Neuradno prečiščeno besedilo predpisa
Naslov osnovnega predpisa:
Pravilnik o kadrovskih načrtih državnih organov
OPOZORILO: Gre za neuradna prečiščena besedila, ki predstavljajo zgolj informativni delovni pripomoček, glede katerega organ ne jamči odškodninsko ali kako drugače.
Vsebina:
PRAVILNIK O KADROVSKIH NAČRTIH DRŽAVNIH ORGANOV
I. SKUPNE DOLOČBE
1. člen
(vsebina pravilnika in pomen kadrovskih načrtov)
(1) Ta pravilnik določa postopek priprave predlogov in postopek sprejemanja kadrovskih načrtov državnih organov.
(2) Kadrovski načrti državnih organov vključujejo dovoljeno število zaposlitev, ki se financirajo iz državnega proračuna.
(3) V okviru kadrovskih načrtov državni organi sklepajo delovna razmerja in upravljajo kadrovske vire.
2. člen
(osnove za pripravo predlogov kadrovskih načrtov)
(1) Državni organ pripravi predlog kadrovskega načrta ob pripravi predloga proračuna.
(2) Podlaga za pripravo kadrovskega načrta za obdobje naslednjih dveh let so:
1. razvojne usmeritve organa in njegove delovne programe za obdobje dveh let,
2. načrtovane spremembe v smeri optimizacije in racionalizacije poslovnih procesov,
3. kadrovski potencial zaposlenih, to je dejansko delovno zmožnost zaposlenih in njihove razvojne zmožnosti.
(3) Pri oblikovanju predloga kadrovskega načrta je državni organ dolžan upoštevati:
1. izhodišča, usmeritve in okvire proračunske porabe, ki jih določi Vlada Republike Slovenije (v nadaljevanju: vlada) za pripravo proračuna,
2. število in strukturo zaposlenih po veljavnem kadrovskem načrtu,
3. utemeljene spremembe v številu in strukturi zaposlenih, ki izhajajo iz spremenjenega obsega in programa dela organa.
3. člen
(usklajenost s predlogom proračuna)
(1) Predlog kadrovskega načrta mora biti usklajen s predlogom proračuna, ki ga državni organ načrtuje za plače in druge izdatke zaposlenim.
(2) Državni organ oblikuje predlog kadrovskega načrta tako, da ga bo mogoče uresničiti v okviru sredstev, načrtovanih za plače na podlagi veljavnih predpisov in proračunskih izhodišč.
4. člen
(predlogi skupnih kadrovskih načrtov)
Predlog skupnega kadrovskega načrta se pripravi za skupine proračunskih uporabnikov, in sicer za organe državne uprave, za sodišča, za državna tožilstva ter za državno pravobranilstvo.
5. člen
(mnenje sindikata)
Predlog kadrovskega načrta in predlog skupnega kadrovskega načrta predlagatelj posreduje reprezentativnemu sindikatu, ki v roku 14 dni posreduje svoje mnenje.
II. SKUPNI KADROVSKI NAČRT ORGANOV DRŽAVNE UPRAVE
6. člen
(ravni predlogov kadrovskih načrtov upravnih organov)
Predlogi kadrovskih načrtov se pripravijo na naslednjih ravneh:
1. predlog kadrovskega načrta neposrednega proračunskega uporabnika,
2. predlog enotnega kadrovskega načrta za celotno ministrstvo, vključno z organi v sestavi ministrstva, predlog enotnega kadrovskega načrta upravnih enot in predlog enotnega kadrovskega načrta vladnih služb, katerih predstojniki so odgovorni generalnemu sekretarju vlade,
3. predlog skupnega kadrovskega načrta za organe državne uprave, ki ga sestavljajo: enotni kadrovski načrti ministrstev, v okviru katerega se ločeno izkazujeta kadrovska načrta Policije in Slovenske vojske, enotni kadrovski načrt vladnih služb, katerih predstojniki so odgovorni generalnemu sekretarju vlade, enotni kadrovski načrt upravnih enot ter kadrovski načrti samostojnih vladnih služb.
7. člen
(predlagatelji enotnih kadrovskih načrtov organov državne uprave)
(1) Predlog enotnega kadrovskega načrta ministrstva določi minister z usklajevanjem predlogov kadrovskih načrtov ministrstva in organov v sestavi ministrstva.
(2) Predlog enotnega kadrovskega načrta upravnih enot določi minister, pristojen za upravo z usklajevanjem predlogov kadrovskih načrtov upravnih enot.
(3) Predlog enotnega kadrovskega načrta vladnih služb, katerih predstojniki so odgovorni generalnemu sekretarju vlade, določi z usklajevanjem predlogov vladnih služb generalni sekretar vlade.
(4) Predlog kadrovskega načrta neposrednega proračunskega uporabnika je samostojni del enotnega kadrovskega načrta.
(5) Predloge enotnih kadrovskih načrtov predložijo ministri oziroma generalni sekretar vlade, organu, pristojnemu za kadrovske zadeve.
(6) Samostojne vladne službe se usklajujejo pri organu, ki je zadolžen za pripravo skupnega kadrovskega načrta.
8. člen
(vsebina predlogov kadrovskih načrtov)
(1) Predlog kadrovskega načrta ima tabelarni del in obrazložitev in se pripravi na predpisanem obrazcu. Obrazec je določen v prilogi, ki je sestavni del tega pravilnika.
(2) V tabelarnem delu predloga kadrovskega načrta se določi dovoljeno število zaposlenih na dan 31. december za tekoče leto in za naslednji dve proračunski leti.
(3) Dovoljeno število zaposlenih za posamezno leto vključuje:
A. število funkcionarjev,
B. število zaposlenih za določen čas v kabinetu na podlagi 72. člena Zakona o javnih uslužbencih (Uradni list RS, št. 35/2005 – uradno prečiščeno besedilo),
C. število zaposlenih za nedoločen čas preračunano na polni delovni čas,
D. število zaposlenih za določen čas zaradi začasno povečanega obsega dela in zaradi projektnega dela, preračunano na polni delovni čas.
(4) V tabelarnem delu predloga kadrovskega načrta se določi tudi dodatno število dovoljenih zaposlitev za posebne namene, ki jih vlada dodeljuje posameznim ministrstvom oziroma samostojnim vladnim službam na podlagi njihovih utemeljenih predlogov upoštevaje aktualne oziroma nepredvidene naloge.
(5) V obrazložitvi kadrovskega načrta se navedejo razlogi za spremembe v skupnem številu zaposlenih.
9. člen
(vsebina predloga skupnega kadrovskega načrta organov državne uprave)
(1) Predlog skupnega kadrovskega načrta ima zbirni tabelarni del in obrazložitev, ki sta oblikovana v skladu s prejšnjim členom tega pravilnika.
(2) Predlog skupnega kadrovskega načrta je usklajen zbirnik predlogov enotnih kadrovskih načrtov in predlogov kadrovskih načrtov neposrednih proračunskih uporabnikov, ki samostojno nastopajo v skupnem kadrovskem načrtu, ter predloga dovoljenih zaposlitev za posebne namene, ki jih dodeljuje vlada med proračunskim letom.
10. člen
(postopek priprave predloga skupnega kadrovskega načrta)
(1) Za organe državne uprave pripravi predlog skupnega kadrovskega načrta ministrstvo, pristojno za upravo, ki v ta namen:
1. pozove predstojnike, da pripravijo svoje predloge po navodilih, izdelanih na osnovi:
– izhodišč, usmeritev in okvirov proračunske porabe, ki jih določi vlada za pripravo proračuna,
– ocene realizacije kadrovskega načrta za tekoče leto,
– podlag iz 2. člena tega pravilnika,
– operativnih navodil ministrstva za finance, ki je zadolženo za pripravo proračuna,
2. izdela zbirnik predlogov enotnih kadrovskih načrtov ministrstev,
3. oblikuje predlog skupnega kadrovskega načrta z obrazložitvijo.
(2) Predlog skupnega kadrovskega načrta organov državne uprave vlada kot sestavni del predloga proračuna predloži državnemu zboru.
11. člen
(usklajevanje kadrovskih načrtov s sprejetim proračunom)
Uskladitev kadrovskih načrtov s sprejetim proračunom se izvede v 60 dnevih po sprejetju proračuna ali njegovih sprememb, upoštevajoč spremembe predlaganega državnega proračuna, ki so nastale v postopku njegovega sprejemanja.
12. člen
(postopek dokončne uskladitve)
Po sprejetju proračuna za organe državne uprave ministrstvo, pristojno za upravo, na osnovi usmeritev vlade:
1. pripravi predlog sprememb skupnega kadrovskega načrta in ga posreduje predlagateljem kadrovskih načrtov v obravnavo in uskladitev,
2. na osnovi odgovorov oblikuje predlog skupnega kadrovskega načrta,
3. predlog skupnega načrta iz prejšnje točke posreduje v sprejem vladi.
13. člen
(sprejeti skupni kadrovski načrt)
(1) Sprejeti skupni kadrovski načrt iz prejšnjega člena tega pravilnika je podlaga za sprejem (enotnega) kadrovskega načrta posameznega ministrstva oziroma vladnih služb in upravnih enot ter na tej podlagi kadrovskega načrta posameznega neposrednega proračunskega uporabnika.
(2) Ministri določijo kadrovske načrte organov v sestavi ministrstev v okviru določenega kadrovskega načrta ministrstva, kot izhaja iz skupnega kadrovskega načrta.
14. člen
(sprememba kadrovskega načrta)
(1) Med proračunskim obdobjem lahko vlada spremeni skupni kadrovski načrt organov državne uprave ali sprejme druge ukrepe, ki zadevajo uresničevanje kadrovskih načrtov.
(2) Minister, generalni sekretar vlade ali predstojnik samostojne vladne službe posreduje predlog za spremembo kadrovskega načrta ministru, pristojnemu za upravo, ki predlog prouči, ga po potrebi uskladi s predlagateljem in ga nato posreduje v obravnavo vladi.
(3) Predstojnik, pristojen za sprejem enotnega kadrovskega načrta, lahko spremeni kadrovski načrt posameznega organa, ki je vključen v enotni kadrovski načrt, če se s tem ne spremeni zbirnik v enotnem kadrovskem načrtu.
(4) Predstojniki, pristojni za sprejem enotnih kadrovskih načrtov in kadrovskih načrtov, ki niso vključeni v enotni kadrovski načrt, se lahko dogovorijo o spremembi enotnih kadrovskih načrtov in kadrovskih načrtov, ki niso vključeni v enotni kadrovski načrt, če se ne spremeni skupno število zaposlenih v skupnem kadrovskem načrtu.
(5) Spremembe iz tretjega in četrtega odstavka tega člena je potrebno sporočiti organu, pristojnemu za pripravo skupnega kadrovskega načrta.
15. člen
(spremljanje realizacije kadrovskih načrtov)
(1) Ministrstvo, pristojno za upravo, spremlja realizacijo skupnega kadrovskega načrta po številu in strukturi iz 3. odstavka 8. člena in vodi evidenco njegovih sprememb.
(2) Ministrstvo iz prejšnjega odstavka vsake tri mesece seznani vlado s svojimi ugotovitvami in v primeru odstopanj predlaga vladi ustrezne ukrepe.
III. SKUPNI KADROVSKI NAČRTI PRAVOSODNIH ORGANOV
16. člen
(skupni kadrovski načrti pravosodnih organov)
(1) Predlogi kadrovskih načrtov pravosodnih organov se za sodišča pripravijo na naslednjih ravneh:
– predlog kadrovskega načrta neposrednega proračunskega uporabnika,
– predlog skupnega kadrovskega načrta za sodišča, ki ga pripravi Vrhovno sodišče Republike Slovenije.
(2) Predlogi kadrovskih načrtov se za državno tožilstvo pripravijo na naslednjih ravneh:
– predlog kadrovskega načrta državnega tožilstva kot neposrednega proračunskega uporabnika,
– predlog skupnega kadrovskega načrta Vrhovnega državnega tožilstva RS, vključno z okrožnimi državnimi tožilstvi, ki ga pripravi Vrhovno državno tožilstvo Republike Slovenije.
(3) Predlog skupnega kadrovskega načrta za državno pravobranilstvo pripravi Državno pravobranilstvo Republike Slovenije enotno za celoten organ.
17. člen
(vsebina predlogov skupnih kadrovskih načrtov pravosodnih organov)
Predlogi skupnih kadrovskih načrtov pravosodnih organov so sestavljeni iz zbirnega tabelarnega dela in obrazložitve v skladu z 8. členom tega pravilnika.
18. člen
(predlagatelji skupnih kadrovskih načrtov pravosodnih organov)
Predloge skupnih kadrovskih načrtov pravosodnih organov vlada predloži v obravnavo državnemu zboru kot sestavni del predloga proračuna.
19. člen
(spremembe kadrovskih načrtov)
(1) Med proračunskim obdobjem lahko pripravljavec skupnega kadrovskega načrta na predlog predstojnika posameznega organa spremeni skupni kadrovski načrt ali sprejme druge ukrepe, ki zadevajo uresničevanje kadrovskih načrtov.
(2) Predstojniki neposrednih proračunskih uporabnikov se lahko dogovorijo o spremembi kadrovskih načrtov, če se ne spremenijo skupne kvote v celoti in po posameznih segmentih iz drugega odstavka 8. člena tega pravilnika.
(3) Spremembe iz prejšnjega odstavka je potrebno sporočiti predlagatelju skupnega kadrovskega načrta.
20. člen
Glede vprašanj, ki niso posebej urejena v tem poglavju, se za pravosodne organe smiselno uporabljajo določbe, ki veljajo za organe državne uprave.
IV. PREHODNA IN KONČNA DOLOČBA
21. člen
(prehodna določba)
Za pripravo kadrovskih načrtov za leto 2004/05 se podatki iz 2. in 3. točke drugega odstavka 8. člena tega pravilnika prikažejo zbirno po tarifnih razredih.
22. člen
(organ, pristojen za kadrovske zadeve organov državne uprave)
Do oblikovanja vlade po prvih volitvah v državni zbor po uveljavitvi zakona o javnih uslužbencih, opravlja naloge organa, pristojnega za kadrovske zadeve, po tem pravilniku Kadrovska služba Vlade Republike Slovenije.
23. člen
(končna določba)
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, uporabljati pa se začne z dnem začetka uporabe zakona o javnih uslužbencih.
Prva objava: 30. 6. 2003
Pravilnik o spremembah in dopolnitvah pravilnika o kadrovskih načrtih državnih organov
(Uradni list RS, št. 75/05, veljavnost od 24.8.2005), določa tudi:
»12. člen
Kot prilogi tega pravilnika se določita tudi nova obrazca za pripravo tabelarnega dela predloga kadrovskega načrta, in sicer Obrazec za pripravo tabelarnega dela kadrovskega načrta 1 in Obrazec za pripravo tabelarnega dela kadrovskega načrta 2.
13. člen
Ta pravilnik začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu RS.«
Priponke: