji, varstva pri delu in varovanja zdravja se izvajajo za potrebe RŽV in za potrebe zunanjih izvajalcev. RŽV je v skladu s predpisi dolžan zagotavljati predpisan nadzor in delovne pogoje ter varstvo pri delu za vse delavce, ki izvajajo dela na objektih RŽV. Glede na to, da so delavci RŽV usposobljeni za vsa potrebna dela in da se dela prepletajo vsebinsko in časovno, je smiselno, da vsa dela izvajajo delavci RŽV do zaključka sanacijskih del.
Zagotavljanje varnosti in varstva obsega naslednje stroške:
140 Osebna zaščitna sredstva delavcev RŽV za izvajanje monitoringa in nadzora izvajanja del
ter saniranih objektov – zakonodaja cca 1.000 €
141 Filtri za vzorčenje aerosolov z dolgoživimi potomci na petih vzorčevalnih postajah - VP
Filtri za vzorčenje dolgoživih potomcev za mejenje PAE radonovih kratkoživih potomcev
- VP cca 600 €
142 Material za nudenje prve pomoči v primeru nesreče cca 200 €
150 Obdobni preventivni (ciljani) zdravniški pregledi s področja varnosti pri delu in varstva
pred sevanji, dodatni specialistični zdravniški pregledi - zakonodaja cca 2.500 €
Zbiranje in analiza sputumov delavcev, ki so 10 in več let delali v jami rudnika urana –
zgodnje odrivanje nastanka pljučnega raka (edini uspešni način poleg Rtg) – zakonodaja
cca 8.500 €
151 Osebni dozimetri TLD za meritve izpostavljenosti zunanjemu sevanju za delavce RŽV in
izvajalce del na odlagališču Boršt – zakonodaja, VP ccaj 2000 €
Kontrolne meritve sevanja zunanje pooblaščene organizacije na dekontaminiranih
površinah in na odlagališču– zakonodaja, VP 13.500 €
Umerjanje merilne opreme, vzdrževanje (2 x hitrost doze, PAEC 1 x) cca 3.500 €
153 Reševalne vaje – VP cca 8.000
RŽV je z Gasilskim društvom Gorenja vas podpisal sporazum za pomoč pri reševanju premoženja in pomoč pri preprečevanju posledic ob izrednih dogodkih na območju obeh rudniških odlagališč, predvsem v primeru intenzivnega deževja. Sporazum se nanaša na čas izvajanja končne ureditve odlagališč Jazbec in Boršt, pomoč pa bo potrebna tudi po zaključku del in izvajanju dolgoročnega upravljanja. Usposabljanje članov GD že poteka. Zagotavljanje varnosti zahteva tudi varnostno poročilo za obe odlagališči, v to pa vključuje GD kot najbolj organizirano in usposobljeno skupino lokalne skupnosti za ukrepanje v primeru izrednih dogodkov (deževje, potres)
Za pokrivanje stroškov PGD za nabavo potrebne opreme in materiala zaradi pripravljenosti na posredovanje na območju nekdanjega rudnika urana RŽV zagotovi v letu 2009 cca 8.000 €. RŽV in PGD bosta po sprejemu PN 2009 podpisala poseben sporazum, na osnovi katerega bo RŽV izpolnil svojo obveznost. PGD bo sredstva uporabil v skladu s svojimi načrti in potrebami.
155 Drugi obdobni enkratni ciljani zdravniški pregledi delavcev, ki so delali v RUŽV na
benificiranih delovnih nalogah v jami, na drobilnici in v predelovalnem obratu, dodatni
specialistični zdravniški pregledi, druga kontrola - zakon RŽV (zapiranje) cca 55.000 €
(300 oseb, 180 EUR/osebo)
V letu 2009 so dodatno veliki stroškiza ciljane zrdavniške preglede nekdanjih zaposlenih na belificiranih delovnih mesti.
Stroški varnosti pri delu so prikazani v tabeli 5.
2.2.2 Vzdrževanje infrastrukture
S prenosom objektov in zemljišč na občino Gorenja vas- Poljane in z zaključevanjem zapiralnih del na objektih RŽV se je obseg infrastrukture in tehnoloških sklopov zelo zmanjšal. RŽV je postal najemnik prostorov, v katerih izvaja svojo dejavnost. Ker za najete prostore ne plačuje najemnine, je dolžan kot dober gospodar skrbeti za dobro stanje in funkcionalnost prostorov, ki jih uporablja. RŽV načrtuje vzdrževanje in upravljanje samo za tisto infrastrukturo in tehnološke sklope, ki jih uporablja samo za svojo dejavnost. V sklopu zagotavljanja pogojev se načrtujeta:
- vzdrževanje razpoložljivosti objektov, opreme in infrastrukture, ki jo RŽV potrebuje pri izvajanju Noveliranega programa št. 2
Plan vzdrževanja infrastrukture
Načrtovana dela obsegajo redna vzdrževalna dela in obnove ter popravila:
- zunanjih objektov, ki so v lasti rudnika, z instalacijami in opremo ter spremljajočih površin,
- objektov, ki jih ima RŽV v najemu in zanje ne plačuje najemnine
- redno vzdrževanje odlagališč,
- vzdrževanje drugih objektov
Nujna vzdrževalna dela na infrastrukturi bodo natančneje določena le na osnovi nujnih potreb.
Obratovanje tehnoloških sklopov
Vse tehnološke sklope, za katere je skrbel RŽV, so prevzeli zunanji izvajalci. Zato RŽV z njimi ne upravlja več, ampak vse potrebne elemente kupuje kot storitve ( elektrika, toplota, komunalne storitve, varovanje, čiščenje, vzdrževanje delovnih oblek).
Stroški vzdrževanje infrastrukture so razvidni iz tabele 6.
2.2.3 Skupne naloge
Med skupne naloge so vključene obveznosti, ki nastajajo ne glede na dinamiko izvajanja del po Noveliranem programu št. 2. Pri tem gre za zagotavljanje poslovanja osnovnih splošnih služb družbe, kakor tudi za zakonsko predpisane obveznosti.
Z izpolnjevanjem fiksnih obveznosti je zagotovljeno nemoteno izvajanje režijskih del in aktivnosti tehnično tehnološke priprave in nadzora ter skupnih služb, ki niso neposredno odvisni od dinamike obsega izvajanja Noveliranega programa št. 2 in jih ni mogoče načrtovati v sklopu izvajanja posameznih projektov. Tako so zagotovljeni pogoji za normalno, s predpisi usklajeno poslovanje vseh potrebnih opravil. Promocijska dejavnost je vključena zaradi specifične dejavnosti (IO sevanje, ekologija) zaradi katere je potrebno aktivno komuniciranje z zunanjim okoljem.
Stroških dela obsegajo celotne stroške za plače (vključeni so tudi prispevki delodajalca) in druge stroške, ki izhajajo iz dela (prevoz, prehrana, itd.) delavcev za zagotavljanje pogojev. Načrtovana dela obsegajo:
- vodenje podjetja in organizacijskih enot,
- tehnično pripravo in nadzor za skupno dejavnost,
- opravljanje splošno kadrovskih in splošnih del,
- opravljanje finančno računovodskih del,
- opravljanje komercialnih del,
- upravljanje premoženja.
Za delo na zagotavljanju pogojev za izvajanje zapiralnih del in za zagotavljanje nemotenega poslovanja podjetja je v letu 2009 predvidenih 4 delavcev.
Stroški za plače delavcev ne obsegajo plač za vse preostale delavcev, ki so razporejeni na posamezne projekte. Stroški za plače so prikazani na enak način neposredno na posameznih projektih.
Višina plač je izračunana na osnovi izplačanih plač za avgust 2008 z upoštevanim povečanjem v skladu z Zakonom o izvajanju dogovora o politiki plač.
Fiksni stroški so razdeljeni na skupne stroške materiala, na skupne storitve, usposabljanje in izobraževanje ter stroške dela. Njihova višina in dinamika nista v večji odvisnosti od dinamike izvajanja zapiralnih del.
Stroški skupni nalog so razvidni iz tabele 7.
2.3 NABAVA OPREME
V letu 2009 je predvidena nabava le najnujnejše opreme in instrumentov. Za izvajanja meritev na terenu se nabavi GPS za evidentiranje merilnih mest in merilniki nivojev vode, nivo metri za nove piezometre ter plinomeri. Za spremljanje, urejanje in zbiranje podatkov na merilnih postajah se nabavi prenosni računalnik. Oprema bo dolgoročno namenjena upravljanju po zaključku sanacijskih del v prehodnem petletnem prehodnem obdobju. Nabavi se regist ator delovnega časa in druga manjša oprema za nemoteno izvajanje del. Celotni stroški so prikazani v tabeli 10.
2.4 MONITORING, UPRAVLJANJE
Planirana dela obsegajo:
- izvajanja programa nadzora radioaktivnosti v okolju RŽV s potrebnimi meritvami in analizami, izdelava ocene izpostavljenosti prebivalstva,
- izvajanje nadzora tekočih in plinastih izpustov rudnika (površinsko tekoče vode in
podtalnica), nadzora odpadnih voda rudnika, nadzor obremenitve vodotokov,
- zagotavljanje obratovanja in vzdrževanje merilnih postaj,
- zbiranje podatkov meritev, urejanje, analize, arhiviranje in priprava poročil za tehnični pregled izvedbe končne ureditve odlagališča Jazbec, za revizijo varnostnega poročila za odlagališče Jazbec ter dokumentov za upravne organe.
Zakonske osnove za izvajanje nadzora nad vplivi so naslednje:
- Zakon o varstvu pred ionizirajočimi sevanji in jedrski varnosti (ZVISJV-B, Ur.RS, št. 46/04),
- Zakon o varstvu okolja (Ur.l. RS, št. 32/93),
- Zakon o rudarstvu (ZRud-UPB 1, Ur. l. RS, št. 98/04),
- Poprejšnje soglasje ZIRS, rudarski projekti, varnostni poročili za odlagališče.
Aktivnosti monotoringa in upravljanja vključujejo:
- varstvo pred IO sevanji,
- nadzor pretokov tekočih voda in nivojev podtalnice, stabilnosti obeh odlagališč,
- nadzor stanja že urejenih nekdanjih rudniških objektov,
- vzorčevanje za izvajanje laboratorijskih analiz (tehnični in okoljski monitoring),
- nadzor vplivov rudnika na okolje (kemični, sevalni, biološki),
- oceno izpostavljenosti prebivalstva IO sevanju iz rudniških virov.
Glede na to, da je v primeru RŽV opravka z radioaktivnimi elementi, je potrebna posebna pazljivost (ostrejši in posebni predpisi). Prav tako sta potrebna znanje in izkušnje, ki jih je bilo mogoče pridobiti le na RŽV, saj so taka znanja potrebna le tu. Glede na to, da so delavci RŽV usposobljeni za vsa potrebna dela in da se dela prepletajo vsebinsko in časovno, je smiselno, da vsa dela izvajajo delavci RŽV do zaključka sanacijskih del. Potrebni so 4 delavci.
Stroški monitoringa, ki obsega nadzor nad vplivi na okolje so razvidni iz tabele 11. Obsegajo pa naslednje vrste stroškov:
110 Material za obnovo obstoječih merilnih in vzorčevalnih naprav, izdelava zavarovanja
merilnih naprav, enostavnejši rezervni deli, plinomer za meritve pretokov zraka na
vzorčevalni postaji, filtri za vzorčenje aerosolov. cca 4000 €
111 Električna energija za obratovanje merilnih postaj Boršt, Jazbec, Todraž, Debelo Brdo,
Bačenski mlin, Gorenja Dobrava, Gorenja vas; električne baterije za merilne naprave in
spominske enote cca 2400 €
223 Material za pripravo tekočih vzorcev: filtri, steklovina za potrebe filtriranja, plastične
posodice za vzorčenje, plastične merilne posode, plastične stekleničke za oddajo
vzorcev cca 2000 €
120: Program nadzora radioaktivnosti v RŽV (imisije) – VP cca 68.000 €
Meritve radona z detektorji sledi – VP cca 3000 €
Meritve pooblaščenca za izdelavo elaborata VP – Jazbec (hitrost doze, beta sevanje (2000
€), radon in potomci 2x 7 dni (6000 €), ekshalacija radona 15 mest + poletni
profil 4 mesta (4500 €), 5 krat vzorec trave (2300 EUR), poročilo) – projekt VP –Jazbec
skupaj 15.000 € + strošek vzorčenja vode z razširjeno radiološko in kemično analizo
skupaj cca 3500 €
121: Analize radionuklidov v aerosolih v kvartalnih sestavljenih vzorcih (filtri), 2 mesti – VP
cca 4000 €. Monitoring odpadnih voda rudnika - zakonodaja cca 5000 €.
122: Meritve radija-226 v sestavljenih mesečnih vzorcih, tekoče emisije rudnika – VP cca
15.000 €
123: Razširjena analiza trenutno odvzetih vzorcev SDIJ, Jazbec in JV-P-10 – VP, cca
4500 €. Izredne nenačrtovane analize predvsem urana-238 trenutno odvzetih vzorcih
odlagališčnih voda, emisij, imisij za potrebe nadzora stanja odlagališč, vodotokov –
tehnični monitoring cca 5.500 €
124: Honorarji za oskrbovanje vzorčevalnih postaj za vzorčenje aerosolov (imisije) – VP
cca 4.000 €. Najem površin merilnih postaj, ki so v zasebni lasti in dostopa do njih 8.000 €.
125: Vzdrževanje, umerjanje v pooblaščenih laboratorijih in preizkušanje delovanja merilne
in vzorčevalne opreme, vzorčevalnih in merilnih postaj – QA, VP (pogoj za izvajanje
kvalitetnih meritev) cca 15.000 € Vzdrževanje računalniške opreme za zbiranje podatkov
meritev, njihov prenos in shranjevanje v bazi podatkov RŽV cca 2.000 €.
126: Meritve hrupa v življenjskem okolju v času izvajanja del na odlagališču Boršt – VP
cca 2000 €
Kemični in biološki nadzor stanja Jazbeca, Todraščice, Brebovščice in Poljanske Sore,
enkratni nadzor za ugotavljanje kvalitete voda potokov in reke pred in po vtokih tekočih
izpustov RŽV – VP 8000 €
128 Meritve zunanje ustanove za kontrolo izvajanja meritev RŽV na klasičnih inklinometrih
na odlagališčih Jazbec in Boršt – QA cca 3000 €
Preverjanje nastavitev in delovanja samodejnih merilnikov nivoja preliva na prelivih
merilnih postaj za meritve pretokov s strani pooblaščenega serviserja – QA cca
1500 €. Preverjanje nastavitev in delovanja samodejnih merilnikov nivoja podtalnice in
fizikalnih parametrov meritev v piezometrih s strani pooblaščenega serviserja – QA cca
2000 €.
250 Prevzem tekočih vzorcev v RŽV, priprava vzorcev za analize, izvajanje meritev in analiz
kemičnih parametrov v vzorcih in priprava vzorcev za analize urana-238 – VP
cca 40.000 €. Prevzem tekočih vzorcev v kemičnem laboratoriju za izvedbo analize urana-
238 v njih – VP cca 17.000 €. Izvajanje analiz U-238 v tekočih vzorcih, vzorce za vzorčenje
pripravi RŽV – dodatni tehnični monitoring za spremljanje uspešnosti izvedenih ukrepov
cca 18.000 €.
2.5 ODŠKODNINE
2.5.1 Odškodnine za povzročeno škodo na tujih zemljiščih
Na projektih urejanja odlagališč se planirajo odškodnine, ki bodo nastale ob zaključku vseh del na odlagališču Jazbec (ureditev služnostnih pravic) in odlagališču Boršt ob končanju prve faze načrtovanih del. .
Na območju pridobivanja avtohtonih materialov pri Jaku se bodo izplačale odškodnine za uporabo privatnih transportnih poti, poškodovano drevje in zemljišča. Za uporabo privatnih zemljišč za merilna mesta se prav tako planira odškodnina. Na podlagi zahtev iz varnostnega poročila bo del zahodnega potoka odlagališča Boršt, ki leži na privatnem zemljišču trajno ograjen z ograjo, za kar bo potrebno skleniti odškodninski dogovor z lastnikom zemljišča.
2.5.2 Zakonske obveznosti – nadomestilo za uporabo stavbnega zemljišča
RŽV je za zemljišča, ki jih uporablja za izvajanje zapiralnih del dolžan v skladu s predpisi plačevati nadomestilo za uporabo stavbnega zemljišča. Nadomestilo bo ukinjeno, ko bo Vlada RS, v skladu z 8. členom ZTPIU-UPB1, določila drugo obliko odškodnine.
Celotni stroški odškodnin so prikazani v tabeli 8.
2.6 KADROVSKI NAČRT S PREZAPOSLOVANJEM
Z zmanjševanjem obsega del se je število delavcev v letu 2008 zmanjšalo na 11 delavcev.
Načrtovano je, da število delavcev v letu 2009 ostane nespremenjeno. Pregled zaposlenih po dejavnostih je v spodnji tabeli. V začetku leta 2010 se bo število zmanjšalo na 9 delavcev.
Šifra
dej. | Področje dela | Zač.
leta | Konec
leta | Stanje po četrtletjih | Razlog
prenehanja |
823 | Vzdrževanje odlagališč | 2 | 2 | 2,2,2,2 |  |
814 | Strok.tehnična dela | 1 | 1 | 1,1,1,1 |  |
364 | direktor | 1 | 1 | 1,1,1,1 |  |
 | Strok.tehnična dela | 1 | 1 | 1,1,1,1 |  |
 | Gospodarske.dejavnosti | 1 | 1 | 1,1,1,1 |  |
 | Splošne dejavnosti | 1 | 1 | 1,1,1,1 |  |
250 | Monitoring, upravljanje | 4 | 4 | 4,4,4,4 |  |
 | Skupaj | 11 | 11 |  |  |
Kot je iz tabele razvidno, se v letu 2009 število delavcev ne bo spremenilo.
Če pa bi se pojavila potreba po prezaposlovanju, je predvidena premija za odpiranje delovnih mest. V primeru odpiranja novih delovnih mest s samozaposlitvijo ali z zaposlitvijo pri drugem delodajalcu pa pripada tistemu, ki novo delovno mesto odpre še premija za prezaposlitev.
Predvidena višina premije za prezaposlitev (prevzem delavca z otvoritvijo novega delovnega mesta ali samozaposlitev (premija novemu delodajalcu) znaša 21.700,00 €. Sredstva za prezaposlovanje bodo v celoti zagotovljena iz lastnih virov podjetja. Višina premije se uskladi z višino premije v drugih rudnikih premoga v zapiranju. Načrtovano je, da bi bila lahko premija izplačana za dva delavca, če bi se temu prilagodile njihove aktivnosti.
Celotni stroški so prikazani v tabeli 9.
2.7 LASTNA REALIZACIJA
Kot lastno realizacijo v RŽV imenujemo tiste aktivnosti, ki niso neposredno izvajanje zapiralnih del. Vse dejavnosti se zmanjšujejo in se izvajajo v majhnem obsegu: druge storitve za zunanje stranke, prodaja materiala, itd. K lastni realizaciji se prišteva tudi stroške prezaposlovanja. V letu 2009 je načrtovano pokrivanje stroškov lastne realizacije v višini 1.112.500,00 €.
Vsi stroški navedenih dejavnosti so pokriti s prihodki teh dejavnosti. Pozitivna razlika pa se bo kot prihodek lastne realizacije uporabil za prezaposlovanje delavcev oziroma za izgradnjo infrastrukture za gospodarsko cono Todraž.
2.7.1 Prihodki lastne realizacije
Prihodki lastne realizacije obsegajo vse tiste prihodke, ki se ne nanašajo na izvajanje sanacijskih del in ne izvirajo iz proračuna.
Z zmanjševanjem premoženja in števila delavcev se obseg te dejavnosti zmanjšuje. Po vsebini so prihodki lastne realizacije prikazani v tabeli 12 na šifrah od 951 do 958.
Na šifrah 960 in 969 je prikazano dezinvestiranje, ki obsega prihodke od prodaje nepremičnin v tekočem letu in prihodke iz preteklega leta ( lastna sredstva preteklih let ).
2.7.2 Stroški lastne realizacije
Stroški lastne realizacije obsegajo vse tiste stroške, ki se nanašajo na izvajanje lastne dejavnosti. Pokriti so v celoti iz prihodkov lastne realizacije. V tabeli 13 so prikazani na šifrah od 901 do 920. V tabeli sta dodani tudi šifri 930 in 931, ki obsegata izgradnjo infrastrukture za Gospodarsko cono Todraž, 932, ki zajema nadomestilo za omejeno rabo in 933 ki zajema ureditev centra za dolgoročno upravljanje in informiranje javnosti. Obširnejši opis je v nadaljevanju.
2.7.3 Izgradnja Gospodarske cone Todraž.
ZTPIU v 2. členu določa, da je del prenehanja izkoriščanja uranove rude tudi programiranje in uvedba primernih nadomestnih dejavnosti. Cilj tega je ohraniti ekonomsko moč lokalnega okolja in zagotovitev pogojev za ustvarjanje novih delovnih mest. To bi dosegli z izgradnjo nove gospodarske cone.
Zato je vlada RS s pogodbo o neodplačnem prenosu nepremičnin v letih 2004, 2006 in 2008 prenesla v last Občine Gorenja vas Poljane potrebna zemljišča in objekte. Prav tako je bilo v navedeni pogodbi določeno, da mora biti izdelan investicijski program komunalne opreme nove gospodarske cone, katerega financira RŽV iz lastnih sredstev.
Do konca leta 2006 so bila dela izvedena delno. Zaradi nekaterih sprememb je bila v letu 2007 sprejeta Novelacija investicijskega programa, ki je načrtovala dokončanje izgradnje komunalne infrastrukture v letih 2007 in 2008.
Pri realizaciji je prišlo do zamude, zato je RŽV del obveznosti po dogovoru o donaciji iz leta 2007 realiziral tudi v letu 2008
Investicija v celoti še ni zaključena, zato je v pripravi dopolnitev Investicijskega programa. Za leto 2009 je predvidena izgradnja dela toplovoda in širitev čistilne naprave in predelava obstoječe kotlovnice. Dejanski obseg potrebnih finančnih sredstev bo znan, ko bo Občina Gorenja vas Poljane kot nosilec investicije pripravila svoj letni načrt investicijske izgradnje. Prav tako bo Občina poizkušala pridobiti del sredstev iz javnih razpisov za namenska nepovratna sredstev.
Nosilec izvedbe je v skladu s predpisi EU lokalna skupnost, to je Občina Gorenja vas - Poljane.
Finančne obveznosti so prikazane v tabeli 13 na stroškovnem nosilcih 930. Dokončni program del in financiranja še ni izveden, zato so tudi navedene vrednosti le okvirne. Določena je skupna višina razpoložljivih sredstev v letu 2009 in njihovi viri. Vsebina in vrednost bo v celoti določena po uskladitvi programa z občino Gorenja vas – Poljane in ko bo Nadzorni svet RŽV potrdil Dopolnitev investicijskega programa.(cca 230.000 €).
2.7.4. Nadomestilo za omejeno rabo prostora
Na osnovi Uredbe o določitvi območja in višini nadomestila zaradi omejene rabe prostora na območju Rudnika urana Žirovski vrh št. 00719-133/2007/11 z dne 21. 02.2008 je bil RŽV dolžan zagotoviti plačilo nadomestila za omejeno rabo prostora v višini 1.055.921,00 € (odločba občine Gorenja vas Poljane št.422-02/2009). Dne 30.06.2009 je bila v Uradnem listu št. 50 objavljena Uredba o spremembi Uredbe o določitvi območja in višini nadomestila zaradi omejene rabe prostora na območju Rudnika urana Žirovski vrh, s katero je nadomestilo zmanjšano za 50% in tako za leto 2009 znaša 527.960,50 €. RŽV razpolaga s stanovanji. Zato se obveznost pokrije v materialni obliki s prenosom stanovanj.
RŽV je že prenesel na Občino Gorenja vas Poljane stanovanja v ocenjeni tržni vrednosti v višini 550.000,00 €. Cenitev stanovanj je bila izvedena v januarju 2009. Dejansko število prenesenih stanovanj je bilo 9. Stanovanja so navedena v poglavju 4.1.3. Preplačilo se poračuna v letu 2010.
3. DINAMIKA IZVAJANJA DEL
Dinamika izvajanja del je razvidna iz priložene tabele in je prikazana četrtletno, skladno z metodologijo planiranja stroškov). Ker se fiksni stroški poslovanja pojavljajo skozi celotno leto je poleg celote grupiranih aktivnosti smiselno prikazana le dinamika izvajanja osnovnih aktivnosti:
- odlagališče Jazbec,
- odlagališče Boršt.
Dela so časovno usklajena z aktivnostmi predvidenimi z Noveliranim programom št. 2. Obseg
del v letu 2009 je podoben obsegu del v Noveliranem programu št.2. Izpad sredstev v letih 2006, 2007 in 2008 ni vplival na dinamiko izvedbo del. Dinamika in obseg del sta v letu 2009 načrtovana na osnovi odobrenih sredstev za leto 2009
4 FINANČNI NAČRT
Finančni načrt je izdelan iz treh segmentov:
- navedbe virov financiranja,
- pokritje stroškov z viri sredstev,
- predvidene bilance.
4.1 VIRI FINANCIRANJA
4.1.1 Proračunski viri
Kot glavni vir financiranja bodo za RŽV predstavljala sredstva Proračuna RS.
1503 Upravljanje z radioaktivnimi odpadki
15032501 Nadzor in kontrola sevanj
2999 Rudnik Žirovski vrh
410 subvencije
Na osnovi sprejetega Proračuna je bilo odobrenih 5.727.557,00 €, dejansko pa je na osnovi rebalansa proračuna razpoložljivih 4.542.698,00 €.
Plačilo zunanjim izvajalcem, izbranim na mednarodnem javnem razpisu, ki bodo opravljali dela trajne sanacije odlagališč se izvaja neposredno iz navedene proračunske postavke. Razmejitev proračunskih sredstev na neposredna plačila zunanjim izvajalcem in direktna plačila družbi je razvidna iz tabele 14.
4.1.2 Lastni viri
Lastni viri izhajajo iz lastne realizacije na trgu, najemnin, danih dolgoročnih kreditov iz naslova odprodaje stanovanj, ter v minimalnem obsegu od prodaje premičnin družbe ter ostalih virov ne proračunskega izvora. Zaradi preglednosti in izključitve stroška amortizacije so lastni viri v tabelah prikazani v obliki denarnega toka.
Pozitivna razlika prejemkov nad izdatki lastne dejavnosti na trgu (storitve drugim, najemnine, dividende…) predstavljajo vir za pokrivanje stroškov prezaposlovanja in programa sofinanciranja izgradnje gospodarske cone Todraž, ureditev centra za dolgoročno upravljanje in informiranje javnosti in plačilo nadomestila za omejeno rabo prostora.
Prilivi in odlivi lastne realizacije so razvidni iz tabel 12 in 13.
4.1.3 Program dezinvestiranja
Premoženje družbe, ki bo v letu 2009 namenjeno prodaji predstavlja:
- osnovna sredstva v obliki nepremičnin
- vrednostni papirji
- osnovna sredstva v obliki premičnin
Pri prodaji premoženja bo javno podjetje smiselno upoštevala določbe Uredbo o stvarnem premoženjem države, pokrajin in občin (Ur.l.RS, št. 84/07). Komisija za prodajo premoženja družbe, imenovana s strani direktorja, bo vodila postopke prodaje po pravilih postopkih in metodah omenjene uredbe.
1. Prodaja nepremičnin
Nepremičnine, namenjene prodaji predstavljajo stanovanja, ki jih podjetje še oddaja v začasni najem. Navedene vrednosti stanovanj so informativne. Pred izvedbo prodaje bodo stanovanja ponovno ocenjena. Ocenjena vrednost je začetna cena na javni prodaji.
Stanovanja, namenjena prodaji v letu 2009:
z.št. | Naslov | Številka. | Vrsta | vrednost |
01. | Sestranska vas 17 | 22/3 | Trosobno | 87.535,00 |
02. | Sestranska vas 17 | 3/P | Enosobno | 60.911,50 |
03. | Sestranska vas 17 | 26/M | Enosobno | 62.092,30 |
04. | Sestranska vas 17 | 17/2 | Garsonjera | 46.935,60 |
05. | Sestranska vas 16 | 23/3 | Garsonjera | 46.582,20 |
06. | Sestranska vas 16 | 17/2 | Garsonjera | 46.900,90 |
07. | Sestranska vas 17 | 19/3 | Dvosobno | 75.782,90 |
08. | Sestranska vas 17 | 24/M | Garsonjera | 61.407,10 |
09. | Sestranska vas 15 | 26/M | Enosobno | 62.060,70 |
10. | Sestranska vas 17 | 25/M | Garsonjera | 50.000,00 |
 | skupaj |  |  | 600.208,20 |
Glede na to, da bi bil večji del prihodka od prodaje namenjen plačilu nadomestila za omejeno rabo prostora Občini Gorenja vas Poljane, je dogovorjeno, da se zaradi obojestranskega interesa
Občini namesto plačila v denarju, preda 9 stanovanj. Stanovanja se na Občino prenesejo po ocenjeni tržni vrednosti v skupni vrednosti 550.208,20 €.
2. Prodaja vrednostnih papirjev
RŽV bo prodal vrednostne papirje (delnice GB) za pokritje naslednjih stroškov:
- Plačilo za izgradnjo komunalne infrastrukture GC Todraž v višini 230.000,00 €
- Ureditev centra za dolgoročno upravljanje in informiranje javnosti 180.000,00 €
Glede na stanje na trgu se ocenjuje, da bo mogoče prodati delnice po ceni 1.500,00 €. To pomeni, da bo potrebno prodati cca 270 delnic. Tako potrebna sredstva, kot realizacija bosta odvisna od trenutnega stanja na trgu.
2. Prodaja premičnin
Premičnine namenjene prodaji v letu 2009 predstavljajo preostalo manjšo opremo, ki je RŽV za svoje potrebe ne bo več potreboval.
Oprema bo verjetno prodana kot staro železo, saj na tržišču ni več interesentov za nakup.
4.2 POKRITJE STROŠKOV Z VIRI SREDSTEV
Vir financiranja za kritje stroškov izvajanja programa trajnega program prenehanja izkoriščanja uranove rude ter preprečevanje posledic rudarjenja predstavlja v celoti sredstva Proračuna RS. Za pokrivanje drugih stroškov pa se uporabljajo sredstva lastne realizacije družbe.
Proračunska sredstva se predvidevajo za kritje vseh z Noveliranim programom predvidenih stroškov grupiranih aktivnosti:
- odlagališča
- ostali stroški (zagotavljanje pogojev),
- odškodnine,
- nabava opreme.
Lastni viri sredstev so namenjeni za kritje:
- stroškov kadrovsko-socialnega programa ( razen stroškov odpravnin ob upokojitvah),
- stroškov, ki izhajajo iz izvajanja lastne dejavnosti na trgu
- stroškov sofinanciranja izgradnje gospodarske cone Todraž
V letu 2009 bodo nastopale naslednje vrste stroškov:
- stroški izvajanja osnovnih projektov - vir proračun RS,
- stroški ostalih del - vir proračun RS,
- stroški odškodnin in nabave opreme - vir proračun RS,
- stroški prezaposlovanja - lastna sredstva,
- stroški lastne dejavnosti - lastna sredstva.
- stroški izgradnje gospodarske cone - lastna sredstva
- stroški druge infrastrukture - lastna sredstva
Z realizacijo planiranih aktivnosti bodo v letu 2009 celotni stroški 5.957.235,00 €. Sredstva za pokrivanje stroškov se bodo zagotavljala iz:
- proračuna RS,
- lastne realizacije.
Za pokrivanje stroškov zapiralnih in sanacijskih del so za leto 2009 v proračunu RS dejansko razpoložljiva sredstva v višini 4.542.698,00 € Proračunska sredstva bodo pokrivala naslednje vsebine:
- stroške zunanjih izvajalcev po posebnih pogodbah 3.079.335,00 €, od tega za odlagališče Jazbec 879.335,00 €. Za odlagališče Boršt 2.200.000,00 stroški izvedenih del v obdobju januar – oktober 2009. Stroški izvedenih del v obdobju november – december 2009 v višini 200.580,00 € bodo pokriti iz proračuna 2010.
- stroške RŽV in njegovih izvajalcev 1.564.820,00 €, od tega za izvedena dela v obdobju januar – november 2009 v višini 1.374.348,00 € in stroške za december 2008 v višini 89.015,00 €.. Stroški izvedenih del iz decembra 2009 v višini 190.472,00 € bodo pokriti iz proračuna 2010. Dinamika pokrivanja stroškov zapiralnih in sanacijskih del v letu 2009 in 2010 je prikazana v spodnji tabeli:

* 2008 + 2009 so plačila po veljavnem proračunu,
2009 + 2010 je PN 2009
Za pokrivanje stroškov lastne dejavnosti v višini 1.112.500,00 €, katerih del je tudi sofinanciranje GC Todraž in prezaposlovanje bo RŽV zagotovil lastna sredstva na naslednji način:
- 100.000,00 € lastna realizacija preteklih let,
- 100.000,00 € prodaja nepremičnin
- 7.000,00 € lastna realizacija
- 550.000,00 € stanovanja (v materialni obliki)
- 355.500,00 € prodaja vrednostnih papirjev
Specifikacija stroškov ter viri financiranja so razvidni it tabel 15 in 16.
4.3 POSLOVNI REZULTAT
4.3.1 Izkaz poslovnega izida
Načrtovani poslovni rezultat je prikazan v Izkazu poslovnega izida (Priloga 2). Za primerjavo je prikazan tudi doseženi poslovni rezultat za leto 2008 in ocena za leto 2009..
Osnovne ugotovitve so:
Poslovni rezultat bo negativen, vendar ne bo vplival na uspešnost poslovanja. V letu 2009 bo izguba posledica plačila nadomestila za omejeno rabo prostora, vlaganj v komunalno infrastrukturo GC Todraž in amortizacije, ki ni pokrita, Pričakovana izguba bo znašala cca 470.000,00 €.
Obrazložitev osnovnih postavk s primerjavo in komentarjem:
1. Čisti prihodki od prodaje se zmanjšujejo, ker se zmanjšuje obseg lastne dejavnosti in
prodaja nepotrebnega materiala.
4. Prihodki iz proračuna so načrtovani, kot jo določa sprejeti republiški proračun in
pokrivajo vse aktivnosti, ki jih izvaja oziroma naroča RŽV.
5. Stroški materiala se zaradi zmanjševanja obsega del v lastni režiji zmanjšujejo, stroški storitev pa ostajajo enaki.
6. Stroški dela se zmanjšujejo zaradi zmanjševanja števila delavcev.
7. Odpisi vrednosti obsegajo amortizacijo in druge odpise. V letu 2009 je načrtovana prodaja stanovanj zaradi prenosa na Občino Gorenja vas Poljane..
8. Drugi poslovni odhodki predstavljajo v glavnem nadomestilo za omejeno rabo prostora,
uporabo stavbnega zemljišča, odpravnine in premije za presežne delavce ter
sofinanciranje izgradnje komunalne infrastrukture v GC Todraž.
Vse ostale postavke bistveno ne vplivajo na rezultat poslovanja.
4.3.2 Bilanca stanja
Bilanca stanja prikazuje stanje sredstev in njihovih virov (Priloga 3). Nanjo vpliva predvsem rezultat bilance poslovnega izida. Osnovna ugotovitev je, da se sredstva podjetja zmanjšujejo.
Obrazložitev postavk – Sredstva
- A.I. se zmanjšuje zaradi amortizacije
- A.II. zmanjšanje premoženja zaradi prenosa stanovanj na Občino gorenja vas Poljane – omejena raba prostora , amortizacije in prodaje nepotrebnega premoženja.
- A.IV. realizirana bo prodaja vrednostnih papirjev zaradi plačila nadomestila za omejeno uporabo prostora
- A.V. zmanjšuje se obseg dolgoročnih terjatev, ki se nanašajo na prodana stanovanja po stanovanjskem zakonu na kredit
- B.II. RŽV je v letu 2005 ukinil skladišče. Nabavlja le toliko materiala, kot ga porabi in tudi takoj prenese v stroške.
- B.III. Zaradi financiranja izgradnje komunalne infrastrukture v GC Todraž in rednem financiranju osnovne dejavnosti bo RŽV razpolagal z manjšimi likvidnimi sredstvi
- (kratkoročne fin. naložbe in sredstva na transakcijskem računu), kot konec leta 2009.
- B.IV. Zaradi zmanjšanega obsega lastne dejavnosti se zmanjšuje obseg terjatev do kupcev. Kratkoročne terjatve do drugih pa predstavljajo decembrsko situacijo , ki jo RŽV izstavi MOP.
- C. Aktivne časovne razmejitve niso predvidene.
Obveznosti do virov sredstev
- A. Zaradi prenesene in načrtovane izgube v letu 2009 se bo kapital podjetja zmanjšal
- B. rezervacije se bodo zmanjšale
- C. Poslovne obveznosti predstavljajo obveznosti do dobaviteljev lokalnih in državnih
institucij
Zunajbilančne obveznosti
Pri prenosu premoženja v last RŽV ob preoblikovanju podjetja leta 2001 ni bilo preneseno lastništvo za zemljišča, odlagališč Jazbec in Boršt. Zemljišča so ostala v lasti Republike Slovenije in so bila predana RŽV v upravljanje do izvedbe vseh potrebnih sanacijskih del. RŽV jih zato vodi v zunajbilančni evidenci.32
5 ZAKLJUČEK
Poslovni načrt družbe RŽV, d.o.o. za leto 2009 je dokument, s katerim družba:
- predloži ustanovitelju in organom upravljanja operativni plan aktivnosti za izvedbo programa v tekočem letu v skladu z ZTPIU, ZTPIU-A, ZTPIU-B ter finančni načrt v skladu z zahtevami Statuta ter Uredbe,
- po normativno predpisani verifikaciji PN 2009 pridobi izvedbeni dokument za izvajanje aktivnosti izvajanja sanacijskih in zapiralnih del v letu 2009,
- z verificiranim PN 2009 pridobi osnovo za sklepanje pogodbe med MOP in RŽV in s tem za zagotovitev proračunskih virov financiranja projekta zapiranja rudnika v letu 2009.
Cilji katere načrtujemo doseči v letu 2009
- dokončati vsa dela in ureditev dokumentacije trajne sanacije odlagališča rudarske jalovine Jazbec,
- nadaljevati z deli trajne sanacije odlagališča hidrometalurške jalovine Boršt in s tem dokončati izdelavo prekrivke odlagališča in ureditev merilnih mest ( 1.faza),
- nadaljevati z izvajanjem nadzora nad vplivi na okolje,
- nadaljevati izvajanje varstva pri delu in varstva pred IO sevanji za zaposlene in druge delavce, ki izvajajo dela na naših objektih,
- začeti izvajati vzdrževanje in upravljanje saniranega odlagališča Jazbec,
- izvajati vsa splošna in druga opravila, ki bodo zagotavljala delovanje podjetja in izvajanje vseh predpisanih nalog,
- s potrjenim Noveliranega programa št. 2 zagotoviti osnove za financiranje izvedbe zapiranja v letu 2009 in do dokončanja vseh del,
- začeti s pripravo in začetkom gradnje centra za dolgoročno upravljanje in informiranje javnosti
- zagotoviti sodelovanje pri izgradnji gospodarske cone Todraž, v skladu s Pogodbo o neodplačnem prenosu nepremičnin in s tem povečati možnost prezaposlovanja delavcev RŽV. Za GC Todraž RŽV zagotavlja sredstva skladno s planom, poraba pa bo odvisna od izvedbe, kar pa ni odvisno od RŽV; ampak od Občine Gorenja vas Poljane, ki je investitor.
Predvideni načrt del in financiranja zagotavlja realizacijo v obsegu z Noveliranim programom št. 2. Skupaj z MOP so načrtovane aktivnosti, da se zagotovi predpisano dokončanje investicije, ki bo zagotovila varnost področja tudi po zaprtju rudnika.
Plan je pripravljen v primerni obliki, tako da sledi planom in poročilom preteklih let in je primerljiv tudi z Noveliranim programom št.2. Na tak način je najbolje zagotovljena transparentnost porabe proračunskih sredstev.
PRILOGA 1



















Zadnja sprememba: 09/16/2009 | Zbirke Državnega zbora RS - spredlogi aktov |