Zbirke Državnega zbora RS - predlogi zakonov

Show details for EVIDENČNI PODATKIEVIDENČNI PODATKI

REPUBLIKA SLOVENIJA
VLADA REPUBLIKE SLOVENIJE



Številka: 51002-81/2010/6
Ljubljana, 14.10.2010


DRŽAVNI ZBOR
Odbor za zunanjo politiko

LJUBLJANA


Vlada Republike Slovenije je na 103. redni seji dne 14.10.2010 sprejela:

- Pobudo za sklenitev Sporazuma med Republiko Slovenijo in Republiko Hrvaško o zavarovanju obmejnih delavcev za primer brezposelnosti,

ki vam jo pošiljamo na podlagi petega odstavka 70. člena Zakona o zunanjih zadevah.

Vlada Republike Slovenije je na podlagi 45. člena Poslovnika Vlade Republike Slovenije in na podlagi 235. člena Poslovnika Državnega zbora določila, da bodo kot njeni predstavniki na sejah Državnega zbora in njegovih delovnih teles sodelovali:

- dr. Ivan Svetlik, minister za delo, družino in socialne zadeve,
- dr. Anja Kopač Mrak, državna sekretarka, Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve,
- Peter Pogačar, generalni direktor Direktorata za delovna razmerja in pravice iz dela, Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve,
- Jana Lovšin, vodja Službe za mednarodno sodelovanje in evropske zadeve, Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve.



mag. Helena KAMNAR
GENERALNA SEKRETARKA


PRILOGA:1


REPUBLIKA SLOVENIJA
VLADA REPUBLIKE SLOVENIJE


Številka: 51002-81/2010/6
Ljubljana, 14.10.2010 Pobuda za sklenitev Sporazuma med Republiko Slovenijo in Republiko Hrvaško o zavarovanju obmejnih delavcev za primer brezposelnosti Na podlagi 85. in 70. člena Zakona o zunanjih zadevah (Uradni list RS, št. 113/03 – uradno prečiščeno besedilo, 20/06-ZNOMCMO, 76/08 in 108/09) dajemo pobudo za sklenitev Sporazuma med Republiko Slovenijo in Republiko Hrvaško o zavarovanju obmejnih delavcev za primer brezposelnosti.

1. Ocena stanja in razlogi za sklenitev sporazuma

Sporazum o socialnem zavarovanju med Republiko Slovenijo in Republiko Hrvaško določa, da se denarna nadomestila, ki jih osebe prejemajo v zvezi z invalidnostjo, nadomestilo za primer brezposelnosti in druge dajatve, ki so odvisne od dohodkovnega cenzusa, ne izplačujejo v drugo državo pogodbenico. To pomeni, da dnevni migranti iz Republike Hrvaške, ki nimajo v Sloveniji (niti stalnega, niti začasnega) prebivališča, ampak so se na delo dnevno vozili iz Hrvaške, niso upravičeni do denarnega nadomestila v Republiki Sloveniji (ali obratno). Do nadomestila pa glede na hrvaško notranjo zakonodajo niso upravičeni niti na Hrvaškem.

Da bi se ta problematika uredila, je potrebna sprememba zadevne določbe sporazuma o socialnem zavarovanju med obema državama ali sklenitev sporazuma z enako vsebino.

V Evropski Uniji se na področju koordinacije sistemov socialne varnosti uporablja uredba 883/04 o koordinaciji sistemov socialne varnosti, ki bo v vsakem primeru veljala za hrvaške obmejne delavce od pričetka članstva Republike Hrvaške v Evropski Uniji. Ta določa, da za prve tri (oz. v nekaterih primerih za prvih pet) mesecev stroške nadomestila nosi država zaposlitve, po preteku tega obdobja pa država stalnega prebivališča. Glede na navedeno ocenjujemo, da je za ustrezno rešitev problematike zavarovanja obmejnih delavcev najprimernejše slediti uveljavljenim rešitvam iz obstoječe evropske zakonodaje.

Ob tem je potrebno poudariti, da so tisti hrvaški delavci, ki imajo prebivališče v Republiki Sloveniji (stalno ali začasno) in izgubijo delo, že ves čas upravičeni do nadomestila za primer brezposelnosti in se jim taka nadomestila tudi redno izplačujejo. Problem torej zadeva izključno tiste delavce, ki v Sloveniji nimajo (stalnega ali začasnega) prebivališča, ampak so se na delo dnevno vozili s Hrvaške.

2. Predlog stališč

Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve podpira ureditev pravice do nadomestila za primer brezposelnosti za delavce - dnevne migrante z Republiko Hrvaško skladno z ureditvijo, kakor jo pozna veljavna evropska zakonodaja in kot to izhaja iz predloga sklepov vlade.

3. Ocena finančnih posledic

Zadnji dan decembra 2009 je bilo na slovenskem trgu dela 8.210 državljanov Hrvaške. V letu 2009 je bilo delovno dovoljenje izdano 5060 hrvaškim državljanom, od tega 591 osebnih delovnih dovoljenj, 1942 dovoljenj za zaposlitev in 1280 dovoljenj za delo. Od teh delavcev jih je imelo 140 urejeno stalno prebivališče v RS, 1508 začasno prebivališče, preostalih 3412 delavcev pa v RS ni imelo prebivališča.

Izhajajoč iz grobe ocene starostne strukture in povprečne delovne dobe delavcev iz Republike Hrvaške ocenjujemo, da bo predvideno povečanje finančnih obveznosti Zavoda RS za zaposlovanje znašalo po grobi oceni približno 4.855.380 EUR.

Navedene finančne posledice se bodo krile iz sredstev nosilca izvajanja zavarovanja za primer brezposelnosti (Zavod Republike Slovenije za zaposlovanje) in ne bodo neposredno obremenile proračuna.

4. Predlog za sestavo delegacije, predračun stroškov za njeno delo in način njihovega pokritja

Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve kot pobudnik za sklenitev sporazuma po dogovoru z ostalimi udeleženimi resorji predlaga naslednjo sestavo slovenske delegacije:
· Peter Pogačar, generalni direktor Direktorata za delovna razmerja in pravice iz dela, Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve, vodja delegacije
· Jana Lovšin, vodja Službe za mednarodno sodelovanje in evropske zadeve, Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve, članica
· Radivoj Radak, vodja Sektorja za delovne migracije, Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve
· Bojan Kraut, svetovalec, Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve, član
· Metka Barbo Škerbinc, vodja Službe I, Zavod Republike Slovenije za zaposlovanje, članica

Stroški za delo delegacije bodo kriti iz sredstev udeleženih ministrstev ter zavodov, namenjenih za njihove aktivnosti na mednarodnem področju, pri čemer potne stroške za svoje člane delegacije nosi vsako ministrstvo oz. zavod, kjer je udeleženec pogajanj zaposlen.

5. Ratifikacija sporazuma in vpliv sporazuma na veljavno zakonodajo

Sporazum med Republiko Slovenijo in Republiko Hrvaško o zavarovanju obmejnih delavcev za primer brezposelnosti v skladu s tretjim odstavkom 75. člena Zakona o zunanjih zadevah ratificira Državni zbor Republike Slovenije.

Sklenitev sporazuma ne zahteva izdaje novih ali spremembe veljavnih predpisov.

6. Izjava o primernosti sklenitve sporazuma z vidika skladnosti s pravnim redom in usmeritvami Evropske unije

Sporazum ni v nasprotju s pravnim redom Evropske unije in ni predmet usklajevanja s pravnim redom Evropske unije.




SPORAZUM

MED

REPUBLIKO SLOVENIJO

IN

REPUBLIKO HRVAŠKO

O ZAVAROVANJU OBMEJNIH DELAVCEV

ZA PRIMER BREZPOSELNOSTI



Republika Slovenija in Republika Hrvaška sta se v želji, da bi uredili medsebojne odnose na področju pravic obmejnih delavcev iz zavarovanja za primer brezposelnosti, sporazumeli o naslednjem:
1. člen
Definicije pojmov


1. »pogodbenica« Republiko Slovenijo oziroma Republiko Hrvaško,
2. »pristojni organ« Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve oziroma Ministarstvo gospodarstva, rada i poduzetništva,
3. »obmejni delavec« osebo, ki je zaposlena ali samozaposlena v eni pogodbenici in ima stalno prebivališče v drugi pogodbenici, kamor se vrača vsak dan ali najmanj enkrat na teden,
4. »pristojni nosilec« Zavod Republike Slovenije za zaposlovanje oziroma ……………………………………………….,
5. »zakonodaja« zakon in druge predpise, ki urejajo zaposlovanje in zavarovanje za primer brezposelnosti,
6. »stalno prebivališče« kraj, v katerem se oseba naseli z namenom, da v njem stalno živi in v katerem je prijavljena v skladu z ustreznimi pravnimi predpisi,
7. »zavarovalna doba« dobe plačevanja prispevkov kot tudi vse druge dobe, ki so ugotovljene ali priznane kot zavarovalne dobe v skladu s pravnimi predpisi pogodbenic,
8. »dajatev« denarno nadomestilo za primer brezposelnosti v skladu z zakonodajo pogodbenic.
2. člen
Osebe, za katere se sporazum uporablja
3. člen
Seštevanje zavarovalnih dob

Če je za pridobitev, ohranitev ali ponovno vzpostavitev pravic, ki jih določa zakonodaja, potrebna predhodno dopolnjena določena zavarovalna doba, pristojni nosilec pogodbenice v potrebni meri upošteva zavarovalne dobe, dopolnjene po zakonodaji druge pogodbenice, razen če se ne nanašajo na isto obdobje.

4. člen
Določanje osnove za izračun dajatve

1. Če zakonodaja določa, da izračun dajatve temelji na višini prejšnje plače, pristojni nosilec upošteva izključno plačo, ki jo je oseba iz drugega člena prejemala v pogodbenici, v kateri je bila nazadnje zaposlena ali samozaposlena.

2. Če je zadnja zaposlitev oziroma samozaposlitev osebe iz drugega člena trajala manj kot štiri tedne, se dajatev izračuna na podlagi plače, ki jo je prejemala za zadnjo zaposlitev oziroma samozaposlitev, daljšo od štirih tednov, in sicer ne glede na državo zaposlitve oziroma samozaposlitve.
5. člen
Izplačevanje dajatve in povračila

1. Oseba iz drugega člena tega sporazuma prejema dajatev v skladu z določbami zakonodaje pogodbenice, na ozemlju katere stalno prebiva. Dajatev zagotavlja pristojni nosilec te pogodbenice na lastne stroške.

2. Pristojni nosilec države pogodbenice, v kateri je bil obmejni delavec nazadnje zaposlen ali samozaposlen, nosilcu v kraju stalnega prebivališča povrne celotni znesek dajatve, ki jo je slednji nosilec zagotavljal prve tri mesece.

3. Obdobje povračila iz prejšnjega odstavka se podaljša na pet mesecev, kadar je oseba v preteklih 24 mesecih dopolnila najmanj 12 mesecev zaposlitve ali samozaposlitve v državi pogodbenici, katere zakonodaja je zanjo veljala nazadnje, če bi se te dobe upoštevale pri ugotavljanju upravičenosti do dajatve za brezposelnost.

4. Povračilo iz drugega in tretjega odstavka tega člena se zagotovi največ do višine zneska, ki bi se v enakem primeru izplačal po zakonodaji pogodbenice, v kateri je bila oseba nazadnje zaposlena ali samozaposlena.

6. člen
Trajanje sporazuma

1. Ta sporazum se sklene za nedoločen čas. Vsaka pogodbenica ga lahko odpove po diplomatski poti, odpoved pa začne veljati po treh mesecih od prejema uradnega obvestila o odpovedi.

2. Ob odpovedi sporazuma se njegove določbe še naprej uporabljajo za že pridobljene pravice.
7. člen
Uveljavitev sporazuma

Ta sporazum začne veljati prvi dan drugega meseca od prejema zadnjega od uradnih obvestil pogodbenic o končanju notranjepravnih postopkov, potrebnih za uveljavitev sporazuma.


Sestavljeno v dveh izvirnikih v _______________________ dne ________________________ v slovenskem in hrvaškem jeziku, pri čemer sta besedili enako verodostojni.


Za Republiko Slovenijo Za Republiko Hrvaško


Zadnja sprememba: 10/15/2010
Zbirke Državnega zbora RS - spredlogi zakonov