Zbirke Državnega zbora RS - predlogi zakonov |
EVIDENČNI PODATKI
REPUBLIKA SLOVENIJA
VLADA REPUBLIKE SLOVENIJE
EVA: 2010-1611-0068
Številka: 00712-17/2010/12
Ljubljana, 06.05.2010
PREDSEDNIK DRŽAVNEGA ZBORA
L J U B L J A N A
Vlada Republike Slovenije je na 80. redni seji dne 6.5.2010 določila besedilo:
- Predloga zakona o poroštvih Republike Slovenije za financiranje investicij gospodarskih družb,
ki vam ga pošiljamo v obravnavo na podlagi 143. člena poslovnika Državnega zbora po nujnem postopku.
Vlada Republike Slovenije predlaga Državnemu zboru, da Predlog zakona o poroštvih Republike Slovenije za financiranje investicij gospodarskih družb obravnava po nujnem postopku zaradi preprečitve trajnih in nepopravljivih posledic za delovanje države, ki bi lahko nastale zaradi pomanjkanja likvidnih sredstev za nemoteno delovanje gospodarskega sistema Republike Slovenije. Tudi po prenehanju svetovne finančne krize bo dostop do likvidnih sredstev zaradi dolgotrajnih posledic krize, predvsem zaradi konsolidacije in sanacije bančnega sistema, omejen. Prednost pri dostopu do finančnih sredstev bodo imeli tisti dolžniki, ki bodo sposobni svoje obveznosti bolje zavarovati.
V primeru sprejema zakona po nujnem postopku bi se lahko državna poroštva po sprejemu podzakonskega akta začela izdajati že v mesecu septembru 2010 kar pomeni, da bi prehod med protikriznimi ukrepi (jamstvena shema) in ukrepi izhodne strategija (pričujoči zakon) omogočil nemoteno nadaljevanje politike države pri pomoči podjetjem z izdajo državnih poroštev in s tem nadaljevanje začetih investicij ter financiranje novih.
Vlada Republike Slovenije je na podlagi 45. člena poslovnika Vlade Republike Slovenije in na podlagi 235. člena poslovnika Državnega zbora določila, da bodo kot njeni predstavniki na sejah Državnega zbora in njegovih delovnih teles sodelovali:
- dr. Franc Križanič, minister za finance.
- Mateja Vraničar, državna sekretarka, Ministrstvo za finance,
- mag. Miranda Groff Ferjančič, v.d. generalne direktorice, Ministrstvo za finance,
- Tomaž Babič, podsekretar, Ministrstvo za finance.
mag. Helena KAMNAR
GENERALNA SEKRETARKA
PRILOGA:1
NUJNI POSTOPEK
EVA: 2010-1611-0068
PREDLOG ZAKONA O POROŠTVIH REPUBLIKE SLOVENIJE ZA FINANCIRANJE INVESTICIJ GOSPODARSKIH DRUŽB
I. UVOD
1. Ocena stanja in razlogi za sprejem zakona
Državni zbor Republike Slovenije je konec aprila 2009 sprejel Zakon o jamstveni shemi Republike Slovenije (začetek veljavnosti 1.5.2009), ki je kot del drugega paketa ukrepov za blaženje finančne in gospodarske krize omogočil gospodarskim družbam s sedežem v Republiki Sloveniji pridobivanje jamstev države za kredite, ki jih družbe najemajo za financiranje investicij in financiranje obratnih sredstev. Na podlagi jamstvene sheme je bilo do konca marca 2010 iz tega naslova črpano kreditov v skupni vrednosti 645 mio eurov, povprečno državno jamstvo pa je znašalo 34 odstotkov. Jamstvena shema se tudi v letu 2010 izvršuje in SID banka nemudoma po izteku obstoječih avkcij razpisuje nove avkcije, povpraševanje podjetij po kreditih v okviru jamstvene sheme je še vedno precejšnje.
Vlada Republike Slovenije je v izhodni strategiji Slovenije za obdobje od 2010 do 2013, ki je bila sprejeta v februarju 2010, predvidela, da se ob izteku jamstvene sheme po ZJShem (ki poteče 31.12.2010) kot protikriznega ukrepa, začne uveljavljati nov instrument, ki bo namenjen vzpodbujanju financiranja investicij v dejavnosti, ki so za Slovenijo posebnega pomena - v tehnološko prenovo, razvoj turizma, regionalni razvoj, investicij v varstvo okolja in učinkovito rabo energije ter investicij na področju raziskav in razvoja. Dejstvo je, da bodo zaradi omejenosti in majhnosti slovenskega finančnega trga podjetja, ki želijo financirati investicije, še vedno težje prihajala do novih finančnih sredstev kot so pred izbruhom svetovne finančne krize. Banke bodo pri kreditiranju dajale prednost tistim podjetjem, katerih obveznosti bodo ustrezneje zavarovane.
V zadnjih letih se je kreditna aktivnost bank v veliki meri financirala iz tujine - zaradi finančne krize in nedelovanja mednarodnega medbančnega trga se je pritok virov iz tujine znatno zmanjšal. Ocenjujemo, da bo tudi v prihodnje politika bank do kreditiranja gospodarskih družb bolj restriktivna kot je bila pred začetkom krize in da se bo pomanjkanje likvidnih sredstev odrazilo še v naslednjih nekaj letih. Razlogi za to so naslednji:
- krčenje realne aktivnosti (naročil, prodaje, prejetih plačil) ob počasnejšem krčenju stroškov podjetij,
- pospešena selitev komitentov k bankam, ki jih še ne poznajo (zaradi različnih likvidnostnih situacij pri posameznih bankah in posledično sorazmernega ustavljanja kreditiranja pri nekaterih bankah), znižanje vrednosti zavarovanj (padec cen nepremičnin, premičnin, vrednostnih papirjev),
- močno povečana tveganja (padec cen vrednostnih papirjev, nižanje donosov, kar otežuje servisiranje dolga),
- nezaupanje v likvidnost ali solventnost podjetij s strani njihovih poslovnih partnerjev (zaradi česar z njimi omejijo poslovanje, kar posledično dejansko pripelje do njihovih težav).
Za spodbujanje podjetništva in pridobivanje ter uporabo znanja za rast in razvoj je pomembno, da so prioritetni ukrepi usmerjeni na eni strani v zagotavljanje ustreznih finančnih virov (predvsem za rast in razvoj podjetij) ter za učinkovite in ciljno usmerjene storitve v podporo podjetništvu (razvijanje poslovnega okolja, internacionalizacija podjetij, inovativnost, kreativnost, razvoj okoljsko manj obremenjujočih izdelkov,storitev,tehnoloških procesov).
2. Cilji, načela in poglavitne rešitve predloga zakona
Cilj predlaganega zakona je omogočiti gospodarskim družbam s sedežem v Republiki Sloveniji pridobitev kreditov za financiranje vlaganj v investicije. Zaradi prvovrstnega zavarovanja, ki ga predstavlja državno poroštvo, se predvideva, da bodo banke bolj naklonjene dajanju kreditov in bo s tem tudi sproščen ti. kreditni krč, ki je nastal kot posledica svetovne finančne krize. Banke, ki bodo želele pridobiti državno poroštvo za dane kredite, bodo morale del tveganj nositi same. Država bo lahko po zakonu prevzela 75 % tveganja v posameznem poslu, ostali del tveganja nosi banka sama. Banke bodo motivirane za dajanje kreditov ne samo zaradi delnega prevzema tveganj s strani države, ampak tudi zaradi dejstva, da bo te kredite moč uporabiti za zavarovanje obveznosti bank pri zadolževanju pri Evropski centralni banki.
Poroštev ne morejo koristiti družbe, ki imajo neporavnane obveznosti do države iz naslova obveznih dajatev, ki jih evidentira Davčna uprava Republike Slovenije. Za izdano poroštvo se plača premija skladno z boniteto kreditojemalca, ki jo ugotavlja SID banka na podlagi posebne metodologije, Država jamči samo za del obveznost., Ročnost kreditov je omejena na deset let. Kvota poroštev po tem zakonu znaša 1 milijardo eurov in se ne more vštevati v kvoto iz 86.a člena Zakona o javnih financah, ker ne gre za poroštva kreditnim institucijam temveč za neposredna poroštva gospodarskim družbam. Zato se bo posamezna letna kvota vštevala v splošno kvoto za izdana poroštva v okviru vsakoletnega zakona o izvrševanju proračuna Republike Slovenije.
V zakonu je določeno načelo enakega dostopa do poroštev – vse gospodarske družbe s sedežem v Republiki Sloveniji, ki izpolnjujejo zakonske pogoje, so upravičene do pridobitve poroštev, načelo upoštevanja pravil EU o državnih pomočeh (z določitvijo največ 75% poroštva države, zaračunavanje premije za izdano poroštvo, namenska poraba sredstev za investicije in prepoved dajanja jamstev za obveznosti podjetij v težavah – podjetij, ki se lahko obravnavajo po Zakonu o pomoči za reševanje in prestrukturiranje gospodarskih družb v težavah).
Poglavitne rešitve zakona so v tem, da bo poroštva v imenu in za račun države izdajala SID banka po postopku, ki bo podrobneje urejen z uredbo. Zakonsko pooblastilo nalaga SID banki poleg izdajanja poroštev tudi spremljanje, obveščanje in poročanje o izdanih poroštvih ter nadzor nad izdajanjem kreditov s strani bank in namensko porabo kreditov.
Zakon določa pogoje, merila in okvirni postopek izdajanja poroštev. Podrobneje bo postopek urejen v podzakonskem aktu – uredbi, ki jo bo na podlagi zakona izdala vlada. Prav tako bodo v uredbi na primer določeni tudi podrobnejša opredelitev pogojev za izdajo poroštev, pogoji kreditov, (zavarovanja, finančni položaj kreditojemalca ipd) in drugi pogoji, ki jih bodo morali biti izpolnjeni skladno z zahtevami zakona.
3. Ocena finančnih posledic predloga zakona za državni proračun in druga javna finančna sredstva
Z uveljavitvijo zakona ne bodo nastopile neposredne finančne obveznosti za proračun Republike Slovenije ker gre pri zakonu za izdajanje jamstev za obveznosti tretjih oseb, torej za pogojne obveznosti.
Neposredne finančne posledice bi lahko za proračun Republike Slovenije nastopile v primeru, da kreditojemalci sami ne bi vračali kreditov v skladu s pogodbenimi določili in bi prišlo do uveljavitve obveznosti iz jamstvene sheme. V proračunu Republike Slovenije je za namen izplačevanja poroštev odprta postavka 6611 Jamstva Republike Slovenije na kateri so zagotovljena zadostna sredstva za redno izpolnjevanje vseh poroštvenih obveznosti, tudi obveznosti, ki bi jih imela Republika Slovenija po tem zakonu. Glede na zavarovanje kreditov, namen za katerega bodo krediti najeti in glede na boniteto kreditojemalcev se pričakuje unovčitev v višini največ 7% od celotno kvote, torej do 70 milijonov eurov. V letu 2010 se zaradi dejstva, da bo zakon verjetno operativen šele v drugi polovici leta ne pričakuje unovčitev poroštev, v naslednjih letih pa bo potrebno za plačilo unovčenih poroštev zagotoviti ustrezna sredstva v proračunu za posamezno leto. Glede na dosedanje izkušnje pri izdajanju državnih poroštev je mogoče oceniti, da bo potrebno za morebitna unovčenja jamstev v letu 2011 in vsako nadaljnje leto 10 milijonov eurov.
Jamstva, uvrščena v jamstveno shemo po tem zakonu, se vštevajo v splošno kvoto, določeno v vsakoletnem zakonu, ki ureja izvrševanje proračuna.
Predlog zakona nima finančnih posledic za druga javna finančna sredstva.
4. Prikaz ureditve v primerjalno pravnih sistemih in prilagojenosti predlagane ureditve pravu Evropske Unije
FRANCIJA: Pooblastilo za izdajanje garancij je bilo podeljeno posebni novoustanovljeni družbi Société de refinancement des activités des établissements de crédit - SRAEC. SRAEC je bila kot edina institucija z državno garancijo ustanovljena v skladu z nacionalnim programom financiranja ekonomije, ki ga je sprejel Svet ministrov 13.oktobra 2008. Francoska vlada za garancije SRAEC skupno ne sme prispevati več kot 265 milijard evrov. Aktivnosti SRAEC so omejene na 5 let.
NEMČIJA: Zvezna vlada je v dopolnjenem programu stabilnosti (januar 2009) za leti 2009 in 2010 za zagotavljanje ponudbe kreditov podjetjem, spodbujanje inovacij in ciljanje specifičnih sektorjev med drugim zagotovila 100 milijard evrov vreden program posojil in poroštev za kredite, ki bo dopolnil obstoječe in financiral nove instrumente. Na ta način naj bi zagotovili večjo fleksibilnost »KfW-Sonderprogramm 2009« iniciative za mala in srednja podjetja in uvedli primerljiv program posojil za večja podjetja.
ŠVEDSKA: Švedska izdaj poroštva države preko specializiranega vladnega urada »Riksgälds Kontoret (The Swedish National Debt Office), ki državna poroštva izdaja tako za namene kreditiranja študentskih kreditov kot tudi za namene financiranja velikih infrastrukturnih investicij kot je denimo most med Švedsko in Dansko. V vsakoletnem zakonu, ki ureja izvrševanje proračuna in ga potrdi švedski parlament, se določi kvota izdajanja poroštev, kvota se izkoristi v okviru vladne politike. Vlada vsako leto ob zaključnem računu proračuna poroča parlamentu o izkoriščenosti kvote in namenih izdaje poroštev, poseben zakon za vsako poroštvo ni potreben.
Vsebina zakona ne sodi v pravni okvir, ki bi določal potrditev ali odobritev s strani Evropske unije. Ob upoštevanju Obvestila Evropske komisije o uporabi členov 87 in 88 Pogodbe ES za državno pomoč v obliki poroštev (UL L C št. 155 z dne 20.6.2008, str. 10), ki določa, da se za državno pomoč ne štejejo državna poroštva, ki izpolnjujejo naslednje pogoje:
- da posojilojemalec ni v finančnih težavah,
- obseg poroštva je mogoče pravilno določiti ob njegovi dodelitvi,
- poroštvo ne zajema več kot 80% neodplačane obveznosti kredita in
- za poroštvo se plača tržno oblikovana cena,
je po tem zakonu pri izdajanju poroštev izključen obstoj državne pomoči jih zategadelj ni potrebno priglasiti v Evropski komisiji. Vsi našteti elementi, ki izključujejo obstoj državnih pomoči, so namreč upoštevani (posojilojemalci ne smejo biti v finančnih težavah, obseg posameznega poroštva je največ 20 mio EUR, poroštvo lahko znaša največ 75% glavnice kredit in za poroštvo se bo plačala ustrezna premija).
5. Druge posledice, ki jih bo imelo sprejetje zakona
Sprejetje zakona ne bo imelo drugih posledic.
II. BESEDILO ČLENOV
1. UVODNE DOLOČBE
1. člen
(predmet zakona)
Ta zakon določa namen, upravičence, vrste kreditov, pooblaščene institucije in postopke izdajanja poroštev Republike Slovenije za obveznosti gospodarskih družb iz naslova kreditov pri komercialnih bankah in hranilnicah, namenjenih za financiranje investicij, opredeljenih v tem zakonu.
2. člen
(namen kreditov, za katere se izdajajo poroštva)
(1) Poroštva Republike Slovenije za obveznost gospodarskih družb (v nadaljnjem besedilu: poroštva) se izdajajo za kredite, ki jih upravičenci namenijo za financiranje investicij v razvojne projekte, ki imajo za posledico rast dodane vrednosti na zaposlenega in omogočajo večjo zaposlenost, kar mora biti razvidno iz investicijskega programa, ki ga predhodno potrdi komercialna banka ali hranilnica, ki je dajalka kredita (v nadaljnjem besedilu: kreditodajalka).
(2) Poroštev se ne sme izdajati za kredite, ki so namenjeni za:
- poplačilo obstoječih obveznosti upravičencev do dobaviteljev, bank ali drugih upnikov,
- financiranje študij ali svetovalnih pogodb,
- investicije v nakup ali izgradnjo nepremičnin, namenjenih za nadaljnjo prodajo ali oddajo,
- investicije v prometno infrastrukturo,
- nakup cestno prometnih sredstev ali
- poplačilo obveznosti med povezanimi osebami po zakonu, ki ureja gospodarske družbe.
Namen kreditov po tem členu ugotavlja SID - Slovenska izvozna in razvojna banka d.d. Ljubljana (v nadaljnjem besedilu: SID banka) v skladu s pooblastili iz 11. člena tega zakona.
3. člen
(upravičenci do pridobitve poroštev)
(1) Do pridobitve poroštva so upravičene gospodarske družbe s sedežem v Republiki Sloveniji.
(2) Do poroštva ni upravičena gospodarska družba, če:
- je družba v težavah po Zakonu o pomoči za reševanje in prestrukturiranje gospodarskih družb v težavah (Uradni list RS, št. 112/05 - uradno prečiščeno in 31/07),
- je zoper njo uveden postopek stečaja, prisilne poravnave ali likvidacije ali izvršilni postopek, ki bi lahko po mnenju kreditodajalke bistveno ogrozil njeno poslovanje,
- ima po podatkih Davčne uprave Republike Slovenije na dan oddaje vloge za prijavo na razpis neporavnane obveznosti iz naslova obveznih dajatev,
- ima Republika Slovenija v njej neposredno ali posredno več kot 50 odstotkov delnic ali več kot 50 odstotni delež,
- v pretežnem delu opravlja finančno ali posredniško dejavnost po Standardni klasifikaciji institucionalnih sektorjev.
2. POGOJI KREDITOV IN POROŠTEV
4. člen
(krediti, za katere se izdajajo poroštva)
Poroštva se lahko izdajajo za kredite z naslednjimi osnovnimi značilnostmi:
- ročnost posameznega kredita ne sme biti krajša od enega leta in daljša od desetih let,
- obrestna mera kreditov je obrestna mera za komitente najvišjega bonitetnega razreda banke,
- vsi stroški posameznega kredita morajo biti primerljivi stroškom kreditov za komitente najvišjega bonitetnega razreda banke,
- višina posameznega kredita je lahko najmanj 500.000 eurov in največ 20.000.000 eurov, pri čemer kredit ne sme presegati dveh tretjin stroškov celotne investicije,
- upravičenec lahko najame kredit le pri eni banki ali hranilnici,
- valuta kredita je EUR,
- kredit je lahko zavarovan z opredmetenimi sredstvi investicije iz prvega odstavka 2. člena tega zakona, pri čemer mora biti vrednost zavarovanja kredita enaka višini glavnice kredita. Če opredmetena sredstva investicije, namenjena za zavarovanje kredita, ne dosegajo višine glavnice kredita, mora banka od upravičenca – kreditojemalca zahtevati dodatno zavarovanje v vrednosti do višine glavnice odobrenega kredita.
5. člen
(omejitev skupnega zneska poroštev)
Skupen znesek poroštev ne sme presegati 1.000.000.000 eurov.
6. člen
(višina poroštva in zavarovanje kredita)
Republika Slovenija daje poroštvo do 75% glavnice posameznega kredita, preostali del glavnice kredita, vse obresti kredita in vse stroške kredita banka zavaruje v skladu s sedmo alinejo 4. člena tega zakona. Obresti in stroškov kredita banka ne sme pripisovati h glavnici kredita.
7. člen
(narava poroštev)
(1) Poroštva so nepreklicna, brezpogojna in unovčljiva na prvi poziv banke. Poroštva so subsidiarna, kar pomeni, da lahko banka terja poroka k plačilu šele, če ne prejme izpolnitve veljavne in zapadle obveznosti od dolžnika. Po tem zakonu se šteje, da dolžnik ni izpolnil svoje obveznosti po kreditni pogodbi, če zamudi s plačilom dveh zaporednih zapadlih obrokov ali če v času trajanja kredita zamudi s plačilom treh zapadlih obrokov.
(2) V primeru stečaja ali prisilne poravnave dolžnika ima banka pravico od poroka terjati takojšnje plačilo celotne porokove obveznosti.
8. člen
(sredstva za plačilo poroštev in ocena verjetnosti unovčitve poroštev)
(1) Sredstva za plačilo obveznosti iz unovčenih poroštev se zagotovijo v proračunu Republike Slovenije.
(2) Ministrstvo, pristojno za finance, ob pripravi predloga proračuna Republike Slovenije izdela oceno verjetnosti unovčitve poroštev, izdanih po tem zakonu.
(3) Ministrstvo, pristojno za finance pridobi podatke za izračun ocene verjetnosti unovčitve poroštva za posamezne gospodarske družbe iz obstoječih baz podatkov, ki jih vodi Agencija Republike Slovenije za javnopravne evidence in storitve.
9. člen
(zavarovanje poroštva in izterjava regresnega zahtevka)
(1) Zavarovanje kredita iz sedme alineje 4. člena tega zakona je namenjeno tudi zavarovanju poroštva po tem zakonu.
(2) V primeru unovčitve poroštva banka pri izterjavi svoje terjatve iz kredita izterja od dolžnika tudi regresni zahtevek, ki se nanaša na unovčeno poroštvo, pri čemer je upravičena do povrnitve sorazmernega dela stroškov izterjave. Če prejeta poplačila v postopku izterjave od dolžnika ne zadoščajo za celotno poplačilo terjatev banke in poroka, se prejeta poplačila razdelijo sorazmerno glede na delež poroštva v celotni višini dolžnikove obveznosti.
10. člen
(premija za izdano poroštvo)
(1) Za izdano poroštvo se plača premija, ki vsebuje vse stroške poroštva in za izračunavanje katere se uporabi tržno oblikovana cena Višina premije je različna glede na bonitetni razred, v katerega gospodarsko družbo uvrsti kreditodajalka ob odobritvi kredita.
(2) Tržna cena se določi na podlagi povprečja premij za izdane garancije najmanj petih poslovnih bank v Republiki Sloveniji za posamezni bonitetni razred kreditojemalcev.
(3) Premija iz prvega odstavka tega člena je prihodek proračuna Republike Slovenije.
11. člen
(pooblastilo SID banki in nadomestilo SID banki)
(1) Za določitev višine premije glede na bonitetne razrede, za ugotavljanje izpolnitve pogojev za pridobitev poroštva, za presojo zavarovanj poroštev in za sklepanje pogodb v zvezi z izdajo poroštev ter drugih tehničnih opravil po tem zakonu je v imenu in za račun Republike Slovenije pooblaščena SID banka.
(2) Za opravljene posle iz prejšnjega odstavka je SID banka upravičena do nadomestila v višini 0,20% od dela glavnice posameznega kredita, zavarovanega s poroštvom po tem zakonu. Nadomestilo SID banki se plačuje iz proračuna Republike Slovenije.
12. člen
Podrobnejši način izpolnjevanja pogojev iz pete alineje drugega odstavka 3. člena tega zakona, podrobnejši način določitve tržno oblikovane cene iz 10. člena tega zakona, vsebina razpisa za pridobivanje poroštev, roki, dokumentacija, poročanje, podrobnejši postopki v zvezi s pridobivanjem, unovčevanjem in izterjavo poroštev se določijo z uredbo, ki jo sprejme Vlada Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: uredba).
3. POSTOPEK ZA IZDAJO POROŠTEV13. člen
(objava razpisa)
(1) SID banka najkasneje v roku 10 delovnih dni po sprejemu uredbe na svoji spletni strani objavi razpis za pridobivanje poroštev in seznam dokumentacije, ki je potrebna za prijavo upravičencev na razpis.
(2) Dokumentacija, ki je potrebna za prijavo na razpis, mora med drugim vsebovati vlogo gospodarske družbe za pridobitev poroštva, iz katere izhaja delež zaprošenega poroštva, računovodske izkaze družbe, investicijski načrt, iz katerega mora biti jasno razviden namen investicije in njeni ekonomski učinki ter osnutek kreditne pogodbe in ponudbo banke za kreditiranje investicije.
(3) SID banka objavi na svoji spletni strani tudi osnutek besedila poroštvene pogodbe med Republiko Slovenijo in kreditodajalko.
14. člen
(pregled vlog in sklenitev poroštvene pogodbe)
(1) SID banka mora najkasneje v roku 15 delovnih dni po pridobitvi popolne dokumentacije iz prejšnjega člena s strani gospodarske družbe pregledati dokumentacijo, ugotoviti izpolnjevanje pogojev iz 2. in 3. člena tega zakona in določiti višino premije iz 10. člena tega zakona.
(2) Če iz dokumentacije izhaja upravičenost do poroštva, SID banka najkasneje v 10 delovnih dneh po poteku roka za pregled dokumentacije iz prejšnjega odstavka s kreditodajalko v imenu in za račun Republike Slovenije sklene poroštveno pogodbo.
15. člen
(1) Za nadzor nad namensko porabo sredstev kredita, zavarovanega s poroštvom države po tem zakonu, je odgovorna kreditodajalka, ki mora nadzor izvajati na način in v skladu z običajno bančno prakso.
(2) Za preverjanje nadzora kreditodajalke iz prvega odstavka tega člena je odgovorna SID banka. SID banka mora ministrstvu, pristojnemu za finance, poročati o izdanih, unovčenih in izterjanih poroštvih v rokih in na način, kot je določen v uredbi.
(3) V primeru unovčitve poroštva po tem zakonu mora kreditodajalka SID banki poslati poročilo o opravljenem nadzoru iz prvega odstavka tega člena.
(4) Če SID banka ali ministrstvo, pristojno za finance, v postopku unovčitve poroštva po tem zakonu ugotovita, da je bil kredit porabljen v nasprotju z nameni iz tega zakona, poroštvo preneha.
4. KONČNI DOLOČBI
16. člen
(rok za sprejem uredbe)
Vlada Republike Slovenije sprejme uredbo iz 12. člena tega zakona najkasneje v 30 dneh od uveljavitve zakona.
17. člen
(uveljavitev zakona)
Ta zakon začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
III. OBRAZLOŽITEV ČLENOV
1. člen
Ta člen določa predmet zakona – dajanje poroštev Republike Slovenije za namen financiranja investicij, ki so opredeljene v 2. členu zakona. Namen zakona je omogočiti gospodarstvu za potrebe financiranja investicij lažji dostop do likvidnih sredstev bank s poroštvi države, ki zmanjšujejo tveganje bank v kreditnih poslih.
2. člen
Ta člen določa namene, za katere se lahko dajejo krediti s poroštvom države po zakonu in tudi za katere namene se ti krediti ne smejo dati. Poroštva se lahko dajejo izključno le za kredite, namenjene za investicije, ki dosegajo rast dodane vrednosti na zaposlenega in omogočajo večjo zaposlenost. V skladu s pravili EU o državnih pomočeh in splošnim namenom zakona pa se poroštva ne smejo dati za poplačilo obstoječih obveznosti upravičencev do dobaviteljev, bank ali drugih upnikov, financiranje študij ali svetovalnih pogodb, investicije v nakup ali izgradnjo nepremičnin za namen prodaje ali oddaje le-teh, investicije v prometno infrastrukturo ali v nakup cestno prometnih sredstev in za poplačilo obveznosti med povezanimi osebami. Namen kreditov, ki morajo biti v skladu z zakonom, ugotavlja SID Banka d.d., ki je za to pooblaščena v 11. členu, in sicer na podlagi predloženega investicijskega programa, ki ga predhodno potrdi banka, kreditodajalka.
3. člen
Ta člen določa, katere gospodarske družbe so upravičene do pridobitve poroštva. Upravičene so vse gospodarske družbe s sedežem v Republiki Sloveniji, kar pomeni, da morajo so to tiste gospodarske družbe (d.o.o., d.d., d.n.o.), ki so organizirane po Zakonu o gospodarskih družbah. Sem ne sodijo samostojni podjetniki, za katere že obstaja vrsta ukrepov v okviru Slovenskega podjetniškega sklada.
Do poroštev niso upravičene družbe v težavah (po Zakonu o pomoči za reševanje in prestrukturiranje gospodarskih družb v težavah), družbe proti katerim je uveden stečaj ali prisilna poravnava, družbe v večinski neposredni ali posredni lasti države, družbe, ki imajo po podatkih DURS neporavnane obveznosti iz naslova obveznih dajatev ter družbe, katerih pretežna dejavnost je finančna ali posredniška dejavnost.
4. člen
V tem členu so določeni osnovni pogoji kreditov, za katere se dajejo poroštva. Ti pogoji so skladni običajnim pogojem kreditov, za katere daje poroštvo Republika Slovenija po drugih zakonih o poroštvih.
5. člen
V tem členu je določena skupna kvota za dajanje poroštev po tem zakonu. Skupen znesek poroštev po tem zakonu ne sme presegati 1.000.000.000 EUR. Glede na dejstvo, da država po zakonu daje poroštvo samo za glavnice kreditov, ta kvota predstavlja celotno izpostavljenost države po tem zakonu.
6. člen
Ta člen določa, da daje država poroštvo le za 75% glavnice posameznega kredita. To pomeni, da mora breme tveganja za 25% glavnice in za vse obresti ter stroške kredita kriti banka sama. Obresti in stroški se ne smejo pripisovati h glavnici kredita in s tem povečevati morebitno obveznost države iz naslova poroštva.
V tem členu so opredeljene lastnosti jamstev. Jamstva so nepreklicna, brezpogojna in se unovčujejo na prvi pisni poziv banke. S tem bodo ta jamstva izpolnjevala pogoje Evropske centralne banke (v nadaljnjem besedilu: ECB) za zavarovanje v postopkih pridobitev denarnih sredstev, ki jih banke pridobivajo pri ECB.
Narava poroštev po tem zakonu je skladno s 1012. členom Obligacijskega zakonika subsidiarna. To pomeni, da mora banka v primeru neizpolnjevanja obveznosti po kreditni pogodbi najprej terjati dolžnika, šele če ne prejme plačila od dolžnika pa poroka, Republiko Slovenijo. Pri tem, v izogib takojšnji unovčitvi celotnega poroštva, zakon določa, da lahko banka terja poroka šele, če dolžnik zamudi s plačilom dveh zaporednih zapadlih obveznosti ali treh zapadlih obveznosti v trajanju kredita, enako velja za primer stečaja ali prisilne poravnave nad dolžnikom.
Ta člen določa, da se sredstva za plačilo poroštev zagotovijo v proračunu Republike Slovenije. Za ugotavljanje tveganj oziroma verjetnosti unovčitve, ki so osnova za načrtovanje višine sredstev, ki morajo biti zagotovljena v proračunu države, mora podatke za izračun o verjetnosti unovčenja za posameznega upravičenca (AOP obrazce) posredovati Agencija Republike Slovenije za javnopravne evidence in storitve, ki je pooblaščena institucija za zbiranje podatkov o letnih poročilih in drugih računovodskih izkazih gospodarskih družb.
Ta člen določa zavarovanje poroštva in zavezuje banko, da poleg svojega dela kredita, ki ni zavarovan s poroštvom države, enako zavaruje tudi del kredita, ki je zavarovan s poroštvom države. V primeru unovčitve poroštva se prejeta poplačila v postopku izterjave razdelijo med banko in državo - porokom v sorazmerju z njunim tveganjem (glede na delež poroštva v celotni obveznosti dolžnika).
Ta člen določa, da za izdano poroštvo dolžnik plača premijo, ki je sestavljena iz stroškov izdaje poroštva, ki jih mora država plačati SID banki kot pooblaščeni instituciji za izdajanje poroštev in iz tržne cene, ki jo določa finančni trg in se ugotovi tako, da se izračuna povprečje premije za izdane bančne garancije najmanj petih poslovnih bank, upoštevajoč posamezni bonitetni razred.
11. člen
V tem členu je določeno javno pooblastilo SID - Slovenski izvozni in razvojni banki d.d. Ljubljana (v nadaljnjem besedilu: SID banka) za izvajanje poslov v zvezi z izdajo poroštev po tem zakonu. SID banka je upravičena do nadomestila za opravljene posle, višina nadomestila znaša 0,20% od višine glavnice posameznega kredita, zavarovanega s poroštvom države.
12. člen
V tem členu je predvideno, da vlada za izvajanje zakona sprejme posebno uredbo, ki bo natančneje urejala merila za izpolnjevanje pogojev iz drugega odstavka 2. člena zakona, višino nadomestila SID banki, vsebino razpisa za pridobivanje poroštev, roke, dokumentacijo, poročanje ter podrobnejše postopke v zvezi s pridobivanjem, unovčevanjem in izterjavo poroštev.
Ta člen določa, da SID banka objavi razpis za pridobivanje poroštev in dokumentacijo, potrebno za prijavo za razpis. Rok za objavo prvega razpisa je 10 delovnih dni po sprejemu uredbe. Dokumentacija, ki jo mora upravičenec predložiti za prijavo na razpis obsega med drugim računovodske izkaze upravičenca, investicijski načrt, osnutek kreditne pogodbe med banko in upravičencem in ponudbo banke za kreditiranje.
Ta člen določa postopek po prejemu vlog za pridobitev poroštev. SID banka najkasneje v 15 delovnih dneh pregleda prispelo dokumentacijo in v nadaljnjih 10 delovnih dneh z banko skleniti poroštveno pogodbo. Osnutek poroštvene pogodbe SID banka objavi na svoji spletni strani.
V tem členu je določeno, da nadzor nad namensko porabo kreditov z državnimi poroštvi, izdanimi po zakonu, izvaja poslovna banka, ki tudi da kredit upravičencu. Preverjanje nadzora banke izvaja SID banka, v primeru unovčitve mora banka SID banki poslati ustrezno poročilo o nadzoru. Če SID banka ali Republika Slovenija v postopku unovčitve poroštva ugotovita, da so bila sredstva kredita porabljena nenamensko, poroštvo preneha.
Rok za izdajo uredbe iz 12. člena je 30 dni po uveljavitvi zakona.
17. člen
Sprejem zakona je predlagan po nujnem postopku, zato je tudi uveljavitev zakona predvidena naslednji dan po objavi v Uradnem listu RS.
OSNUTEK UREDBE z dne 05.05.2010
Na podlagi 12. člena Zakona o poroštvih Republike Slovenije za financiranje investicij gospodarskih družb (Uradni list RS, št. …./10) izdaja Vlada Republike Slovenije
U R E D B O
o izvajanju Zakona o poroštvih Republike Slovenije za financiranje investicij gospodarskih družb
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
(vsebina)
Ta uredba določa podrobnejši način izpolnjevanja pogojev iz pete alineje drugega odstavka 3. člena Zakona o poroštvih Republike Slovenije za financiranje investicij gospodarskih družb (Uradni list RS, št. …/10; v nadaljnjem besedilu: Zakon), podrobnejši način določitve tržno oblikovane cene iz 10. člena Zakona, vsebino razpisa za pridobivanje poroštev, roke, dokumentacijo, poročanje in podrobnejše postopke v zvezi s pridobivanjem, unovčevanjem in izterjavo poroštev, izdanimi po Zakonu.
2. člen
(novi krediti)
Poroštva po Zakonu se lahko izdajajo le za nove kredite, za katere v času objave razpisa za pridobivanje poroštev po Zakonu (v nadaljnjem besedilu: razpis) še ni bila sklenjena kreditna pogodba.
3. člen
(finančna in posredniška dejavnost)
(1) V skladu s peto alinejo drugega odstavka 3. člena gospodarske družbe, ki so upravičene do poroštev po Zakonu (v nadaljevanju: gospodarske družbe) ne smejo kot pretežno dejavnost opravljati dejavnost finančne ali posredniške dejavnosti po Standardni klasifikaciji institucionalnih sektorjev, ko jo določa Uredba o standardni klasifikaciji dejavnosti (Uradni list RS, št. 69/07).
(2) Pretežna dejavnost pomeni, da gospodarska družba pridobiva vsaj 30% prihodkov iz naslova te dejavnosti.
II. RAZPIS
4. člen
(objava razpisa)
(1) SID banka najkasneje v 10 delovnih dneh po sprejemu te uredbe oziroma njeni objavi v Uradnem listu Republike Slovenije na svojih spletnih straneh in v enem od tiskanih medijev po lastni izbiri, objavi razpis za pridobitev poroštev po Zakonu.
(2) Besedilo razpisa SID banka pred objavo uskladi z Ministrstvom za finance.
(3) SID banka lahko v času izvajanja Zakona do porabe kvote, določene v 5. členu Zakona, objavi več razpisov, upoštevajoč potrebe kreditojemalcev in interes bank, kreditodajalk (v nadaljnjem besedilu: kreditodajalke).
5. člen
(vsebina razpisa)
(1) Razpis mora vsebovati predvsem naslednje elemente:
– razpisano poroštveno kvoto,
– rok za prijavo na razpis,
– način pošiljanja dokumentacije in dokazil o izpolnjevanju pogojev,
– seznam dokumentacije, ki jo mora gospodarska družba priložiti k prijavi,
– druge pogoje in zahteve opredeljene v Zakonu in tej uredbi in
– kontaktne osebe in način komunikacije.
(2) Poleg povabila mora biti na spletnih straneh SID banke objavljen tudi osnutek besedila poroštvene pogodbe, ki mora vsebovati predvsem:
– zavezo banke, da bo v primeru unovčitve poroštva vodila postopke izterjave terjatev države iz naslova unovčenega poroštva skupaj s svojim delom terjatve,
– določbe o načinu in vsebini poročanja o kreditojemalcih, stanju kredita, dinamiki črpanj in plačil po kreditni pogodbi,
– določbe, ki se nanašajo na zavarovanje kredita,
– postopek nadzora banke in SID banke, ki ni opredeljen v uredbi, nad namensko porabo kreditov zavarovanih s poroštvom Republike Slovenije pri banki in kreditojemalcu v času trajanja poroštva oziroma do končnega poplačila obveznosti po kreditni pogodbi,
– določbo, da banka ne sme pogojevati odobritve kredita s poroštvom Republike Slovenije s spremembo pogojev ostalih kreditov, ki pomenijo za kreditojemalca neugodnejši položaj,
– obveznost poročanja, med drugim o odplačilu s poroštvom zavarovanega kredita,
– medsebojna razmerja med Republiko Slovenijo, SID banko in bankami v primeru kršitve Zakona, te uredbe ali poroštvene pogodbe in
– druge določbe pogodb, ki urejajo posle izdaje poroštev.
(3) O objavi razpisa SID banka nemudoma obvesti Združenje bank Slovenije.
III. POSTOPEK IZDAJE POROŠTEV
6. člen
(rok za oceno prijav na razpis)
SID banka najkasneje v petnajstih dneh po pridobitvi popolne dokumentacije s strani gospodarske družbe pregleda popolnost dokumentacije in preveri izpolnjevanje pogojev iz Zakona.
7. člen
(dopolnitev dokumentacije)
(1) Če SID banka oceni, da iz dokumentacije, ki jo je predložila gospodarska družba ni jasno razvidno, ali gospodarska družba izpolnjuje pogoje za pridobitev poroštva po Zakonu ali če je v dokumentaciji manjkajo določena dokazila ali je dokumentacija na kakršenkoli drug način nepopolna, SID banka pozove gospodarsko družbo, da dopolni dokumentacijo in ji določi rok za dopolnitev dokumentacije, ki ne sme biti krajši od petih delovnih dni.
(2) Če gospodarska družba v roku iz prejšnjega odstavka skladno z zahtevami SID banke ne dopolni dokumentacije, SID banka vlogo te gospodarske družbe zavrže kot nepopolno in poroštvo se ne izda.
(3) SID banka v roku 5 delovnih dni obvesti Ministrstvo za finance in gospodarsko družbo o zavrženju iz prejšnjega odstavka.
8. člen
(sklenitev poroštvene pogodbe)
(1) SID banka najkasneje v desetih delovnih dneh po poteku roka za pregled prijave na razpis z kreditodajalko sklene poroštveno pogodbo za kredit, za zavarovanje katerega je gospodarska družba kandidirala na razpisu.
(2) Besedilo poroštvene pogodbe mora biti identično besedilo osnutka poroštvene pogodbe, ki ga je SID banka objavila hkrati z razpisom na svojih spletnih straneh.
(3) V primeru, da ne pride do sklenitve poroštvene pogodbe v roku iz prejšnjega odstavka, SID banka o razlogih za to obvesti gospodarsko družbo, kreditodajalko in Ministrstvo za finance.
IV. KREDITNA POGODBA
9. člen
(bistvene določbe kreditne pogodbe)
Kreditna pogodba, ki bo zavarovana z jamstvom po Zakonu, mora poleg običajnih določb vsebovati še naslednje določbe:
– valuta kredita je euro,
– obrestno mero, ki ne sme bistveno odstopati od obrestnih mer primerljivih kreditov na finančnem trgu v času odobritve kredita, upoštevaje ročnost kredita in boniteto kreditojemalca,
– stroške kredita, ki so primerljivi s stroški, ki jih banke običajno zaračunavajo kreditojemalcem istega bonitetnega razreda,
– v pogodbi morajo biti jasno opredeljeni vsi stroški kredita in znesek provizije ter nadomestila, ki ga banka za račun kreditojemalca za izdano jamstvo plača Republiki Sloveniji,
– terjatve banke iz kreditne pogodbe morajo biti zavarovane s kvalitetnim zavarovanjem skladno s sedmo alinejo 4. člena Zakona, ,
– obveznost kreditojemalca, da je dolžan pooblaščenemu predstavniku banke, SID banke in ministrstvu, pristojnemu za finance, omogočiti pregled poslovnih knjig in evidenc ter dokumentacije, vezane na kredit zavarovan z jamstvom, da se prepriča o pravilnosti vseh danih izjav kreditojemalca in njegovih drugih zavez in obveznosti, kot so določene v zakonu, uredbi in kreditni pogodbi,
– krediti ne smejo vsebovati določb, po katerih bi zapadli v takojšnje plačilo zaradi navzkrižne kršitve drugih pogodb (tim. cross default klavzula), razen če tudi druge kreditne pogodbe istega kreditojemalca vsebujejo tovrstne določbe,
– zavezo kreditojemalca, da po sklenitvi kreditne pogodbe, zavarovane z jamstvom po Zakonu, ne bo zastavljal svojega premoženja drugim ali ga kako drugače obremenjeval, če bi se lahko taka zastava ali druga bremena odrazila v zmanjšanju zavarovanja ali premoženja za poplačilo kreditodajalca (tim. klavzula negative pledge),
– terjatev banke iz kreditne pogodbe, zavarovana z jamstvom po zakonu, mora biti najmanj v enakem položaju kot terjatve ostalih upnikov do istega kreditojemalca (tim. pari passu klavzula), nastale po izdaji poroštva,
– namen kredita mora biti v kreditni pogodbi natančno opredeljen; banka mora imeti pravico do odpovedi kreditne pogodbe v primeru nenamenske porabe kredita,
– prepoved ponovnega črpanja kredita v primeru predčasnega vračila.
V. IZRAČUN PREMIJE
10. člen
(premija)
(1) Skladno z 10. členom Zakona mora gospodarska družba za izdano poroštvo plačati premijo, ki se določi na podlagi izračuna tržno oblikovane cene izdaje poroštva in vsebuje nadomestilo za kritje tveganja unovčitve poroštva enkratno ter provizijo SID banke v višini 0,2% od dela glavnice, zavarovanega s poroštvom države.
(2) Gospodarska družba plača premijo na račun proračuna Republike Slovenije po prejemu izračuna višini premije, ki ga gospodarski družbi pred sklenitvijo poroštvene pogodbe v plačilo pošlje SID banka.
11. člen
(način izračuna tržno oblikovane cene)
(1) SID banka določi višino tržno oblikovane cene za posamezno poroštvo na podlagi povprečja premij, ki jih za posamezni bonitetni razred zaračunavajo poslovne banke v Republiki Sloveniji.
(2) Pri izračunu premije mora SID banka upoštevati bonitetni razred kreditojemalca, ročnost kredita in kvaliteto zavarovanja. Formulo za obračun premije SID banka objavi ob objavi razpisa na svojih spletnih straneh.
(3) Za ugotovitev povprečja iz prvega odstavka tega člena mora SID banka k dajanju podatkov o premijah pozvati vse poslovne banke v Republiki Sloveniji od katerih mora najmanj pet bank poslati podatke za posamezni bonitetni razred kreditojemalcev.
(4) Če SID banka ne more pridobiti podatkov od vsej petih poslovnih bank, višino premije oblikuje v skladu s priporočili Ministrstva za finance.
VI. VSEBINA IN OBSEG POOBLASTILA SID BANKE
12. člen
(zakonsko pooblastilo)
(1) SID banka je po Zakonu pooblaščena za izvedbo vseh poslov v zvezi z izdajo, spremljanjem, unovčevanjem in izterjavo poroštev ter za nadzor nad namensko porabo kreditov, zavarovanih s poroštvom po tem zakonu.
(2) Pri izvajanju storitev mora SID banka upoštevati usmeritve ministrstva, pristojnega za finance.
13. člen
(posli izdaje poroštev)
SID banka izvaja posle izdaje poroštev, ki zajemajo predvsem naslednje aktivnosti:
– priprava in objava razpisov na spletnih straneh SID banke,
– zbiranje prijav gospodarskih družb in pregled njihovih vlog ter pripadajoče dokumentacije,
– pregled in spremljanje izpolnjevanja pogojev, ki jih morata posamezen kreditojemalec in kredit izpolnjevati skladno z Zakonom,
– sklepanje poroštvenih pogodb z bankami v imenu in za račun Republike Slovenije,
– poročanje o izdanih, unovčenih in izterjanih poroštvih in
– evidentiranje poslov in pošiljanje dokumentacije ministrstvu, pristojnemu za finance, v predpisanih rokih.
14. člen
(spremljanje poroštev)
SID banka izvaja posle spremljanja poroštev, ki predstavljajo zlasti evidentiranje izdanih poroštev, spremljanja izpolnjevanja pogojev za izdajo poroštev, spremljanje gibanja in stanja kreditov, zavarovanih s poroštvom po Zakonu, evidentiranje unovčenih in izterjanih poroštev ter pošiljanje poročil v skladu s to uredbo.
15. člen
(unovčevanje poroštev)
SID banka izvaja posle unovčevanja poroštev, ki po tej uredbi predstavljajo zlasti prejem in pregled zahtevkov upnikov za unovčitev poroštva za posamezno kreditno obveznost kreditojemalca, formalni pregled zahtevka in preveritev izračuna zahtevka, končno potrditev zneska za izplačilo in posredovanje zahtevka ministrstvu, pristojnemu za finance, na unovčenje.
16. člen
(plačilo unovčenih poroštev)
(1) Ministrstvo, pristojno za finance, po prejemu zahtevka za unovčitev banke in potrditve zneska za unovčitev SID banke v zakonitem roku izvrši plačilo zahtevanega zneska. Po izvršenem plačilu ministrstvo, pristojno za finance, pošlje kopijo dokazil o plačilu SID banki skupaj z zahtevkom za izterjavo unovčenega poroštva.
(2) Zneski izterjave poroštev, ki so bila unovčena po zakonu in tej uredbi, se nakazujejo na račun Proračuna Republike Slovenije, na podračun številka 01100-6300109972.
17. člen
(izterjava unovčenih poroštev)
Za izterjavo posameznih terjatev iz naslova unovčenih poroštev so odgovorne kreditodajalke, ki prejmejo poroštvo za unovčeno terjatev. Kreditodajalka mora pri izterjavi terjatev iz naslova unovčenih poroštev ravnati kot dober strokovnjak, SID banka pa spremlja in nadzoruje postopke izterjave teh terjatev in z bankami v imenu in za račun Republike Slovenije sodeluje pri pomembnejših odločitvah v postopku izterjave.
18. člen
(nadzor nad namensko porabo sredstev)
(1) Nadzor nad namensko porabo sredstev kreditov, zavarovanih s poroštvom po Zakonu izvajajo kreditodajalke v skladu z običajno bančno prakso in s skbnostjo dobrega strokovnjaka.
(2) Za preverjanje nadzor iz prejšnjega odstavka je odgovorna SID banka, ki se za ta namen z bankami v poroštveni pogodbi dogovori o načinu nadzora, predvsem pa o poročilih, ki jih pošiljajo banke v rokih, dogovorjenih v poroštveni pogodbi, in o z izrednih revizijah, ki jih SID banka pri bankah lahko opravi sama ali preko pooblaščenih revizorjev, pri kreditojemalcih pa sama ali s pomočjo izvedencev ustrezne stroke.
(3) O izvršenem preverjanju nadzora, o revizijah in poročilih revizorjev mora SID banka sproti poročati ministrstvu, pristojnemu za finance.
VI. PROVIZIJA ZA STROŠKE PRIPRAVE IN VODENJA POROŠTEV
19. člen
(provizija)
(1) SID banka je po Zakonu upravičena do zaračunavanja provizije za stroške priprave, vodenja, unovčevanja in izterjave poroštev.
(2) Provizija iz prvega odstavka je enkratna in jo Republika Slovenija plača do 20. dne v prvem mesecu naslednjega četrtletja iz proračuna Republike Slovenije.
VII. EVIDENTIRANJE POROŠTEV IN POROČANJE
20. člen
(obveščanje)
SID banka o izdanih, unovčenih in izterjanih poroštvih, izdanih po Zakonu, mesečno poroča ministrstvu, pristojnemu za finance, z obrazci, ki jih za namen takega poročanja izdela ministrstvo, pristojno za finance.
21. člen
(pošiljanje dokumentacije)
SID banka mora ministrstvu, pristojnemu za finance, najkasneje v roku petih delovnih dni od prejema sklenjene poroštvene pogodbe poslati original sklenjene poroštvene pogodbe in kopijo pripadajoče kreditne pogodbe ter pogodbe o zavarovanju kredita.
22. člen
(dodatni podatki)
Ministrstvo, pristojno za finance, lahko kadarkoli zahteva, da mu SID banka v razumnem roku in izven rokov, določenih v prejšnjem členu, dostavi tudi dodatno dokumentacijo, ki jo lahko pridobi SID banka in podatke v zvezi z izdanimi poroštvi, upoštevajoč pri tem veljavne predpise, ki urejajo bančništvo.
23. člen
(hramba dokumentacije)
Kreditodajalka in gospodarska družba sta dolžna vso dokumentacijo vezano na kredit, zavarovan s poroštvom Republike Slovenije, hraniti deset let od dneva sklenitve kreditne pogodbe ali do dokončnega poplačila obveznosti po kreditni pogodbi, če taka izpolnitev obveznosti nastopi kasneje.
VIII. SANKCIJE ZA KRŠITEV ZAKONA IN UREDBE
24. člen
(rok za odpravo nepravilnosti)
Če SID banka, ministrstvo, pristojno za finance, ali druga za nadzor pristojna institucija ugotovijo, da je prišlo pri dejanjih v postopku pridobivanja ali času trajanja poroštva po Zakonu in tej uredbi do kršitve te uredbe, predvsem pa kršitve 2., 3.,…., in …. člena te uredbe, pozovejo banko, da v razumnem ali predpisanem roku kršitve odpravi.
25. člen
(sankcije za kršitve)
(1) Če SID banka ali ministrstvo, pristojno za finance, v postopku unovčitve poroštva ugotovita, da je bil kredit, za katerega je bilo izdano poroštvo po Zakonu, porabljen v nasprotju z nameni, določenimi v zakonu, poroštvo preneha, kreditodajalka pa mora ministrstvu, pristojnemu za finance, vrniti vsa prejeta plačila iz naslova unovčenega poroštva, z zakonitimi zamudnimi obrestmi od dneva unovčitve poroštva do plačila.
(2) Poroštvo preneha tudi, če je prišlo do kršitev, navedenih v 24. členu te uredbe in teh kršitev v razumnem roku ni bilo moč odpraviti.
IX. KONČNA DOLOČBA
26. člen
(začetek veljavnosti)
Ta uredba začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. ………………
Ljubljana, dne ………. 2010
EVA
Vlada Republike Slovenije
Zadnja sprememba: 05/07/2010 | Zbirke Državnega zbora RS - spredlogi zakonov |